Üvegtető for perzident!
Szöveges ítélet
Az úgy kezdődött, hogy Ford Focusunkat új helyzet elé állítottuk, mostantól már 2 gyermeket és minden földi tartozékát kellene cipelnie hegyen völgyön át. Ez a feladat nagy falatnak bizonyult, így könnyek között, de mennie kellett - a mór megtette kötelességét, a mór mehet....
( éljenek a szép női lábak és a focus futóműve címmel megtalálható a verda a népitéletek között...)
Tehát kellett egy emberközpontúra tervezett kombi, vagy egyterű a Focus árából. Fő kikötésem az volt, hogy ne legyen francia ( nem bírom a digitműszerfalat, sugárban hányok és sírok a Picasso/Scénic vezetőhelyétől) Az országban hirdetett Ford C-maxok hamar kiestek a rostán, mert csak széthajtott 2.0 TDCI-s cégautókat találtam normális felszereltséggel, a Trend széria meg nekem kopár. A Toyota Corolla verzot nem emberi áron mérik a használtpiacon. A Mondeo kombi nem fér be a garázsba, a Lancia Lybra csodaszép de kicsi belül, Laguna kombit dícsérő emberrel még nem találkoztam, így szép lassan az összes 2.2 millió körül szóba jöhető, szemre is szép verda elvérzett finnyás igényeinken. Ja és persze a valódi nagy egyterűek nem jöhettek szóba, mert öltönyhöz az már - szerintem - végképp nem passzol.
És akkor egyszer csak megláttam egy hirdetést: Peugeot 307 SW - jéé, de jól néz ki, 7 személyes kombi, jéé, üvegtető?? A 307 formára mindig tetszett, de hát a megbízhatósági horrorsztorikat is jól ismertem így a focus vásárlásakor sem jött szóba a közepes oroszlán, mint alternatíva. Élőben persze pláne elvarászolt az SW, de hát fel kellett hajtani egy vállalható állapotút. Vallásos imádattal megtanultam az összes lehetséges hibaforrást, nyűgöt, trükköt, majd neki a netnek.....hát, másnak is ilyen szerencsét kívánunk mint magunknak. Viszonylag közel és viszonylag hamar meglett a nagy Ő, családtól, megkímélve, valós kilométerfutással. Peugeot 307 SW, 2.0 Hdi, 110 le, Fap, királykék metál belül kék hangulattal, premium felszereltséggel + összes rendelhető extra.
Használtautóvásárlók figyelem! Az autót hosszas keresés során magánszemélytől, próbakör + szakszervíz állapotfelmérése után vettem meg!! Nagyot szopni még így is lehet, de már roppant kicsi az esélye! Szóval ha valami leharcolt és kiglancolt autót beújít valaki a murvásról és az 1000 km után szétesik alatta az ne az autót szidja hanem a saját egyszerűségét!!! A népítéletben ilyenkor a 2 csillag nem szegény kizsigerelt autónak jár, hanem a saját hülyeségének!!
Rögtön azzal a megállapítással kezdem, hogy ez együtt töltött fél év alatt kiderült számomra, hogy egypár apró emberkével már rendelkező család számára ennél jobbat nem nagyon találtak ki. valójában tényleg egyedülálló a maga nemében, mert nem egy púpos bálna egyterű, hanem egy szép vonalú kombi, de még így is többet tud, mint az egyterűek nagy része. eygébként sok újdonság ért a 2004es focus után egy 2003as 307esben - FIGYELEM: EGY KATEGÓRIA LENNE MINDKETTŐ - Először is rendes anyagokból van összerakva. Azt nem mondom, hogy mindehol olyan patentul mint a ford, de nem zörög semmi 6 évesen sem, és az igényesebb burkolatok miatt mégis jobban egyben érzi az ember az autót. Aztán vannak benne rendes ülések, nem székek, normális állítási lehetőséggel. Másrészt a focus sem volt kicsi, elfértünk, de ez ahhoz képest egy bálterem és most nem a kombisága miatt. Nagy fejtér, elfér a láb jobb s baloldat is, nem nyom a középkonzol. A németautóimádóknak egy fricska: a focus váltókonzol-borítását csak azután nem lehetett atomjaira bontani miután egy kartámaszt tetettem rá, így stabil maradt az amúgy fél kézzel leszedhető műanyagdarab. Ettől még jó autó volt, csak meglepő, hogy az állítólag vacak francia alsó-középkategóriásban mennyivel nemesebb és igényesebben kivitelezett még a váltókar környékének borítása is.
