A vasmacska
Szöveges ítélet
A feleségemnek vettem nem régen. Peugeot Hungariás tesztautó volt, a BMW-vel közösen fejlesztett (valójában BMW-s) turbo motorral és szinte minden létező extrával amit egyáltalán kérni lehet bele. Egyik barátom kérdezte, hogy Te ezt már el is szedted az asszonytól? Mondom nem, dehogy, de azér ha megyek valahova akkor ezzel megyek. Ez pedig nagy szó mert a saját autómat is imádom. De ez valahogy annyira meglepően jó. Kívülről az eleje egyértelmű telitalálat. A hátsó ablak lent félig belefordul a C oszlopba, ami kicsit furává teszi az egész hátulját, ez néha tetszik, néha nem. Babilon piros szinű, fekete bőr belsőkárpittal, ami nagyon szép. Minőségi anyagok vannak, minden korábbi peugeotnál szebb a műszerfal, és olyan zajszigetelés ami a prémium kategóriában is indítható lenne. A panoráma üvegtető nagyon különleges atmoszférát teremt az utastérben. A gyerekek imádják. Az ülések fűthetőek és elől-hátul nagyon kényelmesek. JBL hangrendszer van benne, ami egészen hihetetlenül szól. Mivel második kocsi, nem okoz gondot, hogy a csomagtartóból a mélynyomó elvesz egy kis helyet. Út közben csend van és ez az első olyan peugot amelyben nem zörög nyiszorog az égvilágon semmi. A motor egészen különleges élmény. Az autó 8,7mp alatt gyorsul százra, de nem is ez a legjobb, hanem az hogy már nagyon alacsony fordulaton hatalmas erő áll rendelkezésre. A hangja is nagyon szép és sportos, bár a turbó fütyülését sajnos nem lehet külön hallani, mondjuk úgy mint az volkswagen csoport mostani TFSI motorjaiban. Sebaj, megy mint a szélvész, és a fék meg futómű is abszolút felnő a feladathoz. A váltó 5 fokozatú és Peugeot-s hagyomány szerint lazábban van megvezetve, és hosszabb utakon jár a német-japán élvonalnál. Ezzel együtt nem rossz érzés váltani.
Nagyon bőkezűen vannak mérve az extrák, a legjobb a kanyarkövető xenon fényszóró, ami nem bután előre világít kifele a semmibe, hanem arra amerre az autó megy. Amikor csak olvastam róla, ezt valami hülye hókusz-pókusznak gondoltam, de nem az. Egy szerpentinen ahol az egész autó amúgy is nagyon elemében van, egyszerűen zseniális ahogy működik. Tényleg mindig pontosan oda világít ahova kell, és az ember egy idő után azt nem érti, hogy más autók ezt miért nem így csinálják. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer megrezgeti az ülést (inkább dörömböl az alsó feleden) ha elbóbiskolsz a sztrádán. Feltéve, hogy előtte bekapcsoltad, mert városban azért gondolom senki nem szórakozik vele. Ez a technika, minőség és szolgáltatás ezért a pénzért fantasztikusan jó. A feleségem igaziból egy C osztályos Mercedes-t szeretett volna, csak az most még nem fért bele a költségvetésbe. Miután ezt kipróbálta azt mondta most egy darabig nyugodtan halaszthatjuk a Stuttgartiakat. Ha járkál a városban néha ír egy SMS-t, hogy ez hihetetlen. És az is.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | 309 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
