A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 309 (1985-1993)

309 1,3 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mert ő volt az első kocsim

Szöveges ítélet

Életem első kocsija, sz´al tárgyilagosságot nem ígérhetek, viszont némi szentimentalizmust. 2000-ben, "érettségi ajándéknak készült" szüleimtől. Ők meghatároztak egy szerény összeget, én pedig választhattam. Nagyon sok lehetőségem nem volt a válogatásra, igazándiból a piacokat járva/katalógusokat böngészve fel sem merült bennem, hogy "nyugati" típus lesz, végig Ladában gondolkodtam. Végül "szembe jött" az egyik vásárban ez a ragyogó pirosra (újra)fújt autócsoda, ami az addig megtekintett sok-sok öreg kocsi után némileg üdítően hatott rám. Nem beszélve a belsőről (és itt továbbra is hangsúlyoznám, hogy a kortárs kategóriában/árfekvésben), ami már-már űrkorszakinak hatott. Elöl elektromos ablakok, beépített gyári hangszorók az első ajtóban, kvarcóra a középső konzolon :-) , és mindenütt az ülésekkel azonos szinű kárpit. Egy pillanat alatt beleszerettem.
Persze szép lassal előjöttek a hibák, mert egy 15 éves kocsi nem új, és persze egy zöldfülű/kétballábas sofőr sem javít sokat a helyzeten. Eleinte nem kíméltem, de idővel rá kellett jönnöm, hogy a virgonckodáshoz ő már öreg.
Első javítási tételem egy kormánykapcsoló volt, ami már a vételkor nem működött. 12 ezerbe fájt, és három évvel később - mikor eladtam - , már az új sem kapcsolta a reflektort. A körmánymű egy a garázsba való betolatáskor adta meg magát. Elkoptak a fogak, simán körbeforgathattam a kormányt. 50 ezer. Kicsit kiborultam, főiskolásként még a kötelező és a tankolás is elég gondot okozott.
Asszem a következő problemma a kuplungtárcsa csere volt (15 ezer?), amit nagyvonalúan inkább a saját hibámként könyvelek el.
Sok-sok bosszúságot okozott, örültem, hogy találtam rá vevőt, aki - bár nem vallotta be, és én sem magamnak - val´sz´eg szétkapta. Nekem nem lett volna szivem elvinni bontóba, hiába kaptam volna érte többet, megszerettem a vén dögöt.
Sok-sok bosszúságot okozott, de mindből tanultam valamit, ami egy kezdőnek nem árt, így a távolból már nem tudok rá haraggal gondolni. Inkább csak a szép maradt.
Mert ő volt az első kocsim.

Hibalista

- kormánykapcsoló, kormánymű, hengerfej

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1985
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Astra G
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 309 1985

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)