Francia...
Szöveges ítélet
Első francia autóm, megfogadtam soha többé francia.
Sokat költöttem rá, a továbbra is maradó hibák miatt nagyon meg akartam válni tőle. Az sem érdekelt hogy mennyit bukok rajta.
Mint minden autónak ennek is vannak szerethető és utált dolgai. Új korában egész más lehetett, de tizenévesen a 200 000-dik km-en túl, bőven érződik az használat. Nem hagyott egyszer sem cserben, de a kopó, romló alkatrészek, visszatérő hibák miatt kívánja hogy rendszeresen látogassuk a szervizet. Beltéren is érzik, látszik a használat. Lógó tetőkárpit, vezető ülés kiülve.
Városban nem tudsz dinamikusan haladni. Kanyarban a kasztni dől, a váltó áttételek rövidek, folyamatosan váltogatnod kell ami nem probléma de a váltó franciásan szar lötyögős, olyan mintha lekvárt kavargatnál. 2-ből 3-ba kapcsolva a váltókar ránt és kattan egy nagyot. Rükvercet nem mindig szereti bevenni, forszírozni kell.
A futómű kényes, szinte mindig kopog valami. Hullámos úton nagyon zavarban van.
Nehéz autószerelőt találni aki foglalkozik a Peugeot-val
Kezelőszervek jó helyen vannak, a kapcsolók könnyen, finoman járnak. A légkondi kezelőfelület kerülhetett volna feljebb, így vagy megtanulod a gombok helyét, vagy lefelé kell nézni, viszont akkor az utat nem látod. Jó az automata légkondi,de ilyen nagy légtérhez lehetne erősebb.
A nagy üvegfelületek miatt jól kilátni az autóból. A szélvédőt magasra felhúzták, így magas söfőr ként se kell előre hajlongálni ha az út felett van a közlekedési lámpa. Viszont a nagy üvegek hátránya hogy nyáron gyorsan melegedik.
A belső világítás össze vissza kapcsolódik, elfelejti a programozást.
Ami tetszett: Nagy, tágas belső tér, magas üésmagasság, hangulatos órák és középkonzol, hatalmas és sok pakolóhely (oldalzsebek, kesztyűtartó, első ülés alatti fiókok). Jó hangszigetelés, álló helyzetben észrevehetetlen a motor járása. Nincs hang, vibráció, a kasztni mozdulatlan. Konkurenciához képest sok extra a legalacsonyabb felszereltségnél is.
Jók az ellenkező irányba mozgó nagy ablaktörlők, így alig marad töröletlen terület
A tempomat nagyon jól kezelhető és az üzemanyag takarékosságban sokat segít.
megbízható motor, nulla olajfogyasztás
Az ülés textilszövete nagyon szedi a koszt, könnyen beleizzadsz.
Kartámasz textil burkolata vmitől kifehéredik (izzadtságtól?)
Hibalista
- A típushibák megvoltak - - váltó - jó bontottat nem lehet kapni - - kikopó váltókulissza - - pótféklámpa búra megrepedt - - indexkapcsoló kis műanyag biszbasz elkopik - - leszakadó tetőkárpit - - rugótörés - - hullámosra kopó féktárcsa
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Ford Focus | Következő autója? | KIA Ceed I. |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
