A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 308 (2013)

308 1.6 HDI 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Idegesítő, de jókiállású francia szeszély

Szöveges ítélet

2016 március elején vettem, előtte bemutató autó volt.
Igyekszem majd itt leírni a tapasztalatokat vele.
Sokat fogom az előző kocsimhoz viszonyítani, itt róla az ítélet:
http://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2006/nagyon_szurke_semmi_izgalom_de_teszi_a_dolgat/

Amit az első pár km után (1 hónap használat, 8000 futott km) elmondhatok: nekem nagyon tetszik, talán ez az első kocsim, amire jó ránézni és a belső se sivár. Nekem nagyon bejött az érintőképernyő, általában állandóan a szellőzés menüben van, mivel minden mást lehet a kormányról is vezérelni. A képernyőn ill. a menüben nagyon sok minden beállítható (pl. akár érintőképernyő nyomásérzékenység), tehát mindenki elég jól testre szabhatja. A kis kormány telitalálat, a műszeregység is nagyon bejött.

Ami kicsit zavaró: A könyöklő előtti pohártartót inkábbcsak kis rekesznek tudom használni, mivel a könyöklő mindig fölé van csúsztatva. A könyöklő magasságállítása kicsit filléres megoldásnak tünik. A kesztyűtartó csak az anyósülésről használható (még álló helyzetben is), és ki kellett bélelnem csúszásgátló szönyeggel, mivel elég nagy méretű, de a vízszintes feneke alapból csúszós.

Ami nekem nem zavaró, de másnak esetleg az lehet: a kombi 10cm hosszabb tengelytávú, de az én rövidemben konkrétan magam mögött kisebb a hely, mint a Fabia I-ben volt. Bővebben a méretről: a 1,5l-es palack nem esik le a két ülés közé (mondjuk alacsonyan ülök, 185cm és 105 kg vagyok). Úgyhogy családosoknak inkább a kombit - bár annak a hátsó lámpái nem olyan szépek (szerintem).

Első üzemelési észrevételek:
- üresjáratban fémes/műanyagos zörgés hallatszik a váltójából, ami a kuplung kinyomására megszünik. Szervizben is megnézték, fórumokon is utána olvastam, de igazából akkor nyugodtam meg, mikor egy ismerős is megerősítette, hogy ez ilyen (ő most egy 3008-ast előtte C5-öst járt, úgy mondta, hogy mindkettő ilyen volt).
- autópályán csendes (ill. csendesebb, mint a benzines cee´d-em volt), nem gond tartani a 90 lóval a 130-150 km/h-es tempót. A fogyasztása is rendben van.
- hosszú utakat (néha egy seggel akár 8-900 km-t) is járok, kényelmes, nem fárasztó. (újból a benzines cee´d-hez viszonyítva).

UPDATE: 6 hónap és 40000 km után

Első garanciális javítás: az ismert "check engine" lámpa kigyulladt egy előzésnél, szervizbe be, turbótakarítás (jellemzően autópálya üzemmód után ???), lámpa pár hét múlva újra kigyulladt - most valami (nem EGR - ezt mondták a szervizben) szelep lett kicserélve a turbónyomás alapján állítja a lapátok geometriáját. Egyelőre jó.

Második garanciális javítás: eljött a nyár, ugye leengedett ablakok - arra lettem figyelmes, hogy fémes pattogást hallok a hátsó részből, főleg lassú elindásnál, kitekert kormánnyal. A szervizben mikor elmondtam mi a gáz, csak hívták a szerelőt, hogy fülre erősítse meg a felvevő gyanúját - úgy gondolom nem az első eset volt. Garanciában cserélték a teljes hátsó futőművet.

Azt hiszem, mivel év végén lejár a garancia, megéri befizetni egy hosszabbításra. ;)

Új dolog, ami zavaró: az ablaktörlési ciklust nem lehet állítani - vagy egy db intervallum, oszt´jó napot. A szerviz szerint van ez, meg az esőérzékelő. Ez állítólag sebességfüggő, de ugye az eső intenzitása is változó... :/

De még mindig nagyon tetszik :)

UPDATE2: 1,5 év és 75000 km után

Kezelés: megér pár szót...
A központi kijelző, ami majdnem mindent irányít, hogy úgy mondjam nem teljesen kiforott cucc:
- beülsz, elindulsz, hívnál a telefonkönyvből - bármelyik számot tárcsázod, az első helyen lementettet fogja hívni, amíg frissít (amit Te nem látsz, de eltart egy darabig)
- ha visszahívsz a listából egy fogadott hívást, nincs hang...
- nem mindegyik mp3 file-t olvassa be, van hogy percekig frissít, van hogy nem frissít, de mégsem indul percekig (főleg Égéstereknél)
- midemellett teljesen logikátlan kezelés, meg persze amíg hívsz, addig nem állítasz hőfokot...
- műszerfal világítása: csak egy irányban lehet állítani - nagyobb fényerő felé, ott el kell jutni a végpontig, után kezd csökkenni a fényerő. Ha lejjebb akarom venni, és nem találtam el, akkor újra, meg újra...

