P(fffujjj)UG307
Szöveges ítélet
2,5 évig és kb 60e km-ig nem volt a kicsikével semmi gondom azon kívül, hogy havonta körbecseréltem az összes izzót, de ez ahogy olvasta default-ba jár minden 307-hez. Ja és hidegen, alászedett kormánynál olyan hang induláskor (de csak hidegen, szervizben soha nem tudtam produkálni), mintha minden ki akarna szakadni a futóműben. Aztán 2 év után 1x csak az 1. fokozatot nehezebben kezdte venni. Rá pár napra párhuzamos közl. út közepén üresből nem ment 1-be csak olyan "félegy" volt. Akkor már rántottam rajta párat és valamilyen fokozatban hosszú kuplunggal lekeveredtem az út szélére. Assist. már rég nem volt, de a kártyán lévő számot hívtam. Persze mindez vasárnap volt, de isteni szerencse, hogy sikerült egy trélerest hívni. Rátolat a pasi én bent ülök. Gondoltam leengedem az ablakot, ha vmit mondani akar csörlőzés közben halljam. GYújtás-ablak le-felhúzza a gépet-gyújtás..és csak egy villanás. Ablak lent marad, se kép, se hang. Semmi amper sehol. Így lehúzott ablakkal vitte el Gablini M3-ba, onnan vettük. Rövidre fogom: vmi ellensúly beesett a váltóbowdenek közé és az kicsit "összeborzolta" a hajukat. Szervizes srác: "...csak egymás közt: nem is kell az az ellensúly oda". (Kiváncsi lennek a mérnökemberre, aki ezt odatervezte anno). Az elekt. témára pedig: akkucsere, egy pikoampert nem vet fel a töltéskor. Addig persze soha semmi baja nem volt. (Akku-trélerfóbia???). Pár hónap múlva: észrevettem kicsit sportosabb hangot a kipuf. felől. Aztán BAH-csomópont, piros lámpa: egy puffanás és brutál hang: a két dob közötti egyenes szakasz gyakorlatilag totál eltört. A motortól jövő részen maradt egy rövid csonk. Rosz hír: a hosszú szakasz menetirányban lógott a földtől kb. 3-5mm-re és erősen próbálta a hátsó dobot is a föld felé húzni, kitépve a gumibakból. GEllért-hegyre kellett sajnos mennem. Ezt még kibírtam csigalépésben, de minden kis döccenőnél halálfélem, hogy a cső beakad az aszfaltba és letépi még a gatyámat is. Namost: szakadó eső, hegyoldal. Fekszem a padka mellett, az emelővel rásegítve keresztbe gumipókkal próbálom felhúzatni a csövet, ami persze alagútban futni és baromi nem bírja el 3 pók sem. És mindeközben a nyakamba folyik a Gellért-hegy összes kutyapisije és cigicsikkje az esőben. (bestdayofmylife). Csepel-szigetre mentem haza, 1,5-2 óra alatt. Kasznis haver plusz kis merevítővassal meghegesztette. Ahogy saccoltuk a hideg klímavíz verhetett oda 2,5 éven át és a forró kipufogó alul maradt a küzdelemben. Rá 2 hétre újabb esemény: ugye a hátsó dobot feszítette a cső és ezt persze nem figyeltük a javításkor. Addigra a pesti utak szépen rásegítettek és ott engedett el. De legalább már csak hangja volt hazáig és nem kellett "operálnom". Újra akna, most már az egész cső+hátsó dob le. Pont a tövébe van egy bilincs és sokat szívtunk vele: majdnem egy új hátsó dob volt a megoldás. Szóval ilyen előélet és a 90ezres szerviz előtt váltunk meg egymástól. Szerettem a kényelmét, a sok extrát és szép volt. De ennyi gondot autó még nem okozott nekem. Bízom benne, hogy többen cáfolják a hasonlókat és nem erősítik, mert akkor a mostaniakon már javítottak.
Hibalista
- izzócsere - ami a csövön kifér (hetente körbe-körbe)
- váltó menet közben az üres és 1.fok. között beállt (f1-re)
- kipufogó leszakadt Part1 (eltört az odaverődő hideg klímavíztől)
- kipufogú leszakadt Part2 (a Part1 megpróbáltatásai később a hátsó dobon jöttek ki, tőből tört el a cső)
- Erős zakatolás hidegen az első futóműben (szervizben soha, nekem rendszeresen produkálta, mintha alászedve ki akarna szakadni az egész futómű)
- egy totál elektrosokk (egy szép napon indításkor elment minden és úgymaradt..állítólag meghalt az akkum)
Ide hordtam szervizbe
Gablini M3: minden oké volt velük, a márka betegségeiről ők nem tehettek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus 1.6 | Következő autója? | Mazda6 CD TE |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
