Idegesítő, de jókiállású francia szeszély
Szöveges ítélet
2016 március elején vettem, előtte bemutató autó volt.
Igyekszem majd itt leírni a tapasztalatokat vele.
Sokat fogom az előző kocsimhoz viszonyítani, itt róla az ítélet:
http://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2006/nagyon_szurke_semmi_izgalom_de_teszi_a_dolgat/
Amit az első pár km után (1 hónap használat, 8000 futott km) elmondhatok: nekem nagyon tetszik, talán ez az első kocsim, amire jó ránézni és a belső se sivár. Nekem nagyon bejött az érintőképernyő, általában állandóan a szellőzés menüben van, mivel minden mást lehet a kormányról is vezérelni. A képernyőn ill. a menüben nagyon sok minden beállítható (pl. akár érintőképernyő nyomásérzékenység), tehát mindenki elég jól testre szabhatja. A kis kormány telitalálat, a műszeregység is nagyon bejött.
Ami kicsit zavaró: A könyöklő előtti pohártartót inkábbcsak kis rekesznek tudom használni, mivel a könyöklő mindig fölé van csúsztatva. A könyöklő magasságállítása kicsit filléres megoldásnak tünik. A kesztyűtartó csak az anyósülésről használható (még álló helyzetben is), és ki kellett bélelnem csúszásgátló szönyeggel, mivel elég nagy méretű, de a vízszintes feneke alapból csúszós.
Ami nekem nem zavaró, de másnak esetleg az lehet: a kombi 10cm hosszabb tengelytávú, de az én rövidemben konkrétan magam mögött kisebb a hely, mint a Fabia I-ben volt. Bővebben a méretről: a 1,5l-es palack nem esik le a két ülés közé (mondjuk alacsonyan ülök, 185cm és 105 kg vagyok). Úgyhogy családosoknak inkább a kombit - bár annak a hátsó lámpái nem olyan szépek (szerintem).
Első üzemelési észrevételek:
- üresjáratban fémes/műanyagos zörgés hallatszik a váltójából, ami a kuplung kinyomására megszünik. Szervizben is megnézték, fórumokon is utána olvastam, de igazából akkor nyugodtam meg, mikor egy ismerős is megerősítette, hogy ez ilyen (ő most egy 3008-ast előtte C5-öst járt, úgy mondta, hogy mindkettő ilyen volt).
- autópályán csendes (ill. csendesebb, mint a benzines cee´d-em volt), nem gond tartani a 90 lóval a 130-150 km/h-es tempót. A fogyasztása is rendben van.
- hosszú utakat (néha egy seggel akár 8-900 km-t) is járok, kényelmes, nem fárasztó. (újból a benzines cee´d-hez viszonyítva).
UPDATE: 6 hónap és 40000 km után
Első garanciális javítás: az ismert "check engine" lámpa kigyulladt egy előzésnél, szervizbe be, turbótakarítás (jellemzően autópálya üzemmód után ???), lámpa pár hét múlva újra kigyulladt - most valami (nem EGR - ezt mondták a szervizben) szelep lett kicserélve a turbónyomás alapján állítja a lapátok geometriáját. Egyelőre jó.
Második garanciális javítás: eljött a nyár, ugye leengedett ablakok - arra lettem figyelmes, hogy fémes pattogást hallok a hátsó részből, főleg lassú elindásnál, kitekert kormánnyal. A szervizben mikor elmondtam mi a gáz, csak hívták a szerelőt, hogy fülre erősítse meg a felvevő gyanúját - úgy gondolom nem az első eset volt. Garanciában cserélték a teljes hátsó futőművet.
Azt hiszem, mivel év végén lejár a garancia, megéri befizetni egy hosszabbításra. ;)
Új dolog, ami zavaró: az ablaktörlési ciklust nem lehet állítani - vagy egy db intervallum, oszt´jó napot. A szerviz szerint van ez, meg az esőérzékelő. Ez állítólag sebességfüggő, de ugye az eső intenzitása is változó... :/
De még mindig nagyon tetszik :)
UPDATE2: 1,5 év és 75000 km után
Kezelés: megér pár szót...
A központi kijelző, ami majdnem mindent irányít, hogy úgy mondjam nem teljesen kiforott cucc:
- beülsz, elindulsz, hívnál a telefonkönyvből - bármelyik számot tárcsázod, az első helyen lementettet fogja hívni, amíg frissít (amit Te nem látsz, de eltart egy darabig)
- ha visszahívsz a listából egy fogadott hívást, nincs hang...
