Francia kényelem és minőség, de megszerettem
Szöveges ítélet
Választásnál az esztétika mellett alapfelszereltségű 6 légzsák is szempont volt.
2x5 évet húztam le japán kocsikkal, ezért szokatlan volt a sűrű szerviz igény az apróbb meghibásodások miatt. Rövid idő után a műhelyben már kedves ismerősként köszöntöttek.
Csecsemő korában országúton egy pillanatra a legtöbb műszer lenullázódott, a km óra is nullára esett vissza - Szerencse, hogy épp nem előztem!
A kipufogó cső indulási és dugós araszolási nyikorgását tűzkarika cserével garancia keretében 4 hónapra megoldották, de azt követően megint előjött a hang. Már szinte megszoktam, eladáshoz cserélem csak ki!
A hátsó ajtók passzításán garanciában állítottak, mert viszonylag nehezen záródtak – azóta jó.
A fogyasztásmérő országúton 0,2-0,4 / városban 0,6-0,9 literrel kevesebbet mutat, a kijelzőt garanciába cseréltek, de ez nem változott – csak tájékoztató adat?
Bal hátsó ablak nem teljesen felhúzott állapotban a pesti utakon ciripel, ha nagyon zavar felhúzom!
Autópályán, nyári zivatarban a műszerfal alatti kompjuter beázott. Oka a kaszni tömítési hibája és a kompjuter hátoldalának impregnálási hiánya. Mázli, 20 perc után tovább tudtam menni, így megúsztam a tréleres szállítást. A szakszervizben tömítettek, újra konfigurálták a masinát / garancia időn túl hiba- fizetős. 1 hét múlva megismétlődött az eset. Ezt követően szavatosságban kértem a megbízhatatlan kumpjuter cseréjét. 2 hónap várakozás az alkatrészre. Még jó hogy tudtam használni a verdát, mert mondhattam volna: van is kocsim, nincs is kocsim. Franciák is tanultak a hibából, mert az új hátulja már impregnálva volt.
Az automata esőérzékelő működésével szemetelő esőben nem vagyok elégedett, viszonylag sűrűn töröl, a hangja olyan mintha száraz üvegen nyikorogna és a motornak sem kedvez!
Sebváltót hidegen 1-be időnként nehéz berakni.
52.000 km-nél a gyári gumit újra kellett cserélnem, mert elkopott. U.azt vettem mert száraz úton és esőben is jól tapad (téli gumit is használok).
Megjegyzem az első japán kocsim JAPÁN volt - Nissan Sunny , a második Carisma. A kettő között is volt különbség az összeszerelésben a távol-keleti javára, de a két kocsira a 10 év alatt 50.000 Ft javítási költséget nem fizettem ki a kötelező szervizen kívül, ez a Peugeotra nem mondható el.
Kategóriájában kényelmes, élvezem a tempómat, az ülésfűtés, az automata klíma nyújtotta komfortokat. Városban dugótól és évszaktól függően 8,8-9,5 / országúton klímával, átlag 120 tempóval 7,2 a fogyasztása, szerintem ez jó! Az utóbbi időben összeszoktunk, megszerettem, többször voltam vele külföldön 2200, 3300, 1800, 2400 km utakat tettem meg , gond nélkül.
Új1: 66500 km-nél kiégett az automata klíma kezelőgombok izzója – 5000Ft. A szervizben rendes volt a szerelő a másik 3 izzót is cserélte (Ár 170/db), hogy ne kelljen a boxot emiatt újból lebontani.
Új2: 69500 km-nél a már korábban felköszörült első féktárcsákat cserélni kellett, velel párhuzamosan főfékhenger csere
Ma lefulladást követően (faláb) minden elektromosság elment, se kép, se hang. Az ajtót kinyitva , majd becsapva visszajött , de a idő és a dátum lenullázódott. Lehet, hogy a főfékhenger csere miatti aksi ki-és beszerelés követően a sarú nincs rendesen visszatéve – holnap reggel meg is nézem!
Ezek a problémák és hibák jelentősen rontják a megbízhatósági mutatót.
Hibalista
- Tűzkarika csere 10. hónap
- Többszöri szoftver frissítés
- Kompjuter csere 1,5 év / szavatosság
- Külső hőmérséklet érzékelő / 4 év 12.000Ft
- 2xi szavatossági visszahívás
- Klíma kezelőgombok izzó kiégett/4,5 év 5.000Ft
- Első féktárcsa csere - utángyártott 38.000Ft/5 év
- Főfékhenger cser 28.00Ft/5 év
Ide hordtam szervizbe
Gablini - Fogarasi út
Szerelők között nagy a fluktuáció, kihat a minőségre, de legalább kedvesek.
Szinte a " szemrevételezés" is vagyonba kerül.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Maszek olcsobb!! - nics kompjutere, ezért bizonyos munkák csak a márka szervíznél végezhetők
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 69500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carisma/nagyon megbízható! | Következő autója? | olvasva a teszteket gyalog jobb lenne. Még bizonytalan vagyok |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
