A Gallok bosszúja
Szöveges ítélet
Az igazság szerint ez édesapám autója volt, de ? soha nem írná le a tapasztalatait, pedig tanulni lehetne bel?le. Én sokat tanultam abból a 10 évb?l amíg az autó nálunk volt.
Apu nagy francia autó rajongó(volt), ezért 90-es évek elején mikor megindult a kocsi import elkezdett PUG-ra vadászni. Talált is egyet, fogorvos tulaj(mármint az itthoni tulaj), Holland származás. Megnéztük egy autószerel? haver segítségével. Gyönyör? volt, bele estünk, megvettük. Jó ideig hiba nélkül mentek bele a kilométerek. Egy nap környezetvédelmi vizsgán kellett megjelennie. A két szaki szerintem még életében nem látott ilyet(kár, hogy erre csak utólag jöttünk rá), de hogy lássuk ?k értik a dolgukat mindent tekergettek rajta. A fogyasztás 14 literre emelkedett a megszokott 7 literr?l, nem ment. Ekkor ismertük meg a márkaszervízt. Soha nem fogjuk elfelejteni, általa olyan alktrészeket ismertünk meg amikr?l régebben azt sem tudtuk, hogy létezik. ? mindent kicserélt rajta, de tényleg mindent. Fatert nem tudtuk lebeszlni arról, hogy oda hordja- szakszevíz, ?k tudják-volt a válasza ilyenkor. 6 év használat után motort cserélt. 1,9 litere motor helyett egy SRI-t rakott bele, viszont a futóm?höz, fékhez, kormánym?höz egyebekhez nem nyúlt. Baromi jól ment de 1 bizonyos sebességhatár felett kezelhetetlen volt. Ez a motor sem úszta meg a hengerfejtömítéscserét a számítógép szerint a mi autónk nem létezett. Sose került bele megfelel? tömítés emiatt hengerfejes lett, viszont kicserélték benne a h?t?t. A féltengej csuklókat majdnem félévente kellett cserélnünk. Végül fati beadta a derekát, szerel?t cserélt sajnos már túl kés? volt. A felhalmozódott hibára már nem volt jó megoldás, de legalább a trélerre kedvezményt kapott.
10 év és 500000 km után adtuk el. A cserénél már nem jöhetett szóba francia autó. Focust vett. A PUG kényelmér?l mindig elismerééssel beszélt az öreg, és azon is meg volt lep?dve, amiért soha nem rozsdásodott. A végén már nagyon utáltuk ( a kocsit nem a fatert) de mikor elment apu mégis megkönnyezte ez volt az els? nyugati autója.
Senkit nem akarok elijeszteni ett?l a tipustól, valszeg mi fogtunk nagyon mellé de a szerel?t nagyon körültekint?en válasszon, és ha teheti kerülje az utángyártott alkatrészeket.
Hibalista
- Minden amihez kábel vezet meg az is amihez nem.
Ide hordtam szervizbe
Szakszevíz
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Pali bá
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 500000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1310 TLX | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
