A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 1,4 Riviera 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vidékre, telekre ideális

Szöveges ítélet

Céges autó, személyi használatra. Hajtom, de vigyázok rá.
Fenntartással ültem bele...
Tulajdonképpen meg vagyok vele elégedve: nem csúnya (csak az unalmas ezüstmetál színe nem tetszik), városban elegendően erős, autópályán megy, ha kell... gondom sem volt vele (a lenti hibalistától eltekintve). A hülye elektronika meg kicsit mediterrán, istenem. Az alkatrészek drágák, mint minden új típusú autóhoz.
Sajnos viszont szerintem az 1,4 -es motor kevés ebbe a dög kasztniba. Autópályán fékezés után a régi Swiftekkel együtt húzunk ki a külsőbe, mire felgyorsul. Ráadásul eszik is (mondjuk dinamikusan vezetem). Autópályán 140-150 körül még kellemesen utazható, de azért itt már eszik (9-10 liter, hiába, nagy a homlokfelület, nehéz a karosszéria). Igazán a kisforgalmú országút az ideális terepe, ott 90-100 között takarékos, szükség esetén még visszakapcsolva jól gyorsul, komfortos és csendes. Városban fogyaszt (mi nem?), és viszonylagos nagysága miatt a manőverezés megszokást igényel.
A futómű inkább sportos, számomra meglepően egy francia autótól. Mivel maga az autó széles is, így eléggé stabil, jól vehetők a kanyarok, bár erősen orrnehéz (mint a nyeletlen fejsze). A hátsó futóműben néha valami kopog, de mivel a hangon kívül más hiba nem jelentkezett, megvárjuk a kötelező szervízt (ahol úgysem csinálnak majd vele semmit).
A klíma kötelező, mivel a hatalmas, erősen döntött ablakok és fekete műszerfal pár perces napsütés után borzalmasan meleg. Kellemes 25 fokos kinti hőmérséklettel klímázni kell, mert az ablakok által nyújtott szellőzés nem elég - ez bizony kellemetlen azoknak, akik náthásak a klímától (nekem szerencsém van).
Klímával az 1,4 -es motor plusz egy literes fogyasztást, és rettenetes nyomatékszegénységet jelent (gy.k. visítva forgatod, vagy fuldokolni kezd).
A belső szellőzés ventilátora eléggé hangos, és ahhoz hogy rendes szellőzés legyen, 3-ason kell nyomni.
A fék, kormány perverzül agyonszervósított, de megszokható.
A váltó rettenetes, akadozós, lassú, hosszan járó borzalom. Számoltam meg már vele a fogaskerekeket is... Vidékre elmegy, taoista nyugalommal szinkronkímélőn kapcsolgatva valószínűleg örök életű.
A belső műanyagok (műszerfal, ajtóborítás) könnyen koszolódnak, szöszölődnek, ami jól látszik is rajtuk, tisztítani nehéz. Belül minden műanyag, még a krómozott kilincsekből is süt az igénytelenség, és csaknem egy évig rettenetes műanyagszag fogadott benne. Viszont nagyon tágas, elöl főleg.
Az ülés nekem nem kényelmes, nem tartja a derekat, kicsit C betűben ül benne az ember, de ezen túl elviselhető.
Nagyon nagyok a holtterei!!! Az A oszlop kitakar egy kisebb személyautót, de tűnt már el benne Volvo S70 is... (T-kereszteződésnél vigyázni! én mint a teherautósok, dülöngélek ilyenkor). A C oszlop szintén jó vastag, de az inkább csak tolatásnál rossz, néha sávváltáskor.
A széles küszöbökön megáll a por, sár, kosz, és könnyen összekeni magát az ember vele (180 cm alatt).
A csomagtartó nagy és tágas, a széles "küszöb" miatt pakolható csak nehezen.
Összességében nem olyan rossz autó; nyugodt, idősödő vidéki tulajdonosoknak megbízható és takarékos társ lehet.
Én kíváncsi vagyok, hogy olyan 60-70e km környékén mit fogok gondolni róla. Szerencsére céges.
...
Elértük a 75e -t, semmi különösről nem számolhatok be. Megy, szürkén, kitartóan. Két olajcsere közt néha kér olajat (optimisták voltak a franszoák a ciklusokkal azért...), egy-egy izzó elöl is, hátul is rendszeresen, más semmi. Ez már úgy látszik nem a beteg első széria, és amúgy is az 1,4 - ezekkel kevesebb a panasz.

Hibalista

- Első-hátsó izzók kb. évente.
- Jobb hátsó féklámpa érintkezői rendszeresen beégnek
- Fékhibát írt ki párszor a központi (nem volt semmi)
- Néha indulás után kettesben ledadog, de nem fullad le végül
- Szervízkor némi futóműalkatrész csere, fék, stb., ami fogy.
- Központi LCD kijelző halványul...

Ide hordtam szervizbe

Céges flotta, szervíz nem releváns. Kicsit lassú.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 1200 (Bogár) - megvan! Következő autója? ki tudja...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (460 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)