Isteni dízel - eddig szeretem
Szöveges ítélet
Csak dízelt és csak először itthon forgalomba helyezettet akartam venni kb. 50e km-el vagy kevesebbel,- kisebb csoda, de sikerült - nem ragaszkodtam Peugeot-hoz. Szeretem az üléspozíciót és a tágas első helykínálatot, hátul már kissé szűkös (nem kombi). Csomagtartó átlagos.
A váltó francia átlag feletti, 5 sebességes és nagyon hosszú fokozatokkal működik, városban 50 km-nél inkább 3., mint 4. A sebességmérő egyébként konstans 4-5 km-el mutat többet a valósnál, a fogyasztásmérőnél 0,2 L/100 km a "csalás" - persze itt kevesebbet mutat ennyivel.
Valójában 4,8-5,0 vegyes használatban - 70% országút, 30% város. Ez elfogadható szerintem.
A motor... nem hangos, jó a nyomatéka, amire nekem kell elég. Eddig semmi bajom vele, így legyen a következő két évben is, utána úgyis eladom. Szeretem a nyomatékrobbanást 1800-nál, ezért a dízel. 110 - 120 LE benzineseket is vezetek néha, azok lomhának érződnek mellette.
A szellőzés nem tetszik igazán, nagyon magas fokozaton kell menjen a ventilátor, ha érezni akarom a "szelet". Igaz jó pont, hogy a fűtés egész rövid idő, 1-2 perc után már működik hideg időben is.
Futómű: kemény, jól tart, hallok viszont egy kellemetlen zörgést jobb elölről alacsony tempónál, lehet, hogy toronycsapágy, majd a gumicsere alkalmával megbontatom és kiderül.
Egyéb: impozáns mélykék metál, ha tiszta, nagyon jól néz ki, de igen kényes a koszra. Kulcs: a szokásos, gagyi PSA kulcs, a "bicskás" része már állandóan kinyílik, a gumi is kezd elvásni... kár, hogy ennyi év rossz tapasztalata után még mindig ezt használják. Rádió átlagos, egyéb kezelőszervek szintén.
Összességében szeretem, stabil, jól megy, minden működik rajta és a fogyasztása kiemelkedően jó.
UPDATE 43E vezetett km után: zörgés megszűnt zsírzással, egy klímatöltésen vagyunk túl, amúgy minden rendben, de tényleg. Indul - megy A-ból B-be, tud 150-es utazót, 4,8-at fogyaszt, nem zörög az utastere. A kormány kezd kicsit kikopni, egy bőrözésen gondolkodom, de az előző kocsimnál az "echtleder" kormány 10e km után szétmállott...
A szervizeket 15.000 kilométerenként végeztetem, az összes szűrő cseréjével (üa. szűrő is).
Közben vezetgetek kis benzines turbókat... hát a dízelnek még jó hosszú ideig nem lesz alternatívája. Talán az ezt követő utáni kocsim lesz elektromos? úgy legyen, de az még 4-5 év is lehet.
PSA és általában francia autós előítéletek sicc...
Hibalista
- - jobb első toronycsapágy felől kis sebességnél zörgés hallható, még nem bontattam meg - ez azóta rendben, gyári visszahívás is volt rá, valamit meg kell zsírozni a motortartónál és elmúlik a hang - - - 90 e km-nél a klíma gyengült, majd megszűnt hideget fújni - klíma töltéssel azóta rendben; úgy tűnik nem ereszti a gázt sehol - - - tompított izzó 2x kiégett, megtanultam cserélni :)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot márkaszerviz vezető szerelője privátban
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 54200 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 43300 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Note 1,5 dCi | Következő autója? | még nem tudom, magyar kevés km dízel kombi vagy egyterű 1-2 év múlva |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
