28 év Pininfarina formavilágával
Szöveges ítélet
Szeretem, mert kényelmes, megbízható, olcsón fenntartható, tágas és nagy a csomagtere.
A karosszéria, a felfüggesztés nem korrodál, igaz garázsban tartom.
Pl. a kuplung rettentő sokáig bírja benne, 450 000 km-nél az 1,6-os benzinmotor -92 LE injektoros 8 szelepes-, azért érezhetően kopott, de várható, hogy elmegy félmillió kilométerig.
Szállított már mindent, volt piacon, ládákkal számtalanszor, vagy zsákokat is fuvarozott, de rengeteget kirándultunk vele, a gyermekeim ezen tanultak meg vezetni. Jól bírja a földes utakat is, ugyan a kényes hátsó felfüggesztés miatt a rosszabb szakaszokon, csak egyesben közlekedek vele. Elég magas az emelése, nem üt be sehol a deklibe semmi. A szélvédője 400000 km után igen megkarcolódott és a lámpái is elkezdtek bemattulni, lehetséges ezeket a javításokat még rászánom a jövőben. Egy új szett üléshuzatot mindenképpen csináltatok rá nemsokára.
Nem tartozok a típus hivatalos rajongói klubjába -találkozókra sem jártam soha-, nincs is olyan állapotban az autóm, de rosszat nem tudok rá írni. Jelenleg pár százezret ér és 28 évesen megy.
Hibalista
- Hátsó torziós felfüggesztés úgy 350000 km körül, ez olyan száz és százötven ezres tétel volt szereléssel együtt.
- 350000 és 400000 km között hengerfejes lett, kb 50-60 eFt szereléssel (megjegyzem vonóhorog van rajta, néha húz futót).
- Fűtőradiátor vezérlőrendszer törés ("típushiba", valamikor 400000 km felé).
- Műanyag kilincsek elpattanása, szintén 350 és 400 000 km között (pár ezer Ft egy kilincs).
- 450000 km előtt alapjárati szabályozómotor és kábel csere (20 eFt szereléssel együtt).
- 430000 km-nél kormányműfelújítás (60 eFt körül).
- Szintén 450 000 km-nél új hűtőradiátort kapott 80 eFt szereléssel együtt (ez megoldotta véglegesen a melegedési problémát és a hűtővízelfolyást).
- Bosszantó, de az út szélén is megoldható és ritka hiba a váltórudazat műanyag gömbcsukló leugrása, filléres kopó alkatrész, a csere megoldja (a 450000 km alatt kb három esetben fordult elő).
Ide hordtam szervizbe
Francia Autómárkák Szervize Délautó 2000 Bt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Falusi szerelő, Misi bácsi. :-)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 22 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Express | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