Az meg már csak hab a tortán, hogy felső-középkategóriás a felszereltség: azért is vérzett el rengeteg autó a válogatáskor, mert kizárólag ESP-vel szerelt és automata klimás gépre voltam hajlandó cserélni Fókát és valljuk be a fent írt ársávban ezek azért nem nyüzsögnek túlzottan. De nem csak a felszereltségben léptünk feljebb, hanem a teljesítményben is: akárki akármit is mond itt, én nem mertem bevállalni ezt az üresen 1.5 tonnás kombit egy egyhatos benzinessel. Szvsz az még a 1.2 tonnás Fókához is kevés volt, 4 emberrel, csomagokkal már kellett a klímakikapcsoló turboboost :)
Szóval egy ekkora autót nem egyedül használ az ember, terhelten pedig stresszmentesen 250 nm mozgatja csak meg. Dízelsége okán maga a 108/110 lóerős teljesítményadat nem mond semmit, itt nem ez a lényeg. Megtanultam nyomatékból közlekedni, így felesleges pörgetés nélkül is dinamikusan és csöndesen le lehet lépni a forgalmat. Nagyon jó érzés, hogy egy 80as tempón poroszkáló távolsági buszt visszakapcsolás nélkül hipp hopp le lehet előzni, amióta megvan az oroszlán, feleségem még nem hisztizett előzés után. (benzinesben ugyanez: visszaháromba, 4500ról tőgáz, pörgetés 5800ig, üvölt a motor és előzés abszolválva.....ez nagyon nagy fíling volt 10 évvel ezelőtt egy swiftben, de ma már másra vágyom) Autópályatempónál, s a felett a nagy test már zabál: 8at simán bekap, de ez még 8V-s motor, 5 sebességes váltóval. Átlagban elvagyok 7 literből - 7.5ből, ha több a város benne, azért ehhez a testhez és dinamikához ez abszolúte nem sok.
Feleségem, gyermekeim imádják: hátul 3 különálló ülés van, így egy harmadik személy is gond nélkül elfér a 2 gyerekülés között, ez pl. a Fókában nem ment. Vész esetére ott a 2 hátsó sámli a csomagtartóban, ami valóban csak gyerekenek jó, de mi pont arra is használjuk, elsősorban rövid távon meg lehet oldani 7 ember egysofőrös szállítását. Tehát ebbe senki ne akarjon 7 felnőttet begyömöszölni, nem arra találták ki. Viszont a 2 hátsó plusz hely beszerelesékor is befér még egy esernyőbabakocsi meg 2 hátizsák, ez sem elhanyagolandó. A plusz ülések nélkül meg hatalmas a csomagtartó, a középső sor ülései meg egy mozdulattal kikaphatóak, vagyis teljesen egyterűs az autó átrendezhetősége. Amúgy rengeteg, a mindennapi használatban nagyon jó kényelmi szolgáltatást tud az autó, ami az alsó- középkategóriában még ma sem mindennapos, sőt.....:
- fűthető/hűthető kesztyűtartó
- fényre sötétedő visszapillantó tükör
- tolatóradar
- repülőgépasztalka a hátsó utasoknak
- fényérzékelős fényszóró és esőérzékelős ablaktörlő
- automatikusan behajló tükrök
- olajszintmérés
- használatfüggő szervízintervallum-kijelző
