Mosakodás helyett kölnivíz...
Szöveges ítélet
A kocsi igéretes volt, de "úgy" maradt... A születési hibáit jórészt máig nem sikerült kijavítani. Pl. az indexkarban rövid használat után eltörik valami, jobbkanyar után balra ugrik vissza indexelni. Megtudtam, hogy az új típusokba már más kerül, de a régiekbe még az elromlókat szerelik be cserének is, alkalmanként Kb. 30-40 ezerért. Úgyhogy a mostani már marad. A tűzkarika nyikorgott, amíg egyszer ki nem derült, hogy már van egy porcelán bevonatos - nekem legalább is ezt mondták. A csere után megszűnt a hiba - de nem ingyen. Az ablakemelőt állítólag garanciában kicserélték - szerintem nem - mert ugyanazt a hibajelenséget mutatja, de nem mindig, csak időszakosan. (A probléma: nem sikerül felhúzni, mert akadályt érzékel és visszasüllyed.) Megoldás: ekkor centinkét kell felküldeni.Ja, hogy el nem felejtsem, az egyik oldalon a díszléc két vége (fele az egyik ajtón, fele a másikon) összeakadt, úgy hogy le kellett vágnom belőle.
A bal első tompított ízzó cseréjéhez nőgyógyász kell (a kézfej éppen elfér, de nem lehet látni, hogy mit kell csavarni, kipattintani stb.) A tudásra pedig nagy szükség van, mert valami mindig kiég. iLyenkor szerelni kell. Elöl műanyag takarófedél alatt vannak az ízzók. Ezelet visszailleszteni kész gyönyör volt az első néhány alkalommal, mert hiányoznak róla a vezetőbütykök, s neház eltelálni a megfelelő pozíciót. A sok kiégésre a szerviz ajánlata: van egy "maszek" konstrukció 9 ezerért valami feszültségszabályozó, de nem garantálnak semmit. Típushiba - mondják. Akkor marad az izzócsere. Most már csak néhány perc!
Egyébként az országutat szereti, ott alacsony a fogyasztása. Mivel viszont főleg városban kell használnunk, 9 - 9,1 l körül eszik (légkondival). Jó, hogy csak 30 ezrenként van előírt szervize, de rossz, hogy az "értékelemzés" ilyen előrehaladott, s rájött a gyár, hogy nem érdemes jól dolgozni, mert az autós egyszer úgy is belefárad a panaszaiba és így olcsóbb. Az sem örömteli, hogy a szervizben tünedeznek belőle a műanyag rögzítőszegek.
Az autó kissé lomhán indul, talán nehéz a motorhoz képest. Viszont rendesen megy, s nem volt még panaszom a fékre sem.
A csomagtartója viszonylag nagy, de a formája nem szerencsés, mert a kerekek sok helyet elvesznek. Az ülések elég kényelmesek.A kormányzás könnyű.
A gondokat leszámítva "elmegy a verda", tulajdonképpen lehetne jó autó is. De ezt már nem várom meg, eladom és veszek valami mást.
Hibalista
- 0 km: jobb első ablakemelő. (Nem sikerült megcsinálni). Magnó (cserélték) 100 km: indexkar. 1000 km: az új indexkar. 3000 km: a még újabb indexkar. Tűzkarika. (Típuscsere után már jó). Az extraként beletett CD-váltó. (Blaupunkt, amit egyébként a drágább változathoz adtak.) Izzók, hol itt, hol ott, de állandóan. Külső hőmérsékletjelző. Ja, a díszléc! Összeakadt. Progamcsere, mert menet közben egyszer csak kipusztult, de semmi vész, mert utána fél másodpercet követően minden elektromos egység ismét beindult. Azóta is előfordul néha-néha, bár ritkábban. Különosen élvezem, amikor 130 körül csinálja :(
Ide hordtam szervizbe
City
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Centrál
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 99981 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Peugeot 306 | Következő autója? | talán japánt |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
