A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 CC 2.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Luxus a´la Francais

Szöveges ítélet

Közel egy éve van nálam a kocsi, és hát mit mondjak. Voltak elvárásaim vele szemben, és egytől egyig teljesítette is azokat. Kényelmes, elől tágas, hátul relatív, de inkább szűk, viszont ez nem családi autó, ezért nem is nagyon zavar. Az összszerelés minősége kiváló. A műszerfal egyben van, nem kell attól félni hogy szétesik, ráadásul a sok műanyag német meg japán meg mindenféle "csodaautó" között a bőr műszerfal elég jól mutat. A karosszéria elemek is hibátlanul illeszkednek. Budapesten kívül síri csönd uralkodik a beltérben. Nem zörög, nem csattog, siklik.Viszont az emberek tekintete nem siklik el fölötte. Pláne ha nincs rajta a tető, vagy épp megszabadul tőle. Akkor mindenki azt nézi...
Gyönyörű a mozdulatsor. Gyors és pontos ami inkább lényeges. Néha valami oknál fogva a csomagtartóban lévő roló a tető visszaengedésekor hátracsapódik aminek elég fájdalmas hangja van, de jelentősége eddig nemigen volt, csak elméletileg a helyén kellene maradnia. Bár az esetek 98%ban kiválóan működik néha becsúszik valami kis hiba. Igaz mostanában, az utóbbi néhány hétben előfordultak elég kellemetlen esetek a tetővel (lásd lent). Tulajdonképpen a kocsi tökéletesen működik. A kötelezőn kívül nem kellett rá eddig 30 000 Ft-nál többet költeni. Csak tankolni kell. Mostanra nagyjából beállt az átlagfogyasztása 9,5-re, Pesten. Ehhez persze hozzátartozik hogy nem nyomom neki (csak ha muszáj, és néha....), kényelmesen haladok, és amikor csak tudom a tempomatot használom. Sokkal kényelmesebb is vele utazn. A bőrülés puha és ha hideg akkor fűthető, a Hifi elmegy, de hallottam már sokkal jobbat meg rosszabbat is. De az élmény az biztosan visszaadhatatlan. Lenyitott tetővel nincs jobb nála. Audi, unalmas, BMW, dögunalom, Mercedes, majd ha annyi pénzem lesz, a többi meg darabos mint a kockacukor.

De hogy ne legyen ilyen egyértelműen tökéletes, vannak hibái:
szerencsére pont a kötelező szervíz előtt az ékszíj olyan hangot adott mint egy dízel, ketyegett, meg kerregett. A szervízben azt mondták nincs semmi baja. Igaz, azóta tényleg hangját nem hallani.
A vezetőoldali kilincs érzékelője egyszer két napig nem találta a gyógyszerét. Mivel keret nélküli az ajtó, ezért kinyitáskor az ablak lehúzódik egy kicsit. Na most az érzékelő annyira lelkes lett abban a két napban hogy ha csak megálltam a piroslámpánál már leengedte az ablakot résnyire. Különösebb jelentősége nincs csakhát idegesítő. Egyik napról a másikra eltűnt a probléma. Mostanában kezde el újra csinálni, de inkább ritkábban mint sűrűbben.
A műszerfal hangszórója egyik nap úgy recsegett mintha vizes lett volna. Mindig 90-nél kezdte. Egyik napról a másikra eltűnt, azóta nem recseg.
A hátsó futómű nem Budapestre lett kitalálva. Ha a tető csukva van és nincs benne semmi, a hátsó traktus egy nagy üres tér aminek nem sok súlya van. Ebből következően a keresztbordákat nem szereti; nem ugrál el az úton, szépen tartja magát az íven de elég csúnya hangot hallat.
A váltót meg kell szokni. Nem olyan pontosan jár mint német társai, de ha megszokja az ember soha nem kapcsol félre. Kemény hidegben nem nagyon akarja bevenni a hátramenet után az egyest, de ez nyilván csak a váltó dermedtsége miatt van.
Amit korábban említettem tetőhiba, inkább összeszerelési hanyagság. A tető és az ablakkeret kapcsolódásánál mindkét oldalon van két pöcök ami érzékeli a tető nyitását meg csukódását. Az egyik ilyen pöcköt tartó csavar kilazult és hátracsúszott a tetőben emiatt a kocsi nem tudta hogy most nyitva van vagy csukva. Kinyitni kinyitotta de be már nem csukta. Szerencsére jó idő volt és volt időm még aznap elmenni a szervízbe hogy megcsinálják.

A motor
Vannak furcsa rezonáló zajok a motortérből bizonyos fordulatszámtartományokban; mintha ki lenne lazulva egy csavar vagy egy lemez. De ez is alkalomfüggő. Ami a dinamikáját illeti nem egy sportkocsi, de neki elég(meg nekem is). Nem a gyorsulás bajnoka, viszont az autópályán nagyon jól érzi magát. Ott mondjuk elférne egy hatodik fokozat. Így sem zajos, de azért hallani a motort határozottan, viszont azzal a pusz fokozattal kevesebbet fegyasztana, meg a végsebessége is kielégítőbb lenne. Így is megy 210et ha kell, de inkább 160, vagy 180.

Összeségében hibátlan autó, az alkalmankénti hibái megbocsáthatóak hiszen egyik sem került pénzbe.
És az a tudat hogy egy ilyen kocsit vezetek akárhol is legyek, megnyugtató érzés.

Hibalista

- A duda vezetékkötege elszakadt...7 000Ft
- Kötelező javítás Kb.50 000 Ft
- Vmi begurult az ülés alá és összetörte az azt a műanyag panelt ami az ülésfűtés kábeleit takarta/vezette. cseréje 5000 Ft.
- A tetőszerkezet mikroérzékelőjének a tartócsavarja kilazult. Az hogy a szerelő számítógéppel kiderítse hogy fogalma nincs mi lehet a baj 2,5 óra és 4 ezer Ft, az hogy ÉN találjam meg a csavart a csomagtartóban és adjam oda a szerelőnek: 0 ft, de felejthetetlen élmény volt...

Ide hordtam szervizbe

Gablini M3

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Roadster Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (460 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)