Pofás batár
Szöveges ítélet
Először 20000-nél gondoltam írásra, de meggondoltam magam. Most, így 67000-nél, azt hiszem, már elég megalapozott véleményt írhatok. Opelt, kis Nissant, majd kerek Ford Mondeo-t hajtottam, miután beleültem első újautómba (újautónkba): Peugeot 307 Breakbe. Dízelt akartam, mert korábban ültem dízel Peugot-ban, és teljesen lenyűgözött. Igaz, az 110 lovas volt (szerintem), nekünk meg csak 90 lovasra volt pénzünk (így is elég komoly engedményeket kellett kicsikarni: eleve volt egy 500.000-es kedvezmény, abból még lejött vagy 100.000, plusz ingyen szőnyegek meg egészségügyi láda, ja, és... hát: nem az értékesítő gerincét dicséri, de... a felajánlott 55000-es törlesztőrészletből a végén 45000 lett, más bankkal...)
Megmondom őszintén, én nagyon szeretem ezt a 90 lovas HDI-t is. Ez rendesen húz 1700-tól, 180-ig teljesen jól megy, de ezt csak egyszer próbáltam ki: a kislányomnak ment a hasa az M7-en, gyorsan kellett találni valami normális WC-t. A Balaton csücskénél voltunk, és én csak Budaörsön tudtam ilyen klozettról, úgyhogy siettünk, és... elég hamar odaértünk.
Hatalmas a belső tér: 594 literes a csomagtér, lehet pakolni rendesen, és a hátsó üléseken is elég a hely, nagy a lábtér, simán elférek magam mögött (187 cm vagyok, bár elég rövid lábakkal... de akkoris...)
Két dolog hiányzik nekem: gerinctámasz (mikor vettem, azt sem tudtam, hogy ilyen egyáltalán létezik) és tempomat. Rengeteget autózom, ezek sokat segítenének. De így is nagyon kényelmes a kocsi, talán túlzottan is. Fapad Astrában valahogy ritkábban kísért meg az elalvás.
Nagyon jól szól az alap gyári CD, hat hangfal, teljesen rendben van, bár MP3-mat nem tud (igaz, nem is mondta senki, hogy fog tudni.)
Két gondom volt eddig vele. 65000-nél befagyott a kézifékbovden, mire rájöttem, kicsit fékporos volt az első dísztárcsa. Viszont nem lett gond a fékhatással (azóta is csodálkozom rajta) a javítás után, ami annyiból állt, hogy engedték felengedni, aztán kicsepegett a víz. Konstrukciós hiba, nem jó a szigetelése. De azóta nem volt vele gondom.
Egyszer nem indult (ugyancsak most télen, 65000-nél), de kiderült, hogy túl kevés maradt az üzemanyag, nem tudta felszívni (vagy mi), az assistence-os srác (fél óra alatt kijött) előhalászott valami üzemanyagpumpát a motortérből, nyomott kettőt, és pöccre indult. Azóta nem találom a pumpát, valami lehetetlen helyen van, szinte a szélvédő alatt. De nincs gond azóta, pedig voltak még hidegek.
Ezen kívül soha, sehol nem hagyott cserben.
110-120-as tempóban 4,5 litert eszik, ez elég méltányos. Autópályán, 130 környékén beleszalad az 5,5-6-ba is, és városban sem megy le ennél több a torkán. Egyetlen tankolásnál sem sikerült 5,1 fölé vinni az átlagfogyit.
Úgyhogy: teljesen rendben van ez a járgány, ideális családi autó.
Nekem ez nem zörög, nem csörög. Ja, egyszer: miután szegény nejem összetörte a hátulját, meglazult a csomagtér-fedél belső műanyagborítása. Sok kefét ettem, mire rájöttem, hogy ez zörög alacsony fordulatnál. Nem volt bonyolult a megoldás: az egyik meglazult tipliszerűséget beljebb kellett nyomni. Azóta csend van.
Be kell valljam: két peugeot-s véleményre alapozva vettem meg, nem ismerve sem totalcar-t, sem népítéleteket. Viszont mióta azokat olvasom, nem vagyok nyugodt. Semmi baja a kocsinak, néha mégis parázok egy kicsit. Népítéletek nélkül valószínűleg Peugeot lenne a következő kocsim is (ekkora csomagtér, ilyen jó motor, ilyen kényelem ennyiért...), de így már... nem is tudom. Talán valami japán, esetleg Opel, bár a H Astra műszerfalától hányni tudnék.
Ez meg egy szép autó. Meg vagyok vele elégedve.
Írom tovább, most 70000-nél járok... 70000-es szemlére vittem a kocsit (ez ingyenes, ha nem találnak hibát), és 81000-es számlával jöttem ki, kissé szédelegve, a szervízből. Első féktárcsákat és betéteket cserélni kellett, ennek 57000ft volt az anyagköltsége. 9700 ft volt a jobb első kormányösszekötő, vagyhogyishívják. Plusz két izzó, fékhatásmérés, munkaköltség. Erős kétségeim támadtak úgy általában az autótartással kapcsolatban, csakhát muszáj... Szóval: nagyon tépelődöm. Sok népítéletet elolvastam a napokban, és látom, hogy Suzukival meg egyébbel is előfordul a 80-90000-km-nél beiktatott FÉKTÁRCSA-csere (!!!), de normális ez??? Segítsen má´ valaki, pls!:))) Jó-jó, rájöttem, hogy egyetlen gyártó sem ellensége önmagának, úgyhogy az ún. garanciát nyilván a magas szervízköltséggel meg a rendesen betervezett amortizációból hozzák be. De komolyan mondom, így nincs értelme ilyen pénzekért márkaszervízbe hordani a kocsit, mert feléből negyedéből kijövök maszeknál, egyéb meg nem romlik el rajta.
Azon is tépelődöm, hogy ilyen mértékű használatnál (10 évesen nem lesz 350.000 km-nél kevesebb a kocsiban) kitöltsem-e a futamidőt??? A Peugeot-nál azt mondták, hogy a KITE tőlük hordja a céges autót, és 250.000 km-esen hozzák vissza, és akkor az autók még mennek, el lehet őket adni. Tény, hogy az 1.6-os 90 lovas dízel nagyon megbízható motor, de vajon mennyire lesz tartós? Meg a váltó még itt a lényeg, a többi... az "kopó-alkatrész" (mintha valami kutyakennelben lettem volna, annyit mondták a szervízben, hogy "kopó-alkatrész"... meg azbesztmentes betét, megperszepersze...)
Vagy még most vegyek valami Opelt? Hm...
A lényeg, hogy jó feltételekkel vettem fel a hitelt, annál gyengébb nem lesz a forint már, mint akkor volt (remélem!!!! 280 ft körül volt), de.... Eh, nem is tudom. A motor azóta sem csuklott még egyet sem, a hardver nincs kihasználva, szóval elvileg bírnia kéne, míg így, közös nyomócsővel is, turbóval is, mindennel.
Még így is nehéz szívvel válnék meg tőle. Állati jó és takarékos ez a motor, nagy és kényelmes az autó, rozsdásodni nemigen fog 10 éves koráig, a futóművet majd meglátjuk (még rendben van), nem nyekereg, nem kopog, nem dől, nem borul.
Tempomatot meg könyöktámaszt talán fogok utólag rakatni bele.
Affene, desokagond:)))
A totalcar-os ítéletek pontozásán kicsit elméláztam. Egész szubjektív ez a pontrendszer: én pl. nem venném egy kalap alá a 10000 km alatt meg a 30000 km felett futott autók ítéleteit, ezenfelül meg a hibalista a leginformatívabb rovat, plusz a szervizes... A többi majdnem lényegtelen, ezeken kívül minden szubjektív. Adtak kilóméteres hibalistás Fiat Pandára négyfél pontot, míg zárlatos aksis Suzukira kettőt... Mások az elvárások, más az ingerköszöb...
Az én Peugeot-m jó autó, ez tuti :)
Hibalista
- Műszaki hibák: -5 fok alatt, 65000 km-nél valami nedvesség szivárgott a kézifék-bovdenbe, jégdugó... Kifolyatták, kiment a víz, azóta nem szorul. Egyszer nem indult, ugyancsak -5 fok alatt, 65000 km-nél, de csak pumpálni kellett egy kicsit (túl kevés volt a dízel), azóta minden oké. Ez utóbbi assistence-szal, az első szervízben ingyen volt.
- Megrepedt egy komoly kőtől 10000 km-nél a szélvédő, ingyen csere. Feleség fél éve tolatva beledurrant egy kocsiba (úgy 30-cal), hátsó lökhárító eltört, ki kellett cserélni. Ez márkaszervízben 150000 lett volna, de annyim nem volt, úgyhogy másutt ötven fényezéssel.
- 70000-nél szervíz, 81000 ft: első féktárcsák és fékbetétek cseréje, valamint jobb első kormányösszekötő (vagymi), és két izzó, meg a motorral bütyköltek valamit, csendesebb lett.
Ide hordtam szervizbe
A hátsó lökhárítót kivéve márkaszervíz, Peugeot Central, Debrecen, teljesen rendben van, korrektek, bár kicsit lassúak.
70000-nél, a 81000-es szervízköltség óta már nem vagyok meggyőződve arról, hogy korrektek. Igaz, garanciába kicseréltettem velük a nedves kézifékbovdent, mert megint fagyott. Kicserélték, nem fagy...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | mondeo kombi, 1.6 16v | Következő autója? | Pénzfüggő. Valami japán vagy német. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
