A halhatatlan Oroszlán
Szöveges ítélet
Amikor először láttam testközelből 405-öst, nem igazán nyerte el a tetszésemet. Aztán úgy hozta a szerencsém, hogy utasként 550 Km-t végigültem benne, és nem akartam elhinni, hogy ennyire kényelmes lehet egy fiatalnak nem mondható autó! Aznap döntöttem el, hogy nekem is KELL egy ilyen Oroszlán! A feleségem is gyorsan megszerette, ma egyenesen imádja, ahogy én is. Gondolkoztunk rajta régebben, hogy eladjuk, aztán arra a döntésre jutottunk, hogy addig marad az autó, amig gurul :)
Mint említettem, hihetetlen komfortérzetet nyújt az autó. Tökéletesen kézre áll benne minden. Hátratolt vezetőülés mögött is kényelmesen elférnek a hátsó ülésen helyet foglaló utas lábai. Nyaraláskor, hihetetlen mennyiségű csomagot elnyel a csomagtartó. A szive, a dieselmotor, szinte agyonüthetetlen, 500 000 Km-t simán elmennek, de tudomásom van olyan 405-ös dieselmotorról, ami több, mint 900 000 Km-t futott!!!
Az autó "gyenge" pontja, a hátsó híd, a javíttatása nem olcsó, de csak egyszeri kiadás. Nekem sajnos a turbót is fel kellett újítanom, de ne felejtsük el, hogy egy 19 éves járgányról van szó, és a korából adódóan igazán nem róhatjuk fel neki negatívumként.
Összegezve: A 405-ös egy nagyon jól kitalált, strapabíró, nagyon komfortos, megbízható autó.
Sajnálom, hogy nem tudtam ´89-ben a gyárkapunál átvenni :)))
Hibalista
- Hátsó híd felújítás: 75 000 Ft, Turbó felújítás: 55 000 Ft, A többi az fogyó alkatrész volt.
Ide hordtam szervizbe
Ha lehet, inkább magam szerelgetem.
De akihez problémával fordultam, az rendesen megjavította.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 132300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort XR3 | Következő autója? | Peugeot 405 S2, 1.9 Td, 1995 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
