Vidékre, telekre ideális
Szöveges ítélet
Céges autó, személyi használatra. Hajtom, de vigyázok rá.
Fenntartással ültem bele...
Tulajdonképpen meg vagyok vele elégedve: nem csúnya (csak az unalmas ezüstmetál színe nem tetszik), városban elegendően erős, autópályán megy, ha kell... gondom sem volt vele (a lenti hibalistától eltekintve). A hülye elektronika meg kicsit mediterrán, istenem. Az alkatrészek drágák, mint minden új típusú autóhoz.
Sajnos viszont szerintem az 1,4 -es motor kevés ebbe a dög kasztniba. Autópályán fékezés után a régi Swiftekkel együtt húzunk ki a külsőbe, mire felgyorsul. Ráadásul eszik is (mondjuk dinamikusan vezetem). Autópályán 140-150 körül még kellemesen utazható, de azért itt már eszik (9-10 liter, hiába, nagy a homlokfelület, nehéz a karosszéria). Igazán a kisforgalmú országút az ideális terepe, ott 90-100 között takarékos, szükség esetén még visszakapcsolva jól gyorsul, komfortos és csendes. Városban fogyaszt (mi nem?), és viszonylagos nagysága miatt a manőverezés megszokást igényel.
A futómű inkább sportos, számomra meglepően egy francia autótól. Mivel maga az autó széles is, így eléggé stabil, jól vehetők a kanyarok, bár erősen orrnehéz (mint a nyeletlen fejsze). A hátsó futóműben néha valami kopog, de mivel a hangon kívül más hiba nem jelentkezett, megvárjuk a kötelező szervízt (ahol úgysem csinálnak majd vele semmit).
A klíma kötelező, mivel a hatalmas, erősen döntött ablakok és fekete műszerfal pár perces napsütés után borzalmasan meleg. Kellemes 25 fokos kinti hőmérséklettel klímázni kell, mert az ablakok által nyújtott szellőzés nem elég - ez bizony kellemetlen azoknak, akik náthásak a klímától (nekem szerencsém van).
Klímával az 1,4 -es motor plusz egy literes fogyasztást, és rettenetes nyomatékszegénységet jelent (gy.k. visítva forgatod, vagy fuldokolni kezd).
A belső szellőzés ventilátora eléggé hangos, és ahhoz hogy rendes szellőzés legyen, 3-ason kell nyomni.
A fék, kormány perverzül agyonszervósított, de megszokható.
A váltó rettenetes, akadozós, lassú, hosszan járó borzalom. Számoltam meg már vele a fogaskerekeket is... Vidékre elmegy, taoista nyugalommal szinkronkímélőn kapcsolgatva valószínűleg örök életű.
A belső műanyagok (műszerfal, ajtóborítás) könnyen koszolódnak, szöszölődnek, ami jól látszik is rajtuk, tisztítani nehéz. Belül minden műanyag, még a krómozott kilincsekből is süt az igénytelenség, és csaknem egy évig rettenetes műanyagszag fogadott benne. Viszont nagyon tágas, elöl főleg.
Az ülés nekem nem kényelmes, nem tartja a derekat, kicsit C betűben ül benne az ember, de ezen túl elviselhető.
Nagyon nagyok a holtterei!!! Az A oszlop kitakar egy kisebb személyautót, de tűnt már el benne Volvo S70 is... (T-kereszteződésnél vigyázni! én mint a teherautósok, dülöngélek ilyenkor). A C oszlop szintén jó vastag, de az inkább csak tolatásnál rossz, néha sávváltáskor.
A széles küszöbökön megáll a por, sár, kosz, és könnyen összekeni magát az ember vele (180 cm alatt).
A csomagtartó nagy és tágas, a széles "küszöb" miatt pakolható csak nehezen.
Összességében nem olyan rossz autó; nyugodt, idősödő vidéki tulajdonosoknak megbízható és takarékos társ lehet.
Én kíváncsi vagyok, hogy olyan 60-70e km környékén mit fogok gondolni róla. Szerencsére céges.
...
Elértük a 75e -t, semmi különösről nem számolhatok be. Megy, szürkén, kitartóan. Két olajcsere közt néha kér olajat (optimisták voltak a franszoák a ciklusokkal azért...), egy-egy izzó elöl is, hátul is rendszeresen, más semmi. Ez már úgy látszik nem a beteg első széria, és amúgy is az 1,4 - ezekkel kevesebb a panasz.
Hibalista
- Első-hátsó izzók kb. évente.
- Jobb hátsó féklámpa érintkezői rendszeresen beégnek
- Fékhibát írt ki párszor a központi (nem volt semmi)
- Néha indulás után kettesben ledadog, de nem fullad le végül
- Szervízkor némi futóműalkatrész csere, fék, stb., ami fogy.
- Központi LCD kijelző halványul...
Ide hordtam szervizbe
Céges flotta, szervíz nem releváns. Kicsit lassú.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1200 (Bogár) - megvan! | Következő autója? | ki tudja... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