- és az üvegtető: valójában az elektromos rolót sosem húzzuk rá, a világosság derűt áraszt és növeli a tágasságérzetét, minden utasom megcsodálja :) Ehhez jön még, hogy a ráncfelvarrás előtt 4 féle belső hangulatot lehetett rendelni, így ez az autó kék belül, ami már önmagában hihetetlen sokat dob az egészen. Nyilván húzós volt a gyárnak, mert megszüntették ezt az opciót, de én ezek után fekete műszerfalú autót már nem akarok. Azt hiszem, ezzel tudja a leginkább márkahűvé tenni a Peugeot az embert, ugyanis ezek után olyan autó, amiben nincs legalább ekkora panorámatető meg fekete belül, szóba sem jöhet. A 2. sorból pompás kilátás nyílik, egy sightseeing simán lebonyolítható vele :) Tény, hogy erős napsütésben kell hozzá a klíma, de az is baromi jól teszi a dolgát, csendesen és huzatmentesen, ami kisgyerekeknél megintcsak számít. Valamint télen is hamar fűt, dízelsége ellenére a kiegészítő fűtéssel és a klímával nagyon hamar be lehet fűteni az utasteret. Megint csak nagyon fontos szolgáltatás, mert télen nem kell megfagynom az első 20 kilométeren, hanem már hideg motornál is szépen jön a meleg. Az mondjuk fekete pont, hogy hátul nincs légrostély, ekkora autóban kellene. Fekete pont jár még a 6 hangszórós gyári hifinek, fétise a magas hang, nem szól szépen, és mp3at sem tud. ( nem merem lecserélni, mert akkor megszűnik a kormányról távvezérlés....a dolog megoldás után kiált!)
Az utolsó kegyelemdöfés a régi autónak a 307 menettulajdonságai - féltem, hogy a sportos kanyarvétel elvérzik a családi batár oltárán. Közvetlen, szó szerint érzéki kormányzású, biztos útfekvésű az oroszlán, orrotlása is jól kontrollálható. Amit a méltán híres Fóka tudott, azt ez is tudja, igaz kombisága miatt hangosabb a hátsó futómű.
A megbízhatóságról fél év után még érdemben nyilatkozni nem lehet, de a szokásos gyermekbetegségeket ez a példány az első tulajnál sem produkálta... tényleg lehet abban valami, amit Csikós írt le egyszer, hogy a fullos autókat jobban rakják össze a gyárban mint a fapados verziót. Amiben elért a végzet, az a Valeo kettős tömegű lendkereke, ami kuplunggal együtt cserélendő..... Pesze lelkileg és valamennyire anyagilag is felkészültem rá, hogy jöhetnek elő gondok, de én inkább ülök 2.3 millióért egy 6 éves de szép, erős dízellel szerelt fullos kombiban, mint egy vadiúj ajándékklímás Suzuki Swiftben, ami alkalmatlan két kisgyerek mellé.
Az a helyzet, hogy ennyi pénzért 2 felnőttnek és két gyermeknek ennél alkalmasabb autó jelenleg Magyarországon nem létezik. Vannak megbízhatóbbak, vannak nagyobbak, de 2-2.5 millióért szép, 5+2 személyes luxusszereltségű dinamikus dízel kombi nincs más a piacon, mondom, maga az autó is kategória és ellenfél nélküli. Újonnan nem venném meg, 5-6 milliót szerintem vétek autóra kidobni, nem erre, bármilyenre. Az értékvesztés benyelése helyett abból a pénzből inkább tankolom és szervizelem hosszú évekig.
Hibalista
- - az ülésfűtés kontakthibás, de mivel garázsban alszik, nem is hiányzik
- - ami nagyobb gond, az a kettős tömegű lendkerék csereérettsége, csúnyán nyiszog.
-
Ide hordtam szervizbe
magánszaki, megbízható percíz fajta
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4200 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | focus | Következő autója? | 307 sw,a 136 lovas HDI-vel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