Kényelem:
- az ülések fényévekre az 1989es 405 SRi-től, ami szintén van (lehet, hogy már keményre ültem?)
- a futómű (ahogy a 3008 "év autója" Égéstérben is elhangzik) annyira pattogós, hogy több tíz centit ugrik a hátulja úthibákon
- a rakodórekeszek: kevés (1! aza egy db pohártartó, az is csak visszahúzott könyöktámasszal használható), ami van az is rossz méretű: az ajtó oldalzsebeiben az 1l, 0,5l flakon repked, a 1,5l nem fér be. Ezen még a Coca-cola új méretű flakonjai (1,25, 1,75) sem segítettek. A kesztyűtartót már említettem: elérhetetlen, mély, alacsony, zörgős - inkább üresen hagyom. Mobilt nincs hova tenni, marad a famerzsebben...

Úgy néz ki, hogy minél tovább használom, annál rosszabb lesz a véleményem. Ja, és pattog le a fényezés a motorháztető és a sárvédő lemez találkozásánál... Persze, motorilag eddig OK, de ez szerintem el is várható.

*****************************************************************************
LAST UPDATE: 2,5 év és 125000 km után, eladás előtt, végszó, vagy mi:

+ nagyon szép kívül-belül, sportos, tetszik
+ a kis kormány és a váltó formája telitalálat
+ az 1.6HDI 68kW teszi a dolgát, semmi izgalom, és még egy kis nyomaték is van, fogyasztás már annál kevesebb
+ olcsó fenntartás, értelmes árak a szakszervizben is
- ergonómiailag hosszú utakra nem igazán jó: csak egy pohártartó, az is sekély és a könyöklő előtt, a könyöklő felső állásban csúszkál, az üdítős flakont (1,0 - 1,5 - 2,0 liter) nincs hova tenni a kocsiban, a kesztyűtartó csak az anyósülésről hozzáférhető
- a pattogós hátsó futőmű k.rvára idegesítő, kényelmetlen
- a fedélzeti rendszer (klíma-rádió-telefon-stb.) nem egy kiforrott valami, maga az érintőképernyő jó dolog, de a szoftvere használati szempontból egy katasztrófa... (elfelejt dolgokat, későn reagál, egyszerre csak egy múveletet tud kezelni, a kormányról hívást csak felvenni lehet, letenni nem, stb.)

Mindenestere nem bántam meg, hogy megvettem, sőt kicvsit sajnálom is, hogy eladom (az asszonynak akartam megtartani, neki is tetszik, de hát az ő használatába egy kisdízel nem igazán jó)

Hibalista

- Egyelőre semmi, de az ítélet majd folyamatosan frissülni fog - - UPDATE: - - teljes hátsó futómőcsere (hál´isten gariban) - - valami elektromos szelep, ami a turbó változó gemometriáját vezérli (ez is gariban) - - 125000 km után: maradt az állapot, semmi rendkívüli, de azért az ülésváz kezdi megadni magát (110 kg vagyok, bár sportolok is)

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Dunauto Dunaszerdahely - sebváltózár beépítés, vonóhorog felszerelés, olajcserék, garanciális javítások

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Peugeot KM Cars Dunaszerdahely - katasztrófa, inkább Gyuribácsihoz az utcában... Retkesen adták vissza (konkrétan az ajtó kárpiton volt a nyomorék szerelő bakancsos lábnyoma, 200 km után elmet a fűtés, 1,5 óráig tartott csak a számla megírása, persze nem is hívtak, hogy kész, csak láttam már kinn állni a kocsit.KERÜLENDŐ kategória, ezért nem veszek több Peugeot-ot (de Opel-t sem, az is náluk van).

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 2200
Megbízhatóság (8) Vezetett km 125000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? cee´d 1.4 EX Következő autója? Golf VII 2.0 TDI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 308 2013 (2013)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)