Kardélre hányt Leo
Szöveges ítélet
Elöljáróban annyit szeretnék elmondani, hogy a világ legjobb autója a céges autó!
Nem is érzem tisztességesnek szidni ezt az „adományt”, inkább olyan szempontból közelíteném meg a kérdést, hogy mi lenne, ha nekem kellett volna kifizetnem a vételárat ezért a járműért!?
4 év alatt immár a második 307-est használom, így nyugodtan mondhatom, hogy van tapasztalatom a témában.
Általános vélemény szerint a külső nagyon szépre sikeredett és a belső tér is elég tágas, bár hátratolt első ülésekkel a hátul utazóknak a lába már nem fér el minden esetben kényelmesen.
A műszaki megbízhatósághoz hozzá tartozik, hogy még sosem hagyott ott sehol.
Az előfordult hibák sora azonban végeláthatatlan.
A legdurvább a hátsó futómű úthibákra való érzékenysége.
Minden az úton található egyenletlenségnél olyan hang hallatszik, mintha valaki kalapáccsal ütögetné a futóművet.
A jelenség fokozható két, esetleg három fő hátulra ültetésénél, mikor is némi túlzással halálközeli élmény élhető meg a generálódó zajok hallatán.
De ne szaladjunk előre, akarom mondani hátra! Kezdjük az elejétől!
A fényszóró izzók abszolút kiszámíthatlanul, egyes esetekben háromszor egymás után égnek ki ugyanabban a lámpában.
A városi fogyasztás inkább 10 l/100 km körül van, de „dugózva” klímával ez tornázható
feljebb is. Országúton 120 körüli tempóval autózva 7-8 literrel el lehet járni.
Megjegyezném, hogy az új, jelenleg 1200 km körül futott 307-es városi fogyasztása 11 liter feletti, óvatos közlekedésnél is, de ez lehet, hogy ez egyedi eset!
A motorhang alapján már többen megkérdezték, hogy ez dízel-e, de fel kellett világosítanom őket, hogy csak furcsa a hangja van az autónak.
Állandóan azt írja ki a műszerfal, hogy nem elegendő az olajszint.
Ilyenkor az ember megnézi egyszer majd még egyszer és rendben találja a kenőanyag szintjét, akkor ezt a jelzést ezután már automatikusan figyelmen kívűl lehet hagyni.
A szerviz szerint egyszer ferde úton parkoltam és „úgy maradt” de nullázzák a számítógépet és jó lesz. Nem lett...
Az indexkar már kétszer lett cserélve, mert nemes egyszerűséggel vagy nem működik vagy a kormány visszafelé tekerésekor kirakja a villogót az ellenkező irányba.
Az autó nem futott összesen 50 ezer kilométer de a váltó már tönkrement.
Az egyik fogaskerékből letört két fog, mely aztán kidarálta a váltóházat és elfojt a váltóolaj! A Peugeot mellett szóljon, hogy kicserélték garanciában.
Szintén cserélni kellett az első féktárcsákat (nem fékpofákat!) 3-szor, valamint az első féltengelyeket is!
Olyan apróságokról, mint a hűtőcsere és légzsák probléma, a jobb első ülés ülőlapjának eltörtése, kipufogó nyikorgás, az ablakemelők megbízhatatlan működése, a hátsó lámpák kontakthibái, már ne is beszéljünk.
Biztos nem teljes a lista, de hirtelen ennyi jutott eszembe.
Még mielött valaki azt hinné, hogy nyúzópróbának vetettem alá a tárgyi járművet vagy off-road versenyeken indultam volna vele szeretném leszögezni, hogy normál utcai használatról van szó.
Tehát a kiindulási kérdést feltéve, mit csinálnék, ha én vettem volna ennyi pénzért 307-es Peugeot-t? Hát a kardomba dőlnék!
De elötte még irigykedve gondolnék ismerősömék 7 éve Toyotájára, amihez még a kötelező szervízeken kívűl nem kellett hozzányúlni!
Hibalista
- váltó
- féltengely
- futómű
- féktárcsa
- kipufogó
- hűtő
- indexkar
- olajszint visszajelző
- légzsák
- ülés
- ablakemelő
- hátsó lámpa
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Fábián
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Tempra | Következő autója? | Chrysler Grand Voyager |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
