Óvva intettek a franciától. Most már tudom, miért...
Szöveges ítélet
Tény és való, hogy szép és kényelmes autó, de az elején az apró hibákkal, később meg az 50.000 kilóméterenkénti kuplung + lendkerékcserével kiérdemelte az utálatunkat. Az ember nem ezért vesz új autót. A fogyasztása is siralmas, gyári értéknek 4.2-es vidéket, 7.2-es várost, 5.4-es átlagot mondtak. Amikor 1 éves kora alatt folyamatosan Kecskemét és Székesfehérvár között jártam vele, egyedül, üres csomagtérrel, Február-Április között, akkor sikerült egyszer-kétszer 5.8-at kihozni belőle, most már örülök, ha 8 alatt megáll. És mivel a dízel modell egyrészt drágább, másrészt nem 30.000 kilométerenként kell szervízeltetni, hanem 20.000 kilométerenként, és a 95-ös - dízel között már nincs igazán árkülönbség, ezek után azt mondom, hogy nem volt jó ötlet a dízel... Nekem talán már visszajött az induló árkülönbözet, de még ez se biztos.
A futómű nagyon lágy, ami jó a rugózásnál, de iszonyatosan üt egy-egy kátyúnál, főleg, ha 4 ember ül benne...
Mellbe vágó még a részecskeszűrő kérdése: értékesítésnél nem mondták el, hogy 80.000-nél cserélni kell, és a gyári felújított cucc is 130.000 Ft! Az új valami 350.000 lenne. Becsületükre váljon, hogy mivel 3 hétig nem tudtak gyári felújítottat adni és 72.000-nél kellett cserélni 80.000 helyett, ezért újat adtak a gyári felújított árában...
Még egy jó poén: Kecskeméten vettem az ősz végén. Bemagyarázták nekem, hogy a BridgeStone SP Sport 2000 négy évszakos gumi... cserénél derült ki, hogy ez bizony nyári, én meg végigszenvedtem vele egy kemény telet...
Hibalista
- Az első évben, garanciális javítások: jobb oldali tükör, mert nem akart többé kinyílni/behajolni, pedig az autó lezárásánál ez automatikus. Indexkar, mert hiába indexel az ember, az a fránya lámpa nem akar villogni... Hátsó zár, mert lecsapta az ember de visszanyitotta magát, futóműállítás 2x mert az autó nem szeret az úton maradni ha elengeded a kormányt, magyarázták a Dunlop SP Sport 2000 gumival is, de azóta BridgeStone Turanza van, és az se az igazi, a 16-os könnyűfém felniben lehet a bibi, mert a 15-ös acélfelni téli gumival elég tűrhető. CD-s rádió csere 2x, mert először tönkrevágta a CD-ket, másodszor meg nem akarta megenni sem a CD-t.
- Második év: újra indexkar csere, az előző 1 éves garija miatt ingyen. 50.000 km-nél kuplung csere, felesbe vállalta a szervíz, majd rögtön utána duplasúlyos lendkerék csere is, ezt már ingyen csinálták. Volt még gömbcsukló csere is.
- Harmadik-Negyedik év: 100.000 km-nél újra kuplung + lendkerék csere, a Peugeot Hungária becsületére váljon, hogy ingyen csinálták. Gömbcsukló csere a másik oldalon, meg még valami kar a futóműnél, szerencsére ezek nem nagy költségek.
-
- A H7-es izzókat folyamatosan eszi a drága, kb 3 hónaponta cserélhetőek. Kiderült, hogy azért, mert az Izzó 12V-ra van kitalálva, az autó meg folyamatosan 13V-on ketyeg... 6000 Ft-ért, ha kéri az ember, beszerelnek valamit a lámpákba (kicserélik a kábelezést, vagy mi), amitől ez a jelenség megszűnik.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián Székesfehérvár és Pest: összesen az nem tetszett, hogy a kuplungra bizonygatták nekem 50.000 km-nél, hogy az nem főalkatrész. Kiderült, hogy kiemelőszerkezet hibás volt, azaz nem mi koptattuk el.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Peugeot Szeged: a hátsó zárra azt mondták, hogy kicserélték, pedig csak megpiszkálták, 2 nap után a Peugeot Fábián Székesfehérvárban ténylegesen ki kellett cserélni. Ők meg eltörték a zár felett a műanyag borítást, de kisebb veszekedés után kicserélték.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Astra/Toyota |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
