Az átlagok átlaga
Szöveges ítélet
Mit mondjak nem ilyet akartam venni, nem ez volt az álmom, nem ezt akartam. Ez lett! 0%Thm vagy 20%-kal olcsóbbá tette a konkurensekkel szemben akkoriban.
Fogyasztás:
+ Mikor megkaptam vigyáztam is rá, mint a hímes tojásra. Nem csoda ha az 1. időkben nem evett csak 6,5 liter körül. Rekordom 950km 1 tank benzinnel, persze ilyen csak 1x van az életben a normális 700-750km (53 liter) ez 7-7,5 liter. Nem vészes nem király.
- de nem is járok vele városban gyakran. Ott a 9,5 liter lenne a normális akárcsak 150-es tempónál. Ezt azért ilyen, mert az 5. fokozat nem elég hosszú.
Teljesítmény: + kicsit jobb mint átlagos főleg, mert a sebességek gyorsan és pontosan kapcsolhatók. Nálam eltalálták a sebváltót csak a rükit nem veszi be mindig. Szóval pörögni szeret ha nem is imádja.
- Azonban alapjárat környékén hihetetlen gyenge. Sokszor rángatózik a motor alapjárattól 1500-ig. Igaz csak 1-es és 2-es fokozatban. Szóval többet kell kuplungolni araszolás közben, mint más kocsiknál ami néha fárasztó.
Futómű: +kellemes csalódás. Elég stabil engedi a nagy sebességű kanyarokat.
- Csak a kátyukat utálja, de nagyon. Akkorát koppan, hogy nem öröm hallgatni. Hiába no. Nem pesti utakra való. Lengőkar műanyag. Fordulókör átmérő óriási.
Forma: + kellemes jó dizájn. 5 ajtós ami nálam plusz pont. Mindenki elfér még az 5. is a két gyerekülés között, pedig az jócskán nagyobb, mint 1 felnőtt.
- Sajnos a hátsó abalkra nagyban hordja a sárt. Ez a régi autómnál nem volt így, ott nemcsak nem lett koszos a hátulja és nem is kellett használni a hátsó ablaktörlőt. Itt kell ha ki akarsz látni hátra. A középső tükör látószöge kicsi és egyszerűen nem tudom magamhóz jól beállítani. Vagy csak 10 métert látok hátra vagy csak az alján látszanak az autók. Hallom a röhögést, de nem vagyok törpe. 1,78. :)
kényelem: + aránylag csendes, aránylag elfér benne minden aránylag jó. Miért csak aránylag? Mert utaztam már olyanban is ahol még jobb volt. ;)
Klíma: +jól végzi dolgát
- kicsit szeles
Zörgés: motor felöl nyikkanó hangok. Ok: kipufogónál a tűzkarika vagy gyűrű. Nem tudom mi a helyes kifelyezés. Kicserélték kerámia betétesre. Mostanában újra hallom a hangot.
Közép konzol felől: a "telefon tartó"- a CD lejátszó alatt- hozzáér a széléhez. Kiráncigáltam majd kicsit hajlítottam rajta. ;)
Valahol: na ez volt a legidegesítőbb, mert nem ott rezonált ahol gondoltam. Vagy 4-5 hónapba beletelt míg rájöttem hogy a napellenző az! Ha neked is nyiszog valami próbáld ki nem-e az, mert nekem mindkettő cicergett! Akkor is nézd meg ha a kormány környékéről hallod, mert valami levezeti a hangot lentre és teljesen máshol keresed a forrását!
Miután megszüntettem a hangokat (kivéve az újra rákezdő tűzkarikát) nincs probléma vele.
Megbízhatóság: +sosem hagyott cserben, semmi nem romlott még ténylegesen el. Elöbb észrevettem a hibákat és még a tényleges probléma elött kicseréltettem.
+csak 2 izzó egy elöl, egy hátul
- sok meghibásodásért a műanyagok tehetnek (lengőkar, ablakemelő, index)
- Tűzkarika: hát ezt nem értem itt miért zenél más autóban meg nem.
- ajtózsanér: még szerintem fiatal az autó ehhez, de ezt fogjuk rá a csigaevők precizitására. ;)
Alapvetően több problémát láttam felrémleni magam elött a vásárláskor. Szerencsére eddig semmi komoly. A kocsi is jobb nagy átlagban a vártnál. Mindezt csak akkor mondhatom el ha a kategóriatársakkal hasonlítom össze. Az Accordhoz képest egy lassú, kényelmetlen autó, de az sem tökéletes. Ha lesz kedvem, majd azt is megírom.
Hibalista
- Tűzkarika, Lengőkar, ablakemelő, index, ajtózsanér
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár, Fábián
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 54000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | VW Lupo az asszonynak Mazda 6 nekem :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