- nem mindegyik mp3 file-t olvassa be, van hogy percekig frissít, van hogy nem frissít, de mégsem indul percekig (főleg Égéstereknél)
- midemellett teljesen logikátlan kezelés, meg persze amíg hívsz, addig nem állítasz hőfokot...
- műszerfal világítása: csak egy irányban lehet állítani - nagyobb fényerő felé, ott el kell jutni a végpontig, után kezd csökkenni a fényerő. Ha lejjebb akarom venni, és nem találtam el, akkor újra, meg újra...
Kényelem:
- az ülések fényévekre az 1989es 405 SRi-től, ami szintén van (lehet, hogy már keményre ültem?)
- a futómű (ahogy a 3008 "év autója" Égéstérben is elhangzik) annyira pattogós, hogy több tíz centit ugrik a hátulja úthibákon
- a rakodórekeszek: kevés (1! aza egy db pohártartó, az is csak visszahúzott könyöktámasszal használható), ami van az is rossz méretű: az ajtó oldalzsebeiben az 1l, 0,5l flakon repked, a 1,5l nem fér be. Ezen még a Coca-cola új méretű flakonjai (1,25, 1,75) sem segítettek. A kesztyűtartót már említettem: elérhetetlen, mély, alacsony, zörgős - inkább üresen hagyom. Mobilt nincs hova tenni, marad a famerzsebben...
Úgy néz ki, hogy minél tovább használom, annál rosszabb lesz a véleményem. Ja, és pattog le a fényezés a motorháztető és a sárvédő lemez találkozásánál... Persze, motorilag eddig OK, de ez szerintem el is várható.
*****************************************************************************
LAST UPDATE: 2,5 év és 125000 km után, eladás előtt, végszó, vagy mi:
+ nagyon szép kívül-belül, sportos, tetszik
+ a kis kormány és a váltó formája telitalálat
+ az 1.6HDI 68kW teszi a dolgát, semmi izgalom, és még egy kis nyomaték is van, fogyasztás már annál kevesebb
+ olcsó fenntartás, értelmes árak a szakszervizben is
- ergonómiailag hosszú utakra nem igazán jó: csak egy pohártartó, az is sekély és a könyöklő előtt, a könyöklő felső állásban csúszkál, az üdítős flakont (1,0 - 1,5 - 2,0 liter) nincs hova tenni a kocsiban, a kesztyűtartó csak az anyósülésről hozzáférhető
- a pattogós hátsó futőmű k.rvára idegesítő, kényelmetlen
- a fedélzeti rendszer (klíma-rádió-telefon-stb.) nem egy kiforrott valami, maga az érintőképernyő jó dolog, de a szoftvere használati szempontból egy katasztrófa... (elfelejt dolgokat, későn reagál, egyszerre csak egy múveletet tud kezelni, a kormányról hívást csak felvenni lehet, letenni nem, stb.)
Mindenestere nem bántam meg, hogy megvettem, sőt kicvsit sajnálom is, hogy eladom (az asszonynak akartam megtartani, neki is tetszik, de hát az ő használatába egy kisdízel nem igazán jó)
Hibalista
- Egyelőre semmi, de az ítélet majd folyamatosan frissülni fog - - UPDATE: - - teljes hátsó futómőcsere (hál´isten gariban) - - valami elektromos szelep, ami a turbó változó gemometriáját vezérli (ez is gariban) - - 125000 km után: maradt az állapot, semmi rendkívüli, de azért az ülésváz kezdi megadni magát (110 kg vagyok, bár sportolok is)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Dunauto Dunaszerdahely - sebváltózár beépítés, vonóhorog felszerelés, olajcserék, garanciális javítások
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Peugeot KM Cars Dunaszerdahely - katasztrófa, inkább Gyuribácsihoz az utcában... Retkesen adták vissza (konkrétan az ajtó kárpiton volt a nyomorék szerelő bakancsos lábnyoma, 200 km után elmet a fűtés, 1,5 óráig tartott csak a számla megírása, persze nem is hívtak, hogy kész, csak láttam már kinn állni a kocsit.KERÜLENDŐ kategória, ezért nem veszek több Peugeot-ot (de Opel-t sem, az is náluk van).
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 2200 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | cee´d 1.4 EX | Következő autója? | Golf VII 2.0 TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
