Francia ipari hulladék 4 milláért
Szöveges ítélet
A vásárlásnál a biztonság és az ár volt a döntő szempont. A 6 légzsák az ESP, a masszív felépítés és az, hogy jól szerepelt a törés teszten, valamint a rengeteg extra, amiket fillérekért beleraknak a konkurensekhez képest, elegendőnek bizonyult ,hogy a 307-es melett döntöttem. Gondoltam nem is az első széria, nagy gond már nem lehet....na ebben tévedtem!
Egyébként nagyon kényelmes és tágas autó. Elsőre kicsit fura volt, hogy a közép konzol miatt kicsit balra álltak a lábaim, de megszokható. Szerettem az óriási méretű hűthető kesztyűtartót, minden belefért. Biztonságos is, volt vele egy kisebb koccanásom, nagyon jól megvédett. Az ESP ugyan elég feszesre van hangolva, de egyszer egy nagy fékezésnél jól jött a kanyarban. Ha nincs, szerintem valamelyik fán kötünk ki. Ezután is csak olyan autót fogok venni, amiben van ESP.
A gyári hifi (?) rettenetes hulladék. A hangszórók pl. made in Poland és súlya kb. 10 dkg. El lehet képzelni hogyan szól. Kényelmes volt ugyan, mert lehetett a kormányom lévő bejuszkapcsolóról vezérelni, de katasztrófálisan szólt. Kidobtam a hangszórókat, és vettem bele egy rendes lejátszót. Persze 90 ezret kifizettem pluszban a CD-s lejátszóért, amikor rendeltem. Nagy hiba volt.
Kettesben, alacsony fordulaton nagyon gyenge az 1.6-os motor. Eszméletlen lassan veszi fel a fordulatot, ezért kicsit pörgetni kell.
Nekem semmilyen elektronikus hiba nem jött elő az autón, csak (?) mechanikus jellegű meghibásodások voltak. Abból viszont bőven. Szinte hazajártam a szervízbe.
Ja egy dolog nem romlott el: Az indexkart nekem nem kellett cserélni.
Amivel nem tudtak mit kezdeni:
- 130 km/óra sebességnél szétrázta a kezemet a kormány (a kerekek és a futómű tökéletes beállítása és spéci centirozó gép után sem lett jó);
- megállás után rengetegszer kétszer kellett kuplungolni, hogy végre bevegye az egyest (javasolták a kuplung tárcsa cserét...30 ezernél...ha-ha-ha vicces...nem most tanultam vezetni);
- a hátsó futómű óriásikat puffant egy egy kisebb egyenetlenségen áthajtva (a hátsó lengéscsillapítók porvédőit felragasztották, kicserélték nagyobbra a csavarokat, és fúrkáltak is valamit, hogy nagyobb felületen tartsa a lengéscsillapítót a csavar, de csak kicsivel lett jobb a helyzet);
- tűzkarika állandóan csipogott, nyikorgott, mint egy rossz talicska (később átalakítattam flexibilis csőre a kipufogó klinikánál, és megoldódott a dolog);
- alapjáraton néha az autó beremeg, berezonál (valamit kipucoltak, feltanítottak, de nem lett jobb.)
Én soha többet nem veszek francia autót, az biztos!
Hibalista
- - 0 km-esenen olajfojás a szelepfedél tömítésnél (gariban javították, nem nem cserélték ki újra a motort);
- - 2 első ülésfűtés csere 4 év alatt kétszer, ebből az első garanciális csere volt;
- - sebváltó műbőr szoknya kifeslett 4 hónap után (gariban cserélték);
- - 1-2 havonta állandóan kiégő izzók (ezzel nem tudtak mit kezdeni);
- - duda kb. 1 másodperces késéssel szólalt meg (szoftver frissítéssel megjavult);
- - duda nem szólt (konstrukciós hiba, a földelés kábel nem volt jó, megjavították). Szuper mikor jön a gyalogos, mint egy robot, és nincs duda;
- - tolatás érzékelő elromlott (a motortérben van a váltón egy mikrokapcsoló);
- - hátsó kipufogó dob leszakadt, elrohadt a hátsó dob előtt a cső (2 évesen.);
- - stabilizátor pálcák cseréje (magyar utak, de nekem kicsit alulméretezettnek tűnik a pálca mérete);
- - fényszóró magasság állító motor állandóan zúgott, forrósodott, lámpa csere (2 éves korában 60%-át kellett fizetnem, a többit a PUG Hungária állta, mivel lejárt az 1 év garancia);
- - a hűtő hátul, alul kilyukadt a forrasztásnál, csere (60%-át kellett fizetnem);
- - Visszahívások (Pl: Skandináviában volt pár autó, ami leállás után kiégett a parkolóban, a kormány szervó túlmelegedése miatt; ESP rendszer kábeleinek ellenőrzése.)
- - jobb hátső lengéscsillapító csere (elfolyt az olaj);
- - index nem működött (a lámpabúrában az index foglalatot - nem az izzót(!) - befújták kontakt spray-vel.)
- - kaniszter szelep csere (benzintank szellőztető, csattogott mint egy tologatható falepke)
-
- A csúcs: leállt a belső ventillátor (se fűtés, se hűtés, se szellőztetés). Valami kábelköteg és a hozzá tartozó ellenállás elégett a műszerfal mögött. 1 hónapig kellett várni az alkatrészre, mert a franciáknál nyáron egy hónap leállás volt, az autó egész belsejét kiszedték (kormány, komplett műszerfal), egy egész napig tartott, pedig hárman dolgoztak rajta, azt le sem írom, hogy mennyibe került. Milyen érdekes, hogy amire kicserélték már egy módosított alkatrész volt. Itt telt be a pohár.
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián XI. kerület
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Peugeot Frédi Béni, Üllő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift 1.3i | Következő autója? | Toyota Avensis |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
