PUG 308 SW
Szöveges ítélet
2018.11.15.
Az autó 1 hónapja van nálam.
Se dízelt, se franciát nem akartam. Erre lett ez. De a használt autó piac mint tudjuk kínálati és a nyilvánvalóan visszatekert német flotta H Astrák és taxi B Zafirák helyett jó alternatívának tűnt.
Tetszett, hogy magánszemélytől tudtam megvásárolni aki töredelmesen bevallott mindent.
Tetszik a 90 lovas dízel, nincs benne kettőstömegű és FAP sem. Egyikért sem ejtettem könnyeket.
Eddig csak jókat tudok mondani róla. Kívülről az autó nekem nagyon tetszik. A sokat dicsért első harmad valóban megragadja a tekintetet. Az SW hátulja kissé ügyetlenül néz ki, de azóta már elkezdett tetszeni.
A beltérben az anyaghasználat valóban kategórián felülinek hat. 9 éves és a lábmagasságban történt karcok kivételével semmi nem kopott, málészkodott. A karcokat pedig simán el lehetett tüntetni az egyik "Filléres neppertrükkel", csak hogy teljes legyen a kép. Az ülések meglepően kényelmesek. 191 cm vagyok és elférek az autóban. A térdem sem szúrja a középkonzol.
A hatalmas szélvédőn meggyőző a kilátás, hátrafelé ez már nem mondható el de én eleve jobban hiszek a szememnek mint a tükörnek és fejforgatós vagyok, így ez nem gond.
Menettulajdonságait tekintve, a hátsó futómű tud hangos lenni ha nagyon rossz az útminőség, de szerencsére Magyarországon ilyet csak elvétve lehet találni.
A 90 lovas motor kellően nyomatékos, mindig van tartalék, előzni is lehet vele. Nem versenyautó de teljesen oké.
Az autóban nagy a nyugalom. Semmi nem történik. Csak ülök benne és asszisztálok. Felfokozott lelki állapotból is képes kibillenteni az embert. Már-már unalmas.
Motorzaj minimális, nem reszket.
A kipufogó felöli váznyúlványon találtam egy kb 5x10cm-es felületi rozsdafoltot. Feltételezem, hogy az agresszív gázok miatt. Lekezeltem a korróziógátló-body primer-alvázvédő szentháromsággal. Egyébként az autó alja 9 éves korának ellenére gyakorlatilag újszerű.
Az első napokban észrevettem, hogy mosásnál becsöpög a csomagtérbe a víz. Mivel a karosszéria lakatos ismerősöm nem vállalta - mondván, hogy gyermekkorában egy nyugodt kiegyensúlyozott felnőttkort álmodott magának, egy 3 délutános mutatvánnyal megtaláltam. A D-oszlop és a tetőlemez összepréselésénél-ponthegesztésénél a belső gyári tömítőanyag megrepedhetett és ott talált utat magának a víz. A beltérbe már úgy került be, hogy az egyik kárpitbolha furatán keresztül érkezett. Nem volt vészes de párásnak hatott egy fél tenyérnyi foltban a hátsó szőnyeg - az eü csomag tartó hálón belüli kis sarokban. Tömítettem ipari kültéri tömítőanyaggal (Soudaflex 40FC). Azóta is tökéletes. Szerencsém volt.
Itt jegyezném meg, hogy amennyire félve álltam neki a különböző műanyag elemek leszerelésének, annyira kellemesen kellett csalódnom. Logikus, érhető megoldások vannak. Mintha embereknek készült volna emberek által. Nem nagyon van humbug ilyen téren. Az elektronikájához még nem kellett nyúlni - én nem is fogok, talán az tartalmazhat meglepetéseket (BUS rendszer).
Eddig nagyon szeretem, bízom benne, hogy nem térdel le benne semmi.
Most viszem "nullszervízre". Ha kiderül valami, leírom.
2019.02.25.
2018. novemberében megtörtént a nullszervíz. Értetlenül állapítottuk meg, hogy a turbó egyik lapátja elgörbült, de nem látszott rajta ütésnyom. Azt sem teljesen érettük, hogy ilyen kiegyensúlyozatlanság mellett hogyan működhetett. Nyilván valóan így már nem akartuk összerakni. Elvittem a wizzard-hoz felújításra. Teljes középrészt cseréltek.
Olajteknőt levettük, akkor vettük észre, hogy volt rajta egy kis benyomódás (ezt vásárláskor nem láthattam, nem vettem le a környezetvédelmi lemezt). A benyomódás pont a szűrőkosár alatt volt, így lecsökkenhetett az olajtér keresztmetszete. (ezt azért említem meg mert a wizzard-nál mondták hogy egy kicsit meg volt égve a tengelye a turbónak). Teknőt kiegyengettük, újrafestettük.
Tehát történt: olajcsere (TOTAL QUARTZ) + minden szűrő + turbó felújítás + turbó olajcső szűrőkosár kidobva - tudom bizonyos emberek szemében ez eretnekség + egy bal oldali ajtóhatároló
Más nem volt az autóval, a motor száraz, befecskendezőknél szárazság van. Nyilván nem örültem a dolognak, de ezt akkor sem vettem volna észre ha 10 autószerelővel megyek vásárolni.
A napokban pedig a bal hátsó és bal első kerékcsapágyak térdeltek le. Komoly morajlás kezdett hallatszódni egyik pillanatról a másikra. Egyúttal bal oldali féltengely szimeringet és új hajtómű olajat is tettünk bele (TOTAL 75W80).
Konklúzió: sajnos olyan elnyűhetetlen és igénytelen autóm már soha nem lesz mint az F Astra volt, de sajnos ezek az idők elmúltak. A következő autóm (ha új is lesz akkor is ez a véleményem), még ennél is érzékenyebb, downsizing-abb lesz. Erre indult el a világ, meg kell tanulni ezekkel együtt élni.
Minden összevetve, a mai napig örömmel szállok be ebbe az autóba. Még mindig szépnek, komfortosnak találom.
2019.09.04.
Az autón a második szerviz történt(169.000 km). Olajcsere, szűrők + műszaki vizsga.
Aprólékos autószerelőm akárhogy kereste, semmi rendellenest nem tapasztalt. Sehol nem szivárog, nyikog, csattog, recseg.
Örülünk Vincent.
Hibalista
- Irányjelző és biztonsági figyelmeztető hangszóró kontaktos volt. - Jobb oldali ajtóhatároló. Sajnos csak gyári van. - - Turbó felújítás. - - Bal első és bal hátsó kerékcsapágy.
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelőm van, régóta hozzá járok.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
