Imádnivaló élettárs
Szöveges ítélet
Kényelem: Tökéletes! Jobbat el sem tudnék képzelni. Heti 600-700km-t teszek meg az autoval, mégis mindig örömmel ülök vissza. Maga a vezetési élmény is szerintem kiemelkedö, az autó iszonyu biztonságérzetet ad. A hatalmas szélvédö, a könyöklö, az ülések, a kormány valamint az egész belső hangulat nagyon szerethetö.
Teljesitmény: 90 dizel lo, igy mint a legtöbb dizelnél ez joval többnek érzödik, mint egy benzines esetében. Nyomatékos, visszaváltás nélkül simán lehet vele elözgetni. Az én tempomhoz (autouton 120, pályán 150-160) kiválo!
Megbizhatoság: hááát itt már nem vagyok annyira elfogult, de kezdjük a pozitivumokkal. Az auto sosem hagyott ott sehol utközben, ez nagyon jo pont, hisz sok agyonajnározott német, vagy akár japán kategoriatársárol sem mondhato el mindez. A hibák leginkább kis aproságokbol állnak, aminek nagy részét én magam is meg tudtam oldani otthon (még élveztem is a bütykölést). Egyetlen hibájával nem tudok dülöre jutni, de ezt a szervizek szaktudatlanságának tudom be: jo ideje szernvedek ezzel, hol jobban hol kevésbé, hol igen hol nem. Igazábol nem nagyon van idöm szervizekbe járkálni ezért nem jártam még utána nagyon a dolognak. A probléma abban jelentkezik, hogy legtöbbször váltás után mintha lassan jönne meg az erö, "beragad", és aztán kb 2mp és megindul, berángat, leginkább városban, alacsony fordulatokon csinálta ezt. A csabai szalonba mikor elvittem nem tudták megmondani, h mibaja, mivel azon a reggelen épp tünetmentes volt (mint a fogfájás ugye...). A nyarat a barátnömnél töltöttem siofokon, ottani szalonnál is tettem egy probát, ők azt mondták h a légtelenitö pumpa lyukas, levegös a rendszer és ez a baja. Kicserélték lehuztak 26000Ft-ot, egy ideig már aszittem végre megjavult aztán ujra kezdte. Gondoltam egyet, mondom megprobálom, hátha a gázolajszürö a ludas (nemrég lett cserélve, igy nem igazáb gyanakodtam rá, de a tünetek azonosak voltak egy koszos gázolajszüröjével, igy egy probát megért). Láss csodát, nincs több rángatás...kb 9000km-ig, mert aztán megint ujrakezdte...olajcsere épp idöszeró volt, mondom sebaj ha 10000enként kell gázolajszüröt cserélni, mert nem drága, csak nem értettem h miért?? Mert elötte vagy 30000en át nem cseréltem, mégsem volt semmi baja. Olaj, gázolajszürö csere megtörtént,a rángatás ismét elmult, de mostn em tartott tovább egy hétig!! Mondom ilyen nincs...ezek kb 2 honapja történtek, azota a légtömegmérö is cserés volt, a rángatás meg hol van hol nincs. Erösen gyanakszom a ganés tankra, de még ha az elözö tulaj seftelös gázolajat tankolt is bele, akkor sem kéne ennyire durvának lennie sztem...
Összeségében az autot imádom, és bár vannak aprobb cseprö hibák vele, de sokat is megyek vele, és már alapbol is sok van benne, ugy azt hiszem mindez megbocsájthato. Nem rosszabb mint más europai, vagy akár japán társai, viszont kényelemben, designban, ár/érték arányban nálam messze a legjobb!!
Hibalista
- Légtömegmérő: 30000Ft
- Légtelenítő pumpa (sztem semmi baja nem volt de kicserélték...): kb 25000Ft
- Továbbá szokásos kopo dolgok mint fékbetét, vezérmüszij+görgök, olaj légszürö gázolajszürö 10000km-enként
- Gyári könyöklö eltört, rendeltem utángyártottat 12000ért (ami nem mellesleg jobb is sztem), patentokat mindenhonnan rendszeresen sikerült lehagyni :)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Gallion, Békéscsaba
Az hozzáállásukkal 1-2 kivételtöl eltekintve nem volt gond, viszont van egy olyan érzésem. hogy a szervizvezetö kivételével a többi szerelö csak ahhoz ért, hogy leolvassa a laptop kijelzöjéröl a hibát, majd ugy orvosolja. Ha nem ir semmit akkor meg mindenki meg van löve, avagy megnyugtatnak, hogy ne izguljak, az autonak nincs emmi baja :D
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Peugeot Siófok
2x voltam itt, kiprobáltam ők hátha találnak megoldást a rángatás problémámra, hát szerintük találtak is, csak nem az volt a baja...szerintük a légtelenitö pumpa volt lyukas, ezért levegös volt a rendszer, azért volt a rángatás. Jo mondom hurrá meg van mi a baj, megrendelték az aklkatrészt. Idöközben még visszamentem mert kiderült h lejárt a zöldkártya hát csinálják meg. Meg is csinálták, olyannyira környezetkimélö lett az auto, hogy otthon a ház elött délután leraktam, este meg már nem indult be. Másnap jobb hiján visszagyalogoltam a szalonba (még szerencse h nem volt tul messze), h csináljanak sürgösen vele valamit, mert másnap indulnom kell az autoval haza Békéscsabára, és különbenis, ők baszták el. Erre jött a válasz, he ettöl nem romolhatott el, biztos az történt, ha a szerintük lyukas légtelenitöt amikor nyomkodták akkor kitágult a lyuk...ahamm mondom király, rendben legyen hiszek nekik. Elképzelhető h volt a dologban valami, mert másnap otthon elkezdtem nyomkodni a légtelenitöt és utána már hajlando volt beindulni...de miután kicserélték a rángatás nem szünt meg végleg, ugyhogy az ö szaktudásukat sem tartom sokra...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 307 1,4 benzin | Következő autója? | nemtom talán 407, Mazda6, 406coupe, meglássuk |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
