A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 405 (1987-1996)

405 1.9i GRI, 2.0i SRI, 2.0i Mi16 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

1, 2, 3... 405!

Szöveges ítélet

Kissé rendhagyó módon nem is egy, hanem mindjárt három Peugeot 405-öst mutatnék be.

Az els? 405-ösünk egy 1990-es ,1891 cm3-es, Solex-Fenix1B kp-i befecskendez?s, 109 LE-s benzines er?forrással ellátott GRI felszereltség? példány volt, amely a megvételekor már kb. jóval 100 ezer km feletti futásteljesítménnyel rendelkezett. Kategóriájában akkoriban nagynak számító (2660 mm-es) tengelytávjának köszönhet?en elegend? helyet kínált a hosszabb távú utazások során 5 személynek is. Az autó alapfelszereltségéhez hozzátartozott mind a szervókormány, mind a négy darab tárcsafék. Az alsó fordulatszám-tartományban is nyomatékos, emellett nagyon takarékos (budapesti forgalomban 10 liter / 115 km), a gázpedál megnyomásra élénken reagáló er?m? az üresen kb. 1040-1100 kg-os karosszériát igen jól mozgatta (0-100 km/h: 10,4 mp).
A száraz tények felsorolásán túl meg kell jegyeznem, hogy mindmáig ez az 405-ös a szívem csücske, soha autót nem fogok többé így szeretni, mint ezt. Ezért az értékeléseknél ennek az autónak, s nem az alant következ?knek a tulajdonságait vettem figyelembe, bár ez utóbbiakról is hasonlóképpen nyilatkoznék.

A következ? 405-ös egy második szériás, 1998 cm3-es, hengerenkénti befecskendez?s, 121 (ECE) LE-s motorral rendelkez? SRI, melynek külsejét az inoxdíszítésken túl a különleges (égszínkék) metálfényezés is elegánssá teszi. Ha az ember ésszel vezeti, akkor a hosszú áttételnek köszönhet?en meglep?en alacsony fogyasztással járhat vele: egyszer egy 440 km-es országúti túrát 60 km/h-s átlagsebességgel 5,4 l/100 km-rel tettem meg. Nyilván nem ez a jellemz?, de normál körülmények között, a sebességkorlátozásokat betartva, m?köd? klímaberendezéssel a 7,5 l/100 km fogyasztás könnyen tartható. Városban (Budapesten) némileg iszákosabb, mint a GRI: 10-10,5 l/100 km. Ez a négyzetes furat-löket viszonyú (86*86 mm) hengerekkel rendelkez?, kétliteres, nyolcszelepes motor véleményem szerint a legjobb választás a 405-öshöz: nyomatékos, er?s és takarékos. Az autó gyorsulása sokkal jobb, mint a gyár által megadott érték (11,3 mp): a korabeli tesztek valamint a saját tapasztalataim szerint is mindössze 10,0-10,2 mp kell ahhoz, hogy elérje a 100 km/h-s sebességet. A motor rugalmasságát jelzi az a tény, hogy 60 km/h-ról 100 km/h-ra negyedik fokozatban 8,5 mp, míg ötödikben 80 km/h-ról 120 km/h-ra 13 mp alatt gyorsul fel. A városi forgalommal ezért könnyen lehet tartani a lépést akkor is, ha a fordulatszámot nem "hajszoljuk" 2000 ford./perc fölé. Az autó megbízhatósága pedig olyan, hogy akár holnap el mernék vele indulni egy világkörüli útra. Nem meglep? tehát, hogy ez az immáron tizenkét-éves SRI mindmáig híven szolgálja a családunkat.

Általánosságban is elmondható, hogy a gyártó által a 405-ösökre megadott fogyasztási és gyorsulási adatok túlontúl pesszimisták, a valóság még ezeknél is kedvez?bb.

