kényelmes hajó
Szöveges ítélet
Kb fél éve vettem, közepes kategóriájú benzines, kényelmes járművet kerestem, gyakori hosszútávú utazáshoz. Az eltervezett árkategóriába korszerű dízelek nem fértek bele, csak számomra elfogadhatatlanul nagy futásteljesítményűek lettek volna.
A másik szempont, hogy a benzinessel kevesebb koszt eregetünk a gyerekünk és a magunk orra alá korom formájában.
A vételt nem bántam meg, sőt, igen jó vételnek gondolom. A peugeot-k érdemtelenül olcsók a használtpiacon, "hála" a megbízhatatlanságukról terjedő pletykáknak. A 307-es is kapott rendesen az ilyen hírekből, amiknek valóságtartalma minden bizonnyal volt, a korai szériák elektronikus rendszerének kiforratlansága miatt. A szervízben mindezeket a híreket igazolták is, de elmondásuk szerint a kocsi gyártása 1-2 év alatt kinőtte ezeket, a szervízek pedig utólag orvosolták a bajokat, az enyémen is néhány eredeti alkatrészt cseréltek garanciális időn belül.
A vételkor egy szakszervízben teljes átvizsgálást kértem, így reménykedhette, hogy nem vettem zsákbamacskát. A peugeot szervíz (Autósziget, PÉcs) írd és mond: 3e forintot kért ezért, és el is szüttyögtek vele majd egy órát, a végén egy teljes adatlapot kaptam, szerencsére kevés hibát megjelölve. És ha már úgyis ott vagyok, a vezélőszoftert is frissítették.
Hibák: stabilizátor (csere), termosztátház tömítése halványan szivárog (csere). Ez utóbbi állítólag típushiba, a későbbiekben a tömítést módosították. A stabilizátor cseréje a magyar útviszonyok ismeretében 80e km-nél szerintem nem csoda, a költsége egyébként nem volt vészes.
Üzemeltetés: A fogyasztás eleinte több volt mint amit vártam, 8-8,5 között ketyegett. Igaz, nem kíméltem, pörgettem ahogy kívánta. Kb egy hónap volt, míg megtanultam viszonylag gazdaságosan autózni vele, városban alacsonyan kell tartani a fordulatot úgy 2000 körül illik autózni, akkor nem lesz túl éhes.
Hosszú úton 100-110 körül haladva 7-7,5 körülire áll be a fogyasztás.
A motor hagyományos 16 szelepes, annak minden tipikusd tulajdonságával. Alul erőtlen, 3-4 ezres fordulaton nyomatékos, fürge. Egy erőteljes gyorsításkor érezhető a kerekek megfutása, jó gumi ajánlott.
Kényelem: A 307-es felszereltsége még "presence" szinten is pazar, tulajdonképpen csak az ESP hiányzik. A többi csak parasztvakítás, én az esőérzékelős ablaktörlőt, meg mindenféle automatikákat messze kerülném, csak hibaforrás.
Ülések kényelmesek, a kárpit 80e km után is kifogástalan. A francia kényelem és igényesség tettenérhető, beülve egyből elfogott az otthonosság érzése.
Ami elsőre kellemetlen volt, az a küszöb szélessége. Irgalmatlan nagyot kell lépni, ha nem sikerül, akkor a peremen lévő zajszigetelő gumi, és a nadrág bánja. Tulajdonképpen meg lehet szokni, idő kérdése.
Kb ennyi. Ha autót keresel, ami barátságos, kényelmes és nem a száguldozás a cél akkor érdemes a 307-est megnézni.
Hibalista
- stabilizátor, fényszóróizzó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ford escort 1,6 | Következő autója? | szeretem a francia kocsikat. :-) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
