A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 308 (2007-2012)

308 1,4 VTi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Göthös oroszlán

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején. Édesanyám autója, amit én választottam ki (a típust nem, nem röhög) és én is néztem ki a lehető legjobb példányt, végül én örököltem meg. Felmerül a miért? Volt egy benzines 1,4-es 206-osunk, eladtuk, kellett egy nagyobb, szebb, de nem feltétlenül erősebb. Magától értetődő volt: elégedettek voltunk a 206-al, minek váltani gyártót? 5 éves használt autó, magyar tulaj, végig vezetett szervizkönyv, lehet itt bármi hiba? Mára már rájöttünk: bizony lehet itt minden.
Kb. 2 éve lehetett nálunk, amikor megjelent itt a Totalcaron a "20 motor: ezeket kerülje" cikk. Akkor örömmel törölgettük az izzadságot magunkról, hogy mi nem 1,6 turbósat, mégcsak nem is 1,6 vti-t vettünk. Hát most elárulom: egy kutya.
Volt benne vagy 85.000 km (65.000-el vettük) amikor először előfordult, hogy hidegen részterhelés alatt (értsd 40-el mész 3.-ban és nem taposod neki) gyakorlatilag majdnem lefejeltem a kormányt akkorát rántott a motor. Többet nem fordult elő hónapokig, majd megint, majd kissé sűrűbben. Így mentünk kb. 110.000-ig. Ilyenkor már az is előfordult, hogy nem tudtam eljönni zöld lámpánál, mert ahogy ráléptem a gázra (még el se kezdtem kiengedni a kuplungot) majd megfulladt a motor. Márkaszervíz: meg se tudták mondani mi a baja, csak hogy tele van a hibatároló vezérlési hibákkal. Kérték, hogy cseréljük láncot, lánckereket, meg feszítő-mechanikát. Hát cseréltünk. Visszaültem a frissen szervizelt kocsiba: 2 sarokra a szerviztől már jött a hiba, megint. Annyi, hogy 200.000Ft-al szegényebben nyugtázhattam mindezt. Vissza vittem, meghajtották a hozzájárulásommal és kihozták a hibát: szolenoid szelep csere kell, kicserélték. Kérdezem a márkaszerviz munkafelvevőjét, hogy miként bánjunk az autóval, hogy lehetőleg sokáig jó maradjon a vezérlés. Válasz: ne vontass (1,4 benzinnel nem is terveztem), kerüljük a városi forgalmat, hideg üzemet. Már bocsánat, de vajon miért vesz az ember autót a legkisebb benzines motorral, és nem dízelt? Válasz (PSA által): hogy ne használja városban! Ez egy röhej, komolyan, ezt a motort ki találta ki?!
Utána jó volt, 1 évig. Amint jött a következő ősz/tél, hidegebbre váltott az idő, megint kezdődött a szórakozás. Persze mivel vezérlés már jó, szolenoid jó, senki se tudta megmondani, hogy mi a baja.
Közbe voltak ugye az alapvető dolgok: ez is csipegette az olajat, gyakorlatilag már 65.000 km-rel is, amikor megvettük. Minden szerelő szerint ez tök normális, sőt, volt aki szerint van aki örülne, hogy 3000 km-ként csak 1 liter olaj fogy. Én nem örültem.
A hangszigetelés széjjel rohadt 9 év alatt, erre is rájöttünk: a szélvédő aljánál egyszerűen elengedte a ragasztás azokat a gumikat, amelyek a lombrácsot hivatottak a helyén tartani. A gumik sehol, hol lehet ilyet szerezni? Sehol, kell egy gyári új szélvédő. Na most és akkor itt következett a fórumozás. Kiderült, hogy a 307-es is ugyanilyen sz*r volt már, főként Oroszországban szenvedtek vele, illetve ahol kifejezetten hideg volt. Egyszerűen a fagy leszedte a gumit az üvegről, majd valahogy elszórta a tulaj és cseszhette, a víz meg folyik befelé, jobb esetben a tűzfal előtt szétrohasztva a hangszigetelő szövetet, rosszabb esetben befelé az utastérbe. Nonszensz, persze francia barátaink minek javították volna az újabb modellel? Vegyél még egy gyári szélvédőt paraszt! Bónusz: szomszédnak van egy szalonból nulla km-rel vásárolt Citroen C4-e, ugyanolyan kalap ratyi az egész szélvédő, ő még tele próbálta nyomni valami ragasztóval. Rázkódás barátom, nem segít az se.
Kétszer rohadt le a francia mérnöki csoda önhibáján kívül. Egyszer az ősök átrobogtak éjszaka egy elütött kutyán. Szerencsére csak a vízpumpa tört szét, csere.
Egyszer meg az akksi adta meg magát a nyári melegben. Bikával saját lábán elment a cseréig.
És akkor végre érjünk oda a pozitívumokhoz is: kényelmes autó, szerintem soha ilyen kényelmes autóm nem lesz már. Ezért volt nehéz megválni tőle, illetve azért mert csak édesanyámé volt, érzelmileg is kötődtem hozzá. A vetélytársai között messzemenően ennek van a legnagyobb beltere: Golf5 és társaiban mind kevesebb a hely hátul. 185 cm-rel simán be tudtam ülni magam mögé, szerintem ez nagyon jónak számít. Hátul 3 gyereket is vittünk gyereküléssel, tokkal vonóval, szerintem méretben családi autónak is elmegy.
Kifejezetten esztétikus, belül kívül. A hatalmas fényszórók nem csak szépek, de eszméletlenül jól világítanak, nem volt olyan időjárási körülmény, amelyben ne láttam volna be az utat. A váltóját én szerettem, véleményem szerint a 206-hoz képest nagy előre lépés, már majdnem szinte a német autókat idézi.
A végére már elkezdett olajossá válni a hűtővíz. Testvérem nagyon ki volt akadva, hogy őt idézzem "ez a kocsi egyszer lett igazán meghajtva, amikor 3 emberrel + cuccok felment Kopaonikra". Hogy mindenki értse: Kopaonik Szerbiában van, síparadicsom, legmagasabb cúcsa 2017 méter. Tehát mintha 2x felment volna a Kékesre. Szerintem egy 130.000-t futott autónak ezt minimum tudnia kellene, olajfogyasztás, meg minden bisz-basz nélkül.