Azt, hogy az el?z?ekben leírt erények nem légb?l kapottak, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy immár egy 405 Mi16-os is az udvarunkban áll. Ez egy utolsószériás (1995-ös) példány, mely a b?rkárpitozás és a napfénytet? kivételével minden olyan extrát tartalmaz, amelyet valaha is beépítettek egy 405-ösbe: vezet?oldali légzsák, pirotechnikai övfeszít? (melyet érdekes módon nem hirdetett hangosan a gyár, "csak" beletette az autóiba...) , ABS, klíma, 15"-os alufelnik, gyári spoilerezés, stb. Ezt az Mi16-ost ugyanaz a kétliteres blokk hajtja, mint az SRI-t, de tizenhatszelepes-hengerfejjel, így a "ménes" 150 (ECE) LE-re gyarapodott. A motor az átgongondolt konstrukció - amelyet a direktgyújtás és a változtatható hosszúságú szívócs? jellemez leginkább - eredményeképpen széles fordulatszám-tartományban (3000-t?l 7000-ig) jól húz. 4. fokozatban hasonló rugalmassági értékkel dicsekedhet, mint az SRI, ötödikben pedig még annál is jobb egy hajszálnyival, de természetesen egy ilyen motornak a magasabb fordulatszámok kedveznek igazán.
A sportosabb beállítású futóm?vével még a "normális" 405-ökénél is jobban fekszik az utat, bár ez némileg keményebb rugózással - mely azonban még mindig kényelmesebb, mint a legtöbb konkurensé - jár együtt. A kormánym?ve is direktebb áttételezés?.

Típushibák:
A 405-ös talán a legtöbbet emlegetett és legköltségesebb típushibája a t?görg?s csapágyak berágódása a hátsó hídnál, amelyet, ha elhanyagol az ember, csak egy kb. 80e Ft-os komplett hátsó híd felújítással és cserével lehet orvosolni. Azonban ez megel?zhet?, ha évenként és/vagy 10e km-enként ellen?rzésnek vetik alá ezt a kényes pontot, és szükség esetén - jóval olcsóbb megoldásként - csak a t?görg?s csapágyakat cserélik le. Az elhanyagolt hátsó híd kívülr?l a szétterpeszt? hátsó kerekek látványában érhet? tetten.
Az els? szériánál, amelyet 1992. szeptemberéig gyártottak, a bels? f?tés-szell?zés ventilllátor csapágyazása hajlamos - a m?köd?képessége meg?rzése mellett - szörny? hangokat kiadva tiltakozni a bekapcsolás ellen. Ellen?rzése nagyon egyszer?en történhet: fel kell tekerni a szel?zést a maximálisra. Ügyes kez? m?szerészek azonban tompíthatják, s?t meg is szüntethetik ezt a zajforrást az egyébként költséges alkatrész cseréje nélkül is.
Típushibának mondható még a hátsó lámpák rossz testelése is, amely érdekes elektronikai hibákat eredményezhet (pl. az ABS-nél). Szerencsére ez a probléma egy testvezeték kivezetésével egyszer?en, gyorsan és olcsón orvosolható.
Nem hiba, de meg kell szokni azt, hogy a kuplungpedál kinyomása jobban igénybe veszi az ember vádliját, mint más típusok esetén.

A 405-ös erényei:
Az autó kiegyensúlyozott, elegáns külseje a legszebb limuzin hagyományokat idézi, hol volt akkor még az egyter?ek bumfordisága, mely már az "unokát", azaz a 407-est is elérte! Nem véletlen tehát, hogy - különösen az els? széria - mindmáig a fehér színben mutat a legjobban, és ennek köszönhet? az is, hogy ilyen szín? példányból található a legtöbb. Légellenállási alaktényez?je még ma is megállná a helyét, igaz, vannak már jobbak is: 0.31.
Ami nagyon pozitív tulajdonsága az autóknak, hogy még a legels?, 15-16-éves példányokat sem kezdte ki a korrózió, mindössze néhány felületi rozsdapötty árulkodik arról, hogy a hosszú évek alatt a fényezést kisebb-nagyob sérülések érték. Ennek a tulajdonságának köszönhet?en az autó általános min?ségér?l kialakított képzet is igen pozitív, és ez az érzés az évek múlásával - valamint az egykori vetélytársakon tátongó lukakat látva - egyre meghatározóbbá válik. A második szériában tovább finomítottak a konstrukción, biztonságosabbá tették a karosszériát (oldalsó ütközésvédelem, légzsák), így - véleményem szerint - az 1990-es évek legjobb és legmegbízhatóbb középkategóriás autótípusát hozták létre.

