Atléta izmok-aszkéta étvágy
Szöveges ítélet
Az új fejlesztés? 16 szelepes vátozó geometriájú feltölt?vel ,over boost funkcióval meger?sített dízel mindenkinek ajánlom.Nyomatékvarázsló! A német és olasz dízelek nagyobb teljesítmény?ek,de nyomatékban alul maradnak a 2000ccm kategóriát nézve.
Nálunk (feleségemmel közösen vezetve) Gödöll?-Budapesten ingázva, naponta használva a max. számolt fogyasztás(!) 6,5/100 km.Ha a forgalom lehet?vé teszi kényelemesen elpöfög 6.-ban 110-zel és ekkor 4.9-es kijelzett fogyasztás szintén 100 km-re vetítve.A váltója nagyon jó áttétel? minden fokozatban.Autópályán (M7 teljes hosszában)egyszer mentem 4 feln?tt személlyel tele csomagtartóval kora reggel tartósan 160-170 km/h óra körül tartva a tempót ekkor ment fel a fogyasztás 7.9 liter/100km-re.Aki ezt sokallja mondjon ennél jobb dízelt ebben a kategóriában!
A vezetésnél a lényeg a 2000 ford/perc körül tartani így lehet kis fogyasztás elérni,tehát s?r?n érdemes kapcsolgatni.
A fékek nagyon harapósak ezt kb 5 hónap alatt tudtam megszokni. A fékolajcsere sem javított sokat rajta.Csak lehelni kell a fékpedált, különben városi araszoláskor "kecskézik"!
Ezt a kocsit az újságból szerettem meg és az intuícióm most is m?ködött.
Röviden aki naponta használja és autópályán megy nem csalódik!A nagyobb teljesitmény miatt a rugózás markáns,de én így szeretem.Az autó inkább az útba kapaszkodjon,mint lelibegjek az útról.
"Atléta izmok,aszkéta étvágy"-al párosítva számomra nyer? kombináció!
Hogy mi a rossz?
Nem nevezném rossznak,hanem a sávváltáskor inkább egy pillanatra hátra nézek,mert a jobboldali visszapillantóban nem látok rendesen.A kocsi elejét és végét érezni kell mert nem látható ez csak gyakorlattal jön meg.Egy dolog kellemetlen télire lekapcsoltattam a riasztóra kötött visszapillantó behúzást ( a befagyás elkerülése végett)és evvel egyetemben a visszapillantó beállítási lehet?ség is a kikapcsoláskori maradt.
A francia formatervenek köszönhet?en rengeteg falevél esik be a motorház zsanérjai környékére.Ezt lombhulláskor minden másnap kipucolom,nehogy tavaszra kihajtson;-)))
Hibalista
- A tolatólámpa kapcsolója a váltónál.A fényszoró izzó csere nem hiba.
-
- A 87000 km környékén történt.Munkába menet reggel még minden rendben,délután a Balatonra menet a lóerők is szabadságra menetek legalább 40-en.Mint később kiderült:
- Egy vákuum cső berepedése miatt a turbófeltöltőt vezérlő vákuum szelepek működésképtelenek lettek.Eltűnt a kocsiból a jól megszokott erő úgy,hogy közben semmiféle hibaüzenet nem jött a számítógép felől.Nagyon kínos volt érezni,hogy egy Suzukival nem tudtam lépést tartani az egyik M7-en lévő emelkedőn.100 km/h felett csak 4.be visszakapcsolva pörgetve tudtam megelőzni a teherkocsikat.
- Szerencsémre a Peugot Pétánál jó szakemberek vannak.
- Kiszúrták a repedt csövet.Így nem kellett új turbót venni 300eFt-ért a garancia idő lejárta után 3 hónappal.
- A vákuumcső anyagahibája okozta a műszaki problémát. A sérült cső szakasz nem érintkezett semmivel,tehát nem a helytelen felfogatásból származó kidörzsölődés végzett vele.
- Ez nem a Peugeot hibája.
Ide hordtam szervizbe
Csak ide hordom:
Peugeot PÉTA Érd
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1.6 HDI (110LE) | Következő autója? | Peuget HDI 307/407 SW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