Eldöntöttem, hogy eladom, de addigra annyira készen voltam tőle, hogy csak Honda Jazz-t akartam venni, mert nem akarok többet olyan autót, aminek egy rosszul tervezett ócska motorja van. Ha innen indulunk, akkor ez a kocsi a Becsületesnepper titkos támogatója, amolyan "Honda Jazz vevő kényszerítő-nevelő"

Sokat elmond az egészről, hogy miután eladtam (számlákkal, minden javítással és nyűggel) még hónapokig attól rettegtem minden nap, hogy mikor hív az új tulaj, hogy kikönyökölt a hajtókat, vagy leszállt a szelepfedél.

Ha ilyen autót akarsz, vegyed nyugodtan, csak ne benzineset. Akkor csak a szélvédő tömítéssel, ajtó határolókkal fogsz szívni. Egyik kollégám vett egyet pár hete, felsikoltottam ijedtemben amikor megláttam a cég udvarán, szerencsére dízelt vett.

Hibalista

- Motor: vezérlés, szolenoid szelep, vízpumpa - egyéb: szélvédő/tűzfal tömítés (szélvédő-cserével javítható, ez vicc), első stabilizátor bekötő, ajtó határoló

Ide hordtam szervizbe

C-mobil Szeged

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Egy ismerős ismerőse, noname műhely, viszont nagyobb javításokat sajnos nem vállaltak

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 206 Következő autója? Jazz GE
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 308 2007 (2007)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)