Mert ő volt az első kocsim
Szöveges ítélet
Életem első kocsija, sz´al tárgyilagosságot nem ígérhetek, viszont némi szentimentalizmust. 2000-ben, "érettségi ajándéknak készült" szüleimtől. Ők meghatároztak egy szerény összeget, én pedig választhattam. Nagyon sok lehetőségem nem volt a válogatásra, igazándiból a piacokat járva/katalógusokat böngészve fel sem merült bennem, hogy "nyugati" típus lesz, végig Ladában gondolkodtam. Végül "szembe jött" az egyik vásárban ez a ragyogó pirosra (újra)fújt autócsoda, ami az addig megtekintett sok-sok öreg kocsi után némileg üdítően hatott rám. Nem beszélve a belsőről (és itt továbbra is hangsúlyoznám, hogy a kortárs kategóriában/árfekvésben), ami már-már űrkorszakinak hatott. Elöl elektromos ablakok, beépített gyári hangszorók az első ajtóban, kvarcóra a középső konzolon :-) , és mindenütt az ülésekkel azonos szinű kárpit. Egy pillanat alatt beleszerettem.
Persze szép lassal előjöttek a hibák, mert egy 15 éves kocsi nem új, és persze egy zöldfülű/kétballábas sofőr sem javít sokat a helyzeten. Eleinte nem kíméltem, de idővel rá kellett jönnöm, hogy a virgonckodáshoz ő már öreg.
Első javítási tételem egy kormánykapcsoló volt, ami már a vételkor nem működött. 12 ezerbe fájt, és három évvel később - mikor eladtam - , már az új sem kapcsolta a reflektort. A körmánymű egy a garázsba való betolatáskor adta meg magát. Elkoptak a fogak, simán körbeforgathattam a kormányt. 50 ezer. Kicsit kiborultam, főiskolásként még a kötelező és a tankolás is elég gondot okozott.
Asszem a következő problemma a kuplungtárcsa csere volt (15 ezer?), amit nagyvonalúan inkább a saját hibámként könyvelek el.
Sok-sok bosszúságot okozott, örültem, hogy találtam rá vevőt, aki - bár nem vallotta be, és én sem magamnak - val´sz´eg szétkapta. Nekem nem lett volna szivem elvinni bontóba, hiába kaptam volna érte többet, megszerettem a vén dögöt.
Sok-sok bosszúságot okozott, de mindből tanultam valamit, ami egy kezdőnek nem árt, így a távolból már nem tudok rá haraggal gondolni. Inkább csak a szép maradt.
Mert ő volt az első kocsim.
Hibalista
- kormánykapcsoló, kormánymű, hengerfej
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra G |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
