Macska a családban
Szöveges ítélet
Emlékezz, amikor azt mondtad, sosem lesz francia autód. Nos én is így voltam, kicsitől nagyig mindenféle autóm volt, aztán viszont lett családom. Az előző autót kinőttük, két gyerekkel szűknek bizonyult, váltani kellett. Partner, vagy 307, ennyi lehetőség volt az árkategóriában.
Mindeközben a családban jöttek-mentek a Peugeot-k: az első egy bordó 306-os volt, majd egy ezüst 306-os, aztán egy rövid 307-es, utána rögtön a faceliftes bordó 307 SW, majd egy ezüst 307 SW tavaly, mi több, még egy 406-os is megfordult nálunk. Bármennyire is előítéletes voltam a Peugeot-kkal ezelőtt, be kellett látnom, hogy alaptalan volt. A fentiek közül egyikkel sem volt semmilyen probléma, semmilyen műszaki hiba. Csak három volt új közülük (a két SW és az ezüst 306-os), a többi használtan érkezett, mielőtt bárki azt mondaná, hogy újautóval nem lehet gond, használltal sem.
Ez a 307 SW harmadik hete van még csak alattam, alig több mint egy ezrest tekertem bele, de végül is azt kaptuk, amit vártunk: ugyanolyan beleülni mint az újba, igen, még százezer után is. Minden működik rajta, legkomolyabb gondja egy izzócsere volt. Remélhetőleg ez így is marad, még sokáig.
Általánosságban a másik két SW után amit el lehet mondani a típusról: a hátsó sorban elfér három gyermekülés is akár (egyelőre csak kettő van, ezt próbáljuk így is tartani). Hét személyesre van mindkét jelenlegi SW-nk vizsgáztatva, de ezt nagyon ritkán használjuk ki. A két pótülés legnagyobb gondja az, hogy hol tároljuk, hogy ne legyenek útban mindazonáltal ne is porosodjanak. Behelyezni gyerekjáték, és ha már gyerekjáték: csak nekik javaslom, hogy hátra kerüljenek, felnőtteknek inkább ne. El lehet férni, de csak rövid utakra.
A belső térben nagyon sok tároló rekesz van. A műszerfal tetején levőbe olyasmiket lehet pakolni ami nem szóródik el kanyarban, ugyanis olyan szépen van kialakítva, hogy minden kiesik belőle. A CD lejátszó alatt is találunk egy rekeszt, mellette nagyon nagy kesztyűtartó, középen alul a hamutálca alatt is egy mély rekesz (el tud benne veszni az apróság!), a sebváltó alatt két rekesz, mögötte szintén egy. Az első ülések hátulján tálca, szintén a gyerekeknek jó, van benne pohártartó is. A hátsó sor középső asztalkája biztosan jó dolog, de megmondom őszintén még sosem használtuk egyik SW-nkben sem.
Ülni elől és hátul is igen kényelmes. Elől az ülések jól tartanak, fotelszerűek, a karfa hosszú utakon nagyon jól jön. Minden irányban állítható mindkét első ülés. hátul az egyes üléseket lehet előre-hátra csúsztatni, a régi változatban sajnos elég béna módon be kell nyúlni mögé, az újban előről is könnyedén megy ugyanez. A csomagtartó hatalmas, bár két gyerekkel utazva pikkpakk megtöltjük cuccokkal. A csomagtértálca kötelezően kellene, hogy járjon, sajnos nagyon kényes filc anyaggal borítják a padlóját. Télen a gyárilag adott gumiszőnyegekről minden lötty a padlóra folyik - illetve folyna, ha nem lenne hótálca a világon, szóval a gyári gumiszőnyeg sem egy csúcs. Ugyanezt elmondhatjuk a gyári 3D szövet szőnyegről is: a szőnyeg a vezető lábánál két csavarral rögzül, ha ide nedvesség kerül, befolyik az alatta levő burkolatra, na azt próbálja meg valaki télen kiszárítani. Erre illik odafigyelni, mert minden 3D szőnyeges 307-es ilyen.
Műszakilag az új és a régi gyakorlatilag megegyezik, a műszerfal szebb az újban, de minden más maradt. A középső kijelzőből többféle van, a három eddigi SW-nkben megismerhettük mindegyiket (a kicsik közül, a nagy csak a NAVI-hoz jár). Eddig mindegyik 1.6-os motorral érkezett, gond nem volt velük. Ez a motor átlagos menetteljesítményekkel bír, ha nincs megpakolva az autó könnyedén felveszi a tempót, jól gyorsul, bár pörgetni kell. Érdemes megnézni a nyomaték-teljesítmény-fordulatszám grafikont, vagy nyomatéka van, vagy nagyobb teljesítményt ad le, érdekesen van belőve. Az elektromos gázpedállal szerelt autó fürgébbnek tűnik, de csak úgy tűnik, viszont könnyebb lefullasztani induláskor. A kupplung könnyen jár, a fék nagyon jól fog, a négy tárcsa ma már alapnak számít azért. A váltó nem a legpontosabb: előző három autó terepjáró, mindegyikben magát a váltót kapcsoltam közvetlenül, nem rudakat meg bowdeneket, nos ehhez képest bármelyik autóé tré. A fokozatokat meg lehet találni könnyen, határozottan jár. Néhányszor vezettem a tiptronicos változatot, ha már kényelem, akkor mindenképpen azt ajánlanám mindenkinek: ha kell én kapcsolok "kattingatással" fel vagy le, ha nem akkor ő kapcsol. Gyorsan és jól dolgozott az a váltó is, autópályán és városban is mentem vele.
Fogyasztása mindegyiknek 8L körüli értéken volt, most, hogy csak én használom a sajátomat szerintem 7L körül lesz. Kinézetre egy lomha családi jármű, de végül is a 110LE még mindíg több mint a legtöbb kis motoros Astra, Polo, Fabia, WagonR, Swift teljesítménye. Autópályán 130-nál háromezer felett forog ötödikben, 150-ig nincs gond, még menne többet is, de nem próbáltam. A 150-es tempó már 8L feletti fogyasztást jelent viszont, tartósan nem biztos, hogy megéri. Nem ez az az autó, ami nálam fog megöregedni, de családosként nagyon jó választás. Ja, nem mindegy, hogy ez a konkrét példány az összes hárombetűs csodaizével és kényelmi extrával felszerelt, 6 légzsák, Isofix, elektromos tükrök, automatikus digitális klíma, stb..stb.
Összességében: családosoknak egy olcsó és jó alternatíva egy ilyen autó. Mindenképpen benzinesben vásárolnék ilyet, igaz, eddig mindegyik Peugeot-nk ilyen volt, saját tapasztalatom dízellel nincs, de használtként beleugrani egy FAP szűrős dízelbe, amelyiknél érik az FAP csere/tisztítás (150-180 ezres tétel), hát, nem tudom.
Hibalista
- Izzócsere, olajcsere, még mindene működik...
Ide hordtam szervizbe
Peugeot szerelő helyben
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vitara 1.6 JLX PP | Következő autója? | Mercedes G |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
