Szeretem vezetni, kivéve ha szervizbe megyek vele :o)
Szöveges ítélet
Kb. 1 éve használom a Peugeot 307 SW-t céges autóként, sok rosszat hallottam róla, de használat közben kellemes csalódást okozott. A design szép, kényelmes, az üvegtető szuper, tele van extrákkal, tágas, jó érzés vezetni. Ennyi a pozitívum, tehát a kellemes csalódásom. Negatívumok: minden zörög, nyikorog benne, belső levegőkeringettetés szerintem nem tökéletes, bár kevésbé engedi be a külső bűzt, mint egy Astra-é, rosszak az illesztések, csavarodik a karosszéria, a felfüggesztése nem nevezhető komfortosnak (természetesen ez is zajos), kicsit lomha (bár nekem elég ez a lomhaság is), aránylag sokat fogyaszt, hideg motornál kicsit ráz, de utána semmi gond. A CD-s rádió tragikusan gyenge, nagyobb hangerőnél berezonálnak a műanyag burkolatú ajtók. A benzines változaton kívül vezettem 2 hétig a dízelt, a ´csoda HDI´-t. Ez utóbbit senkinek nem ajánlom, igaz, hogy 2 literrel kevesebbet fogyaszt a benzinesnél, de olyan mintha egy traktort vezetnék (bár még nem vezettem) - irtózatosan hangos és lassú. Egy megváltás volt visszaülni a benzines modellbe.
Összegzésként: magamnak nem biztos, hogy vennék ilyen autót a megbízhatatlansága miatt (HDI-t biztosan nem), de használni jó (ha más fizeti a szervizt...).
...most néhány hét elteltével ismét folytatom írásomat, mert néhány aggasztó hibát érzékeltem szeretett autómban 70 000 km után...
Megpróbálom röviden felsorolni:
féktárcsák deformálódása (73 000 km)
Kürt érintőhibás (70 000 km)
Menet közben, ha üresbe teszem és megy a légkondi, akkor lefullad a motor... (77 000 km)
Légkondi működtetése esetén lefullad a motor, ha kis gázzal indulok. Ha nagy gázt nyomok, akkor csak visszaesik a fordulatszám, megtorpan az autó időnként (77 000 km)
Alapjáraton (természetesen csak légkondi működése esetén) rángat (77 000 km)...
Kb. 1 hét múlva búcsút intek a kis oroszlánnak, amit már nagyon várok, mert félő, hogy lerobban szegényke, de egy kicsit sajnálom, mert megbízhatatlansága ellenére kedveltem. Remélem, hogy a későbbiekben (következő néhány napban) nem kell ismét írnom a Peugeot-ról ebbe a topic-ba.
Hibalista
- Kipufogó csonk elrepedt - 60 000 km, hűtő kilyukadt - 60 000 km, légkondi berohadt - 2 tisztítással rendbe jött - 60 000 km, 2 db égő
- féktárcsák deformálódása (73 000 km)
- Kürt érintőhibás (70 000 km)
- Menet közben, ha üresbe teszem és megy a légkondi, akkor lefullad a motor... (77 000 km)
- Légkondi működtetése esetén lefullad a motor, ha kis gázzal indulok. Ha nagy gázt nyomok, akkor csak visszaesik a fordulatszám, megtorpan az autó időnként (77 000 km)
- Alapjáraton (természetesen csak légkondi működése esetén) rángat (77 000 km)
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Centrál
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Volkswagen Passat 1.9 TDI Highline |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
