Hibái ellenére is szerethető
Szöveges ítélet
40.000km, 1.5 év tapasztalata: továbbra is nagyon szeretem, szép, jól megy, keveset fogyaszt,csendes,kevés van belőle. A kis kormányt és a műszerfal kialakítását továbbra is kedvelem. A futomű, a pesti borzalmas utakat leszámítva szerintem tökéletes kompromisszum a sportos és kényelmes között.
negatívum: a váltó hidegben nagyon akadozik, ha bemelegszik akkor jó, pontos de kicsit hosszú úton jár, 1-ből 2-be nem szereti a gyors váltásokat. Sajnos a kabinban, főleg az ajtókbókl kicsi zörgések elő elő jönnek, de nem állandó a zajforrás, nem zavaró túlzottan. Szívesen kipróbálnám a 2.0 hdi-t automata váltóval, az lehet az ideális párosítás szerintem.
2014 tavaszán jött el a pillanat, hogy új autót veszünk.
A Peugeot 308 mellett a konkurencia közül számításba jött még a Mazda3, GolfVII, és az Alfa Giuliettta. Mind a négy autó nagyon tetszik, bármelyik jöhetett volna. Mindenképpen dízelt szerettem volna, 6-os váltót mert sokat megyünk autópályán, a szokásos extrákon felül navit, telefon kihangosítót és tempomatot.
Azért lett végül a Peugeot, mert alku után ennek a legkedvezőbb a vételára, a többi legalább fél millióval drágább lett volna azonos felszereltség mellett.
Az autó kívül belül nagyon szép, öröm ránézni, beleülni. Az ajtók nagyon szépen csukódnak, a hátsók is nagyra nyílnak ezért könnyű a gyerkőcöket bepakolni. Az autó méretéhez képest nagy a csomagtartó és jól pakolható.
Az újdonságnak számító kisméretű kormányt és magasan elhelyezett óracsoportot pillanatok alatt meg lehet kedvelni, én kifejezetten szeretem. A kormány nagyobb sebességnél felkeményedik, szerintem tökéletes.
A tesztelők által sokat kritizált érintőképernyő nagyon könnyen kezelhető, engem egyáltalán nem zavar, hogy a klímát is onnan kell vezérelni, szerintem ez is nagyon könnyen megszokható, cserébe viszont nagyon szép a középkonzol.
Pozitív tulajdonságok:
- Az autó nagyon csendes, a dízel hang csak hidegen, illetve 1-esben elinduláskor hallható.
- A 115 lóerős dízel motor tökéletes választás volt, erős és nagyon keveset fogyaszt, 4.8 -5 liter között az átlag, fele autópálya, fele Budapest útvonalon, ezért egy tankkal 950-980 km megtehető. 130-nál autópályán, 6-ban kicsit kétezer fölött forog a motor.
- A start stop szuper, pillanatok alatt beindítja a motort rázkódás nélkül.
- Az alap ülések is nagyon kényelmesek hosszú úton is.
- A navigáció nagyon pontos, könnyen kezelhető.
- Az egész autó nagyon kulturált és jól összerakott.
Negatív tulajdonságok:
- A 6-os váltó nem az igazi. A fogása szuper, de nagyon akadozik 1-ből 2-be, főleg hidegen, ez az autó leggyengébb pontja, de messze nem elviselhetetlen. (A szalonban kiállított 1.2-es benzines váltója egyenesen tragikus szerintem, nem értem hogy ezt a franciák miért nem tudják jobban megoldani). Kár hogy nincs automata váltó ehhez a motorhoz.
- Az első ajtó felöl folyamatosan zörgés hallható, elég idegesítő.
- A futómű, ahogy a tesztek is írják kicsit ügyetlen, nagyobb úthibákon hátul elpattog.
- Apró hiba, hogy a motorháztető kitámasztó menet közben mindig kiugrik a helyéről.
- Céges vásárlás esetén csak 2 év a garancia (magánszemélyként 5év).
Összességében elégedett vagyok a Peugeot-val, nagyon megszerettük, egy igényes és jó megjelenésű, fiatalos autó, merem ajánlani.
Hibalista
- 7000 km alatt semmi nem romlott el szerencsére. - 40000km: kiégett a led féklámpa, gariban csere, továbbá volt néhány visszahívás rá. érdemi meghibásodás nem volt. nagy melegben nyáron nyikorog a kuplung.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | FocusII. 1.6 benzin | Következő autója? | 308 automata váltóval |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |