A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 SW 2.0 HDI 110HP Premium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pezsó, az idegesítő, de jó haver

Szöveges ítélet

Rengeteg apró hibája van, DE alapjaiban egy nagyon jó verda. Kapott egy chip tuningot is, ami után már nem kellet aggódni a részecskeszűrő után. Jelenleg a tök üres adaptív tartályt mindig telinek érzi a rendszer és a részecske szűrő is hibátlan (persze nem, mert 3db hüvelykúj vastagságú furat van benne).


Már 6. éve taposom és imádom. Van nyűgje, nem mondom, de a hengefej felújításon és a váltó cserén kívül mindent tudtam itthon szögelni. Szándékosan nem osztályozom a szerelőket, akiknél megfordult az autó, mert igazság szerint, csak olyat csináltak rajta, amit én a felszerelésem hiányossága miatt nem tudtam, ugyanis nem vagyok szerelő, csak szeretem, mikor a nyakig olajos kezembe csontig felefúródik a hegyes csavarhúzó, vagy épp az olajos sár belepotyog a szemembe, mikor túrom az autó alját.

Ár-érték arányban talán az eddigi legjobb autóm, aminek még a külalakja is esztétikusnak mondható. Már csak azért se adnom el, mert az utolsó csavarig ismerem. Ha zizzen, zörög, csattan vagy koppan valami, tudom mihez kell nyúlni a pénztárcán kívül. Az alaktrészek árai nevetségesen alacsonak. A bontók tele vannak 307 2.0HDI motorokkal és kasztnikkal. Az első dolgom az volt, hogy a kettőstömegű baromságot kiszedtem, kapott egy átalakítót és normál kuplungot. Ezt így 2 éve a váltóm sínylette meg, de még így is olcsóbb volt, mint egy új kettőstömegű gyökértalálmánykuplung.

Az idegesítő problémáktól azért nem mentes. A saab-om volt még hasonló, de ott annyi "előnye" volt a rendszernek, hogy ha gond volt megállt és autómentőt kellett hívni egy közepes hibánál is (ilyenkor azért közelálltam hozzá, hogy elegáns mozdulattal meggyújtom). A pezsó még nem hagyott ott sehol. Ha 90-el is, de hazavánszorgott a műhelyig, szögelgettem egy kicsit és széles vigyorral már mehettem is tovább. A CANBUS rendszer baromi jó dolog. Nincs mindenhol sok áram, csak pár volt cikázik a vezetékekben, amihez ugye elég tyúkbél vékony vezeték is. Ennek a hátránya, hogy könnyen megtörik és a sok szenzor miatt elég sok ilyen kábel van. A dízel autóknál meg pláne problémás, főleg, hogy egy fontos vezeték köteg az üzemanyagszűrő előtt-alatt megy. A gázolajszűrőm pedig mikor kiokádta magából a nedvességérzékelőt szépen megöntözte a mannával. Pár hónap múlva a sok tyúkbél bevonat megkeményedett, jött a hideg is, és tört mint hugycsőbe dugott üvegpálca. Ez így utólag teljesen kézenfekvő, de mikor az autó egyszercsak elfelejti turbót, nem engedi a fordulatot 2800 fölé, feugik a fogyasztás 8 liter körüli értékre, és agyfaszt kap az ember, akkor nem igazán a logikus gondolkodás jellemez senkit.
Ekkor történt, hogy nagyon nem tudtam első körben mi a tosz baja lehet és szaladtam venni egy új turbót, ugyanis a hibaolvasó azt sírta, hogy a turbónyomásszabályzó meghalt, illetve a turbónyomás elégtelen. Turbót kicseréltem, hibaüzenet nem múlt. Megint alámászás, homokos olaj szembeesés. Persze hogy észrevettem, hogy 3 vezeték teljesen csupasz és össze is érnek. Ha már ott voltam, kiszúrtam, hogy 2 vákuumcső is lyukas volt. Kábelforrasztás és csőcsere. Hiba megszűnt. A kiszerelt turbónak szerintem semmi baja, nem lóg, nem kotyog, szép tiszta. Ment a polcra, tatalékba. Ha másra nem, hát a fűnyíróra jó lesz. Nem kis agyfasz kerülgetett újra, de próbaúton az eztismegcsináltam-vigyor hamar kiölte belőlem, pedig nem volt olcsó tévedés. Azzal nyugtattam magam, hogy a hűdefaszalegjobbszakszervízben ECU cserét mondtak, ami még ettől is jóval drágább bukta lett volna és valószínű, hogy sose tudom meg a hiba igazi okát.

