Rám szabták, nekem készítették
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem az autót, az összes hibája ellenére. Most úgy tűnik, hogy jó, nincs baja, szépen fut. (Kopp-kopp.) Kívül-belül tetszetős, kényelmes, és két év tapasztalata után a fogyasztása is elfogadható értékeken belül (7-8 l/100) mozog. Külön örülök az ESP-nek és a 6 db légzsáknak.
Hátul néha visszaüt a futómű, de ez a felépítésének a sajátossága. Egy hangyányit lehetne nyomatékosabb a motor, de a sokak által írt "szét kell pörgetni, hogy menjen" állítás nem igaz. 2000 RPM felett már fürge.
Az autó formája miatt inkább tolja a levegőt, mint hasítja, ezért 140 km/h felett minden 10 km/h gyorsulás nagyjából +1 liter benzint igényel. A viszonylag egyenletes 130-140-es tempónál jól fogyaszt és még a menetszél zaja is elfogadható, hála a jó zajszigetelésnek.
Legtöbbször városban használom. Dugózni hálátlan dolog volt vele, mindaddig amíg ki nem lett cserélve a váltóbowden és a kuplungszerkezet. Azóta puha és könnyű a pedál, a váltó is finomabban jár.
Automata világítás, automata ablaktörlés, négy elektromos ablak és a digitális légkondi teszik a dolgukat.
Hibalista
- A legelején kipufogó leömlő csere, mert üvegeltem neki, ezért elrepedt. Ha már szétszedtük, gyertya és olajcsere. Később váltócsapágy-szett csere, mert folyton kerregett, mintha szét akarna esni, mint kiderült, szintén a kemény hajtás miatt. Váltóbowdenekből is új került bele. Nem sokkal később meghibásodott a légtömegmérő. Kompjúteres vizsgálat után derült ki, hogy ez adta meg magát, szintén csere. Az éjszaka közepén áthajtottam egy vascső szerűségem, ami leszakította a középdobot, csere. Karamboloztam az autóval, ezért majdnem a komplett eleje (motorháztető, kerékdob, kerékív, első lökhárító, mindkét lámpa, szélvédő, övfeszítők, légzsák computer) ki lett cserélve. Sajnos rejtve maradt egy-két hiba, amiket utólag, saját zsebből kellett orvosolni. Ilyenek pl. a futómű különböző alkatrészei és pl. a hűtőfolyadék tartálya is. Kihullott az alsó lambdaszonda a helyéről, vissza kellett hegeszteni. 120e km-nél átesett a kötelező vezérlés cserén, kapott jó fajta olajból is, na meg a szűrők. Aztán meghalt a klímavezérlő panel. Először csak a gombok nem világítottak rajta, aztán a kijelző is megszűnt létezni. Csere. Beálló, besülő kuplung, az autó nem moccant. Kuplung szerkezet csere. (Itt is én voltam a vétkes, mert - ha ugyan picit is -, de állandóan a pedálon tartottam a lábam.) Első fékpofák elkopása miatt csere, és az újból leszakadó középdob végleg lehegesztése. Hirtelen akkumlátor lemerülések után csere egy újabbra, meg kompjúteres vizsgálat, hogy minden rendben van-e. Ha már ott voltunk, akkor motorvezérlő szoftver egy újabbra, jobbra.
-
- Összesen 4-500e Ft (+ a biztosító 1 milliója) a két év alatt, mióta megvan. Négy évesen került hozzám.
Ide hordtam szervizbe
Először az egyik barátom apukájához hordtam, majd Peugeot Fábián. Végül találtam magamnak két nagyszerű szerelőt, akik szabadidejükben munkálkodnak az autón.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | Peugeot 407/607/4007, Chrysler 300C |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