Míg az els? széria kicsit zörg?sebb, ámde tagadhatatlanul avantgarde m?szerfallal rendelkezik, addig a második szériájé unalmasabb, s ez inkább a letisztultabb formáival, igényes és puha m?anyagaival hódít.
A bels? tér kárpitozása korunk prémiummárkáit is lepipálóan igényes: nagy és vastag(!) kárpitfelületek futnak végig az ajtókon, m?anyag alkalmazására csak az ajtók legalján - csak ott, ahol ez feltétlenül szükséges - van példa.
Az ülések franciásan kényelmesek, de közülük is kiemelkedik az Mi16-osé, amely keményebb tömésével, határozottabb oldaltartásával, állítható gerinctámaszával (és esetenként állítható oldaltámaszaival) minden hosszú távon utazó álma lehet.

Futóm?ve a semleges kanyarvételi tulajdonságoknak és a Peugeot-kra jellemz?en kényelmes rugózásnak köszönhet?en messze kiemelkedik az átlagból. Az Mi16-os sportváltozat még ezen is túltesz: mind a saját tapasztalataim, mind a korabeli cikkek szerint a valaha volt egyik legjobb fronthajtású futóm?vel rendelkezik - mindenfelé elektronikai segédberendezés nélkül is.

Az autók felszereltsége - a maguk korában - jónak számított, általában már az alapváltozatnál "eggyel jobb" felszereltségi szint tartalmazta mindazt, amelyet a német konkurensek csak a legmagasabb szintjeiknél kínáltak.

A motorok nagyon megbízhatóak, magas futásteljesítményekre képesek, s nemcsak a híres és "elpuszíthatatlan" dízelek, hanem a benzinesek is. Ismerek olyan 1.8 literes, injektoros 405-öst, amely már 480e km-t tett meg anélkül, hogy szét kellett volna szedni a motorját! A saját Mi16-osom - mely tizenhat-szelepes hengerfejével a sportváltozat szerepét tölti be a 405-ösök között - motorja is tökéletes állapotban van, s 200e megtett km után mindössze a szelepszár-szimmeringek szorulnak cserére. A nyolcszelepesekkel pedig még ennyi probléma sem merült fel. Az Mi16-osnál ki kell emelni - mint a normális elhasználódásból ered? - hibaforrást a hengerenkénti gyújtótrafókat (tervezett élettartamuk kb. 80-100e km, s a rángató, kihagyó motor jelzi a "csereérettséget") valamint a második szériánál az változtatható szívócs?hossz rendszer vákuumos m?ködtetés? tányérrugóit (a középs? fordulatszámtartományban felt?n?en nyomatékszegény motor hívja fel erre a figyelmet)

GRI-SRI-Mi16. Mi jöhet még ezek után? - teszem föl a kérdést. S a válasz talán nem meglep?: egy újabb és még er?sebb 405-ös!

Hibalista

- GRI hibák:
- - hátsó híd csere felújítottra - 80e Ft;
- - kuplungtárcsa és - szerkezet cseréje 160e km-nél - 60e Ft;
- - hátsó lámpa testelése - 5e Ft;
- - fels?-holtponti fordulatszám-jeladó csere - 14e Ft;
- - önindító javítás - 18e Ft.

Ide hordtam szervizbe

Magánszerel?, régi ismer?s

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Bajor autószervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Csakis 405-öst! Vagy ráadásként egy Citroën CX GTI Turbo2-t.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 405 1987 (1987 - 1996)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)