A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 Break, 1,6 HDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pofás batár

Szöveges ítélet

Először 20000-nél gondoltam írásra, de meggondoltam magam. Most, így 67000-nél, azt hiszem, már elég megalapozott véleményt írhatok. Opelt, kis Nissant, majd kerek Ford Mondeo-t hajtottam, miután beleültem első újautómba (újautónkba): Peugeot 307 Breakbe. Dízelt akartam, mert korábban ültem dízel Peugot-ban, és teljesen lenyűgözött. Igaz, az 110 lovas volt (szerintem), nekünk meg csak 90 lovasra volt pénzünk (így is elég komoly engedményeket kellett kicsikarni: eleve volt egy 500.000-es kedvezmény, abból még lejött vagy 100.000, plusz ingyen szőnyegek meg egészségügyi láda, ja, és... hát: nem az értékesítő gerincét dicséri, de... a felajánlott 55000-es törlesztőrészletből a végén 45000 lett, más bankkal...)
Megmondom őszintén, én nagyon szeretem ezt a 90 lovas HDI-t is. Ez rendesen húz 1700-tól, 180-ig teljesen jól megy, de ezt csak egyszer próbáltam ki: a kislányomnak ment a hasa az M7-en, gyorsan kellett találni valami normális WC-t. A Balaton csücskénél voltunk, és én csak Budaörsön tudtam ilyen klozettról, úgyhogy siettünk, és... elég hamar odaértünk.
Hatalmas a belső tér: 594 literes a csomagtér, lehet pakolni rendesen, és a hátsó üléseken is elég a hely, nagy a lábtér, simán elférek magam mögött (187 cm vagyok, bár elég rövid lábakkal... de akkoris...)
Két dolog hiányzik nekem: gerinctámasz (mikor vettem, azt sem tudtam, hogy ilyen egyáltalán létezik) és tempomat. Rengeteget autózom, ezek sokat segítenének. De így is nagyon kényelmes a kocsi, talán túlzottan is. Fapad Astrában valahogy ritkábban kísért meg az elalvás.
Nagyon jól szól az alap gyári CD, hat hangfal, teljesen rendben van, bár MP3-mat nem tud (igaz, nem is mondta senki, hogy fog tudni.)
Két gondom volt eddig vele. 65000-nél befagyott a kézifékbovden, mire rájöttem, kicsit fékporos volt az első dísztárcsa. Viszont nem lett gond a fékhatással (azóta is csodálkozom rajta) a javítás után, ami annyiból állt, hogy engedték felengedni, aztán kicsepegett a víz. Konstrukciós hiba, nem jó a szigetelése. De azóta nem volt vele gondom.
Egyszer nem indult (ugyancsak most télen, 65000-nél), de kiderült, hogy túl kevés maradt az üzemanyag, nem tudta felszívni (vagy mi), az assistence-os srác (fél óra alatt kijött) előhalászott valami üzemanyagpumpát a motortérből, nyomott kettőt, és pöccre indult. Azóta nem találom a pumpát, valami lehetetlen helyen van, szinte a szélvédő alatt. De nincs gond azóta, pedig voltak még hidegek.
Ezen kívül soha, sehol nem hagyott cserben.
110-120-as tempóban 4,5 litert eszik, ez elég méltányos. Autópályán, 130 környékén beleszalad az 5,5-6-ba is, és városban sem megy le ennél több a torkán. Egyetlen tankolásnál sem sikerült 5,1 fölé vinni az átlagfogyit.
Úgyhogy: teljesen rendben van ez a járgány, ideális családi autó.
Nekem ez nem zörög, nem csörög. Ja, egyszer: miután szegény nejem összetörte a hátulját, meglazult a csomagtér-fedél belső műanyagborítása. Sok kefét ettem, mire rájöttem, hogy ez zörög alacsony fordulatnál. Nem volt bonyolult a megoldás: az egyik meglazult tipliszerűséget beljebb kellett nyomni. Azóta csend van.
Be kell valljam: két peugeot-s véleményre alapozva vettem meg, nem ismerve sem totalcar-t, sem népítéleteket. Viszont mióta azokat olvasom, nem vagyok nyugodt. Semmi baja a kocsinak, néha mégis parázok egy kicsit. Népítéletek nélkül valószínűleg Peugeot lenne a következő kocsim is (ekkora csomagtér, ilyen jó motor, ilyen kényelem ennyiért...), de így már... nem is tudom. Talán valami japán, esetleg Opel, bár a H Astra műszerfalától hányni tudnék.
Ez meg egy szép autó. Meg vagyok vele elégedve.