Volt egy koccanásom is egyszer. Az autó jobb elejét érintőlegesen megpusszantotta májkelcsumáher egy szakadék puntóval. A kormány mögött egy 16 éves újmagyar tázsvír foglalt helyet. Kiszállás után először nekem esett olyan dumával, hogy nemláccbázki. Aztán mikor mondtam, hogy hívjuk a yardot, akkor mondta, hogy kisérjem haza, kér pízt a tázsvírítű, gondoltam, hogy meddő a dolog. Hívtam a rendőröket. Se bizti, se műszaki, se jogsi. Rendőrök nem bíztattak semmi jóval. Hajtsam be polgári peres úton. Persze. Másnap elballagtam a kedvenc bontómba és megúsztam az egészet 40 rugóból. Ebben volt egy fényszóró, egy fényszórómosó és a gyárilag ugyanolyan zőőd sárvédő. A lökös vasát kikalapálta haver, az ABS tömbön egy csövet kellet még cserélni. Kész is lett egy pár óra alatt. Lovét azóta se láttam.

Idegesítő hiba 2: az ablaktörlő egyszercsak elkezdett minden törléskor kattanni. Nem láttam hibát, pedig nagyon komolyan megnéztem a vezetőülésről menet közben. Ez így tavaszig idegesített. Jött a szokásos tavaszi pollenszűrőcsere. Akkor vettem észre, hogy a motorháztetőből ki van harapva egy darabka. Lebontottam a műanyag szarokat a szélvédő aljáról és szemebsültem vele, hogy a jobb oldali ablaktröltő tengelyét tartó persely ketté van törve. Irány a kedvenc bontó, 5000 volt egy komplett ablaktörlő. Motorral mindennel.

Idegesítő hiba 3: a vezetőoldalon szépen sorban meghaltak a gombok. Már ott tartottam, hogy csak az én oldalamon tudtam az ablakot le-fel engedni. A tükör be-ki nyitás se működött, ami azért volt extrán idegesítő, mert a bal oldali tükröt csak minden másodikra nyitja ki alutomatikusan az autó, mikor hidegebb van. Ennek oka máig ismeretlen. Szerintem ezügyben felkeresem Uri Gellert, hátha egy "mukodj" segít rajta. Természetesen kapcsolósor újként annyiba kerül mint egy bontott komplett színben stimmelő ajtó. Bontóban ingyen adtak, mert egy darab volt és az se biztos hogy jó. Helyszínen próbáltam, és valóban tré volt. Tükröt nyit-zár (bár állítani nem tudja), bal első ablak le-fel ahogy kell, többi csak lefelé. Nekem tökély. Elég okádékul kopott volt, így átpakoltam az enyémbe a belét. Azóta se cseréltem másikra.

Nem tudom, hogy a sok közös kaland, vagy az olcsóság, esetleg a kettő kombinációja, de csipázom a verdát és vigyázok rá. Amíg nem rohad, vagy amíg még tudom szögelni biztos megmarad, mert praktikus, rengeteg extrával (már amikor működik minden). Csak azért nem 10 az értékelés, mert 130 felett iszonyat a szélzaj.

Képet nem töltök fel, mert pont ugyanolyan szérizőőd, mint majdnem minden sw premium.

Hibalista

- Részecskeszűrő, váltó, kereszt-stabilizátor 2-3 évente, kézifék bowden, hengerfej, EGR, motorvezérlés kábelhibák, üzemanyagszűrőházból egyszercsak kiesett a víztartalom mérő szenzor és ömlött a gázolaj, egy vízcső eldurrant. Tolatóradar egszercsak meghalt, de lehet csak valami veztékhiba, ami igazán nem érdekel, legalább kussol és nem vinnyog...

Ide hordtam szervizbe

Sajátmagam szögelde. Mivel van önkritikám és sokszor csak takonyolni tudtam dolgokat ideiglenesen, így egy erős hatos vagyok. A leosztályozás főleg azért van, mert három kábelhibát csak 1 év nyűglődés és lustaság után találtam meg...megjegyzem, hogy az üllői pezsó szagszervízben ECU cserét akartak rámsózni 200e értékben...

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 62000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 210000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 9-5 SE Következő autója? 3008
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (460 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)