A nagy ragadozó??
Szöveges ítélet
Nos egy kényszervásárlás volt, és az els? Peugeot-om.
Ez a 17. autóm, tehát egy párat már kipróbáltam, és nem csak egy kör erejéig. A vásárlás mellett azért döntöttem, mivel kissé megszorultam anyagilag, és egy vadonat új Opel Merivából szálltam ki, aminek nem tudtam fizetni a részletét. A Merivát beszámították, és úgy sikerült a PUG-ba átszállnom, hogy a havi autós költségem lement kb. 50K HUF-ra. (a Meriva havi 93K HUF volt, természetesen részlet+kötelez?+casco+üzemanyag)
Az autó nagyon szép, még a színével is kibékültem (rozsdabarna metáll), de kb. ennyi. A franciák (ahogy erre számítottam is) nem a min?ségre utaznak, csak hogy minél vonzóbb küls?vel lássák el a járgányt, így persze sokan megveszik. Vétel el?tt természetesen informálódtam, és kiderült, hogy a 307-es tele van gyári hibával, ami miatt egy külön Forum is foglalkozik az Index-en. Amit észrevettem, hogy 90%-ban csak a benzinesekkel van a legtöbb probléma, ezért megvettem. A motorja? az nagyon "állat"... nekem csak a 90LE-s motor jutott, de a 207Nm számomra sokkal többnek t?nt, mint amit a szám mutat. Már 1600-as fordulattól érezhet?, hogy ez az er?forrás nagyon menni akar, és 2000-t?l iszonyúan húz. Természetesen ez hamar elfogy, de aki "izomból" szeret vezetni (tehát nyomatékból, pörgetés nélkül) annak nagyon ajánlom. Ami nagyon szokatlan volt, hogy városban nagyon nehezen lehet vele 4-esben utazni, mivel 4-dikbe csak 60Km/h körül lehet felkapcsolni, mivel 50-nél nagyon morog. (aki szabályosan szeret menni, az utálni fogja ezért) 5-dikbe kb. 80-nál lehet rakni, és meglep?en jól gyorsul (nem táltos!! :-) ) Ami igen érdekes volt számomra, hogy attól függ?en, hogy milyen kedve volt úgy húzott :-) volt, hogy nagyon ment, de volt, hogy többsz?r leugrottam, majd vissza a gázra, hogy meglóduljon. Hogy mi okozta ezt, nem derült ki. Feltehet?en a computer bírálta felül száguldási igényemet. A sebesség váltást újból meg kellett tanulnom, mivel telejesen változatosan adott magától gázt..stb és ez kezdetben nagyon zavaró volt. A vásárlás másnapján volt vele gondom, mégpedig, hogy ha jobbra indexeltem, akkor felhúzta az ablakokat :-) ez elég gáz, mivel a cégnél ahol dolgozom sorompó van, amit egy érint? kártyával lehet nyitni, ami azt jelenti, hogy az ember közeledik a bejárathoz, lehuzza az ablakot, kitartja a kártyát, namost ha ezt indexelés el?zte meg, akkor rendszerint rácsukta a kezemre az ablakot. Ez a szervizben úgy orvosolták, hogy kiszerelték az ablakemel? modult, és kidobták. Az autó csakran ad különféle hangokat, és nem tudni mikor miért sípol... Összeségében, mint ahogy a többség is vélekedik a 307-esekr?l, elektromosan csapnivaló!
A fogyasztása kárpótolt csupán, mert a közhiedelemmel ellentétben nekem a 2 l-es motor városban nem evett többet 6.3l-nél, bárhogy tóltam neki. (ez lehet, hogy csak a 90LE-sre vonatkozik, mert egy barátomnak a 136LE-s van, és ? panaszkodik a fogyasztására (9 liter))
A futóm?vét javították, mert roppant egyett, ha pl. lassan egy fekv?-rend?rön hajtottam át. Most recseg az els? futóm?...
Egyszer elvittem kötelez? szervízre nemsokkal a megvétel után (mivel kusza volt a szervizkönyvben a bejegyzés) és egy szimpla olaj+sz?r?k cseréje 70.000 Forintba került!!! ez nagyon durva... eddig volt 8 Opelem, és egy ilyen m?velet Schiller-éknél nem volt több 15-20e Ft-nál.
Még megvan a PUG, de nagyon érik a cseréje, és valószín?leg Mazda 6 lesz bel?le.
Hibalista
- riasztó, ablak emel? modul, stabilizátor (cseréltek vmit, de most is "recseg" a futóm?)
Ide hordtam szervizbe
Peugeott Gablini: M3 és Zugló
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Meriva | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