Írom tovább, most 70000-nél járok... 70000-es szemlére vittem a kocsit (ez ingyenes, ha nem találnak hibát), és 81000-es számlával jöttem ki, kissé szédelegve, a szervízből. Első féktárcsákat és betéteket cserélni kellett, ennek 57000ft volt az anyagköltsége. 9700 ft volt a jobb első kormányösszekötő, vagyhogyishívják. Plusz két izzó, fékhatásmérés, munkaköltség. Erős kétségeim támadtak úgy általában az autótartással kapcsolatban, csakhát muszáj... Szóval: nagyon tépelődöm. Sok népítéletet elolvastam a napokban, és látom, hogy Suzukival meg egyébbel is előfordul a 80-90000-km-nél beiktatott FÉKTÁRCSA-csere (!!!), de normális ez??? Segítsen má´ valaki, pls!:))) Jó-jó, rájöttem, hogy egyetlen gyártó sem ellensége önmagának, úgyhogy az ún. garanciát nyilván a magas szervízköltséggel meg a rendesen betervezett amortizációból hozzák be. De komolyan mondom, így nincs értelme ilyen pénzekért márkaszervízbe hordani a kocsit, mert feléből negyedéből kijövök maszeknál, egyéb meg nem romlik el rajta.
Azon is tépelődöm, hogy ilyen mértékű használatnál (10 évesen nem lesz 350.000 km-nél kevesebb a kocsiban) kitöltsem-e a futamidőt??? A Peugeot-nál azt mondták, hogy a KITE tőlük hordja a céges autót, és 250.000 km-esen hozzák vissza, és akkor az autók még mennek, el lehet őket adni. Tény, hogy az 1.6-os 90 lovas dízel nagyon megbízható motor, de vajon mennyire lesz tartós? Meg a váltó még itt a lényeg, a többi... az "kopó-alkatrész" (mintha valami kutyakennelben lettem volna, annyit mondták a szervízben, hogy "kopó-alkatrész"... meg azbesztmentes betét, megperszepersze...)
Vagy még most vegyek valami Opelt? Hm...
A lényeg, hogy jó feltételekkel vettem fel a hitelt, annál gyengébb nem lesz a forint már, mint akkor volt (remélem!!!! 280 ft körül volt), de.... Eh, nem is tudom. A motor azóta sem csuklott még egyet sem, a hardver nincs kihasználva, szóval elvileg bírnia kéne, míg így, közös nyomócsővel is, turbóval is, mindennel.
Még így is nehéz szívvel válnék meg tőle. Állati jó és takarékos ez a motor, nagy és kényelmes az autó, rozsdásodni nemigen fog 10 éves koráig, a futóművet majd meglátjuk (még rendben van), nem nyekereg, nem kopog, nem dől, nem borul.
Tempomatot meg könyöktámaszt talán fogok utólag rakatni bele.
Affene, desokagond:)))

A totalcar-os ítéletek pontozásán kicsit elméláztam. Egész szubjektív ez a pontrendszer: én pl. nem venném egy kalap alá a 10000 km alatt meg a 30000 km felett futott autók ítéleteit, ezenfelül meg a hibalista a leginformatívabb rovat, plusz a szervizes... A többi majdnem lényegtelen, ezeken kívül minden szubjektív. Adtak kilóméteres hibalistás Fiat Pandára négyfél pontot, míg zárlatos aksis Suzukira kettőt... Mások az elvárások, más az ingerköszöb...
Az én Peugeot-m jó autó, ez tuti :)

Hibalista

- Műszaki hibák: -5 fok alatt, 65000 km-nél valami nedvesség szivárgott a kézifék-bovdenbe, jégdugó... Kifolyatták, kiment a víz, azóta nem szorul. Egyszer nem indult, ugyancsak -5 fok alatt, 65000 km-nél, de csak pumpálni kellett egy kicsit (túl kevés volt a dízel), azóta minden oké. Ez utóbbi assistence-szal, az első szervízben ingyen volt.
- Megrepedt egy komoly kőtől 10000 km-nél a szélvédő, ingyen csere. Feleség fél éve tolatva beledurrant egy kocsiba (úgy 30-cal), hátsó lökhárító eltört, ki kellett cserélni. Ez márkaszervízben 150000 lett volna, de annyim nem volt, úgyhogy másutt ötven fényezéssel.
- 70000-nél szervíz, 81000 ft: első féktárcsák és fékbetétek cseréje, valamint jobb első kormányösszekötő (vagymi), és két izzó, meg a motorral bütyköltek valamit, csendesebb lett.

Ide hordtam szervizbe

A hátsó lökhárítót kivéve márkaszervíz, Peugeot Central, Debrecen, teljesen rendben van, korrektek, bár kicsit lassúak.
70000-nél, a 81000-es szervízköltség óta már nem vagyok meggyőződve arról, hogy korrektek. Igaz, garanciába kicseréltettem velük a nedves kézifékbovdent, mert megint fagyott. Kicserélték, nem fagy...

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? mondeo kombi, 1.6 16v Következő autója? Pénzfüggő. Valami japán vagy német.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (460 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)