Nagyon finom!
Szöveges ítélet
Egy 4-es golf után vettem, márkaszervizből, szervizkönyvvel és viszonylag jól ismert előtörténettel. Azt mondták, hogy elvihetem a szalonból anélkül, hogy bármit kellene csináltatnom rajta. Így elvittem. Azt gondoltam, biztos vakítottak, de a szerelőmmel átnézettem és valóban rendben volt minden. Az első fékek voltak kopottak. Még egy szezont kibírtak volna, de én ezzel nem játszom, így kicseréltettem.
Hát az első utat (is) nagyon élveztem. Ez az első dízel autóm, ami az 1.6-os golf után egy igazi sportkocsinak tűnt. Nagyon élvezetes, mikor a turbó életre kel és belenyom az ülésbe. Nyilván vannak erősebb autók, de azt hiszem nekem ez egyenlőre elég. Nem mondom, azért vannak olyan helyzetek, amikor még egy-két paci elkelne, de hát ne legyünk telhetetlenek.
Az első érdekes dolog ami feltűnt, hogy is fejezzem ki magam, az az, hogy a pedálsor és a műszerfal síkja közt sokkal kisebb a távolság. 190 vagyok. Viszont a kormány mindenfele állítható, így probléma megoldva. Az autó eleje nem látható bentről, így meg kellett szoknom, parkolásokkor saccra belőni a távot, de ez sem nagy ügy.
A beltér hatalmas, és sztem nagyon praktikus is. Magam mögött elférnék a hátsóülésen, ha be tudnék ülni magam mögé :) Rengeteg hely van pakolászni, a műszerfal kialakítása pedig szintén tetszik. Az üvegtető nagy élmény még mindig, ráadásul nagyon szép külsőt kölcsönöz a gépnek.
A gyári hangtechnika, ha lehet egyáltalán annak nevezni, nagyon gyatra. A hangszórók cseréjénél plusz egy döbbenet, hogy nem az autó vázára (ajtóra) vannak rögzítve, hanem a műanyag burkolathoz. El lehet képzelni...
A csomagtartó hatalmas, a hátsó ülésekkel, amik ugye kivehetőek, variálhatóak, még lehet nagyobbítani rajta. El is tűntethető, ha a plusz két ülést betennénk :) Tetszik, hogy 7 személyes. Egy tetőboxxal minden elfoglalt mm2 pótolható. Bár tetőboxom nincs, de igaz, hogy pótüléseim sincsenek. Még.
Egyetlen eddigi "hibája", hogy a "nagy" teljesítmény miatt nagyobb féktárcsák kellenek rá, így a 16-os kerék alatti méretek nem mennek fel rá, ami viszont elég jó pénzeket vett ki a zsebemből a gumik vásárlásakor. Remélem ez marad a legnagyobb baja.
Az ülések nagyon kényelmesek és jó az oldalartásuk is. Legalábbis én még eddig nem ültem ennél jobb-ban.
A sebességhatárokat még nem feszegettem, de 170-nél még jól érezni a húzást. Majd egyszer kipróbálom. A gázpedál lenyomására egy kis holtidővel válaszol. Azt hallani, hogy ez nem egyedi eset, így hozzá szoktattam magam.
Az automata ablaktörlő jól megvan csinálva, a fényre sötétedő belső visszapillantó marha jó, a digit klíma meg egyszerűen fasza. Ha kell hűt, ha kell fűt. Nem vagyok szakértője a dolognak, de sztem párját ritkítja. Az automatikusan behajló tükröket is jó ötletnek tartom, bár volt már rá példa, hogy a kedves rokon csupa jószándékból megpróbálta kézzel kinyitni :)
A nyáron vettem, 10e km belement. Az eddigi tapasztalataim nagyon jók. Kíváncsi leszek a télre. Majd utána megírom milyen volt.
Féltem a francia autóktól, így nem is gondoltam rá, amikor keresgélni kezdtünk. Aztán a "főnöknőm" kezdett kacsingatni egy benzines 2.0 sw után, de a benzinesekről végképp nem hallani sok jót, úgyhogy dízel lett, azok közül is a legerősebb. Sose gondoltam, hogy így fogok neki örülni.
Úgyhogy Drágám, ezúton köszönöm mégegyszeris! :)
Egy kis update!
178000 km-nél járok. Ki kellett cserélnem a kettős tömegűt, vele együtt új kuplungszettet rakattam be. Nem volt olcsó, olajcserével együtt 239000 volt a győri Peugeotnál (ForTop). Töltenem kellett Eolyst, vettem bele 1 litert, mert a FAP már csak kb addig bírja. Kicseréltettem a vezérműszíjat is a hozzávalókkal együtt, ez volt 84000. Kellett rá költenem, de most minden rendben van annyira, hogy el nem adnám, egész egyszerűen árkategóriájában nincs jobb alternatíva. Soha nem hagyott cserben, a teljesítménye nagyon megfelel, a fogyasztása abszolút lábfüggő, 5,5 és 7 liter között, de mentem már vele 4,4-et is!
Összességében mondhatom, hogy nagyon örülök, hogy ezt választottuk anno. A szükséges alkatrészeket meg minden fajta autóban cserélni kell, ha kell, nem csak a PUG-ban.
Hibalista
- Az első fékbetéteket, tárcsákat kellett cserélni - 55e - Akkumlátor csere - 25e
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | golfIV | Következő autója? | még évekig ez marad - remélem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
