Senki sem tökéletes!
Szöveges ítélet
A 307-es el?tt még nem volt francia autóm, ezért kicsit idegenkedve mentem be a szalonba. Els?sorban a formájába szerettem bele, na meg a prémium szép bézs bels? m?szerfalába és kárpitjába. Automata váltót szerettem volna és tolatóradart, s csodával határos módon volt raktáron, így mindössze 2 hetet kellett várnom az átadásig. Könny? volt megszeretnem, hiszen tele van minden kis extrával: sötéted? tükör, automata világítás és es?szenzor, behajtható küls? tükrök, fedélzeti számítógép, szemüveg tartó, tárolóhelyek stb. Aztán el?jöttek az els? hibák, szerencsére még garanciálisan: a jobb oldali küls? visszapillantó nem füt?tt, ezért cserélték; a bal els? fényszóró búra párásodott, ezt is cserélték; a jobb hátsó ajtózsanér rozsdásodott és nyikorgott, szintén csere; s végül a legjobb - az indexkart már harmadszor cserélték. Volt amikor akadozott, máskor nyikorgott és surlódott, majd legvégül önálló életet élt kormányzáskor. Most már szerencsére rendesen m?küdik. A szervizben azt mondták, hogy ez típus hiba! Apropó szerviz! Annyiszor voltam már ott, hogy a telefonban már szinte hangról megismernek. (Ennek azért kevésbé örülök!)
A Tiptronic váltó kényelmes de kár, hogy csak 4 sebességes. A 3. fokozatból sajnos csak 60 km/h körül vált fel az automata, ami a városi forgalomban elég zavaró. (Bár meg kell jegyeznem, hogy a váltót a Porsche-t?l vették át így lehet, hogy ez nem a Peugeot hibája). Ez kiküszöbölhet?, ha az ember kézzel vált (tiptronic), s így a fogyasztást is kordában lehet tartani. De akkor meg minek az automata váltó?!
Ami nagyon bosszant, hogy az ESP-t és a kipörgésgátlót 5 millióért kispórolták!! Télen átéltem - ezek hiánya miatt -néhány kínos jelenetet, amikor egy enyhe emelked?n nem voltam képes elindulni az automatával, mert folyton kipörgött a kerék! Csak halkan jegyzem meg, hogy el?ttem egy Susuki röhögve indult el!
A másik horror a hangszórók min?sége! Sajnos hiába cseréltettem ki az összeset, az els? két ajtó még mindig berezonál, ami elég ciki! Nincs basszus, túl sok a magas hang, egyszóval szinte élvezhetetlen a zene!
Amikor tavaly megjelent a 307CC nagyon tetszett, s úgy gondoltam, hogy legközelebb talán ilyet veszek. Most már tudom 7 millióért nem veszek 307-est, mert az is ugyan ezekben a betegségekben szenved és ilyen borsos árnál ez számomra elfogadhatatlan. A következ? autóm valószín? nem Peugeot lesz!
Összességében jó kis autó a 307-es, de a franciáknak van még mit tanulni és csiszolni a min?ségen!.
Hibalista
- Fényszóró búra párásodott-csere,
- Küls? visszapillantó tükör nem f?tött - csere,
- Irányjelz? kar rendetlenkedése - 3x csere!!
- Rozsdásodó ajtózsanér - csere
Ide hordtam szervizbe
Gablini M3
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mercedes A-160 | Következő autója? | BMW X3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
