A leggyorsabb Diesel-Lion....
Szöveges ítélet
3 éves korában jutottam hozzá a peugeothoz.Olaszországból behozott. Előző autóm 206Gti volt,ezért egy olyan utódot kerestem ami nem okoz csalódást ha haladni kell....de ugyanakkor takarékos is. Tökéletes választás volt a 2.0 16v HDi !! Robbanékony a motorja,2000-es fordulattól katapultként nyomja az embert az ülésekbe! Ilyet csak erősebb 200Le-s benzinesekben éreztem.Nem tartott sokáig megszokni az autót,éppen ezért és mivel az ember mindig többet akar,optimalizáltattam a vezérlést 160Le és 390Le re. Az elkövetkező 1 hétben majdnem 20-szor törtem össze.Teljesen megváltozott a karakterisztikája,1700-as fordulattól 4000-es fordulatig rendelkezésünkre áll a maximális nyomaték. Előzések viccnek tűnnek.Sokszor előfordul,hogy elkezdtem előzni és a szembejövő villogott-integetett,nem sejtette,hoyg milyen hamar véghezviszem a manővert.A beavatkozás után bőven túlteljesíti a gyári értékeket,0-100:7.3mp végsebessége pedig meghaladja a 220Km/h-t.Hogya kocsi mire képes azt tükrözi a gyorsulási versenyeken elért 3 dobogós hely!! Ha takarékosan akarom használni akkor is jó társ. Városban 6-7 liter a maximum amit megeszik,köszönhető ez a 6 sebességes váltónak ami precízen kapcsolható,abszolúte nem peugeotos. 4 fővel,csomagokkal 110Km/h-val haladva 6.-ban 4.3-4.8 közötti "élelemmel" megelégszik. Viszont mivel sportosabban használva többet van,a nagyobb tapadás érdekében kapott 18"-os 225/45-ös garnitúrát.Valamint optikailag kicsit javítottunk a megjelenésén. Kényelmesek az ülések,bár oldaltartásuk nem a legjobb,viszont nagyon kényelmesek több száz kilóméteres úton is. Műszerei jól átláthatóak,bár egy tempomatot még el tudnék képzelni.Csomagtartója teljesen jól kihasználható. Apró zörgések innen onnan kezdenek előjönni,de ezeket lokalizálva a csavarok utánhúzásával lehet korrigálni.
Bárkinek tudom ajánlani aki sportosan szeret vezetni és hétköznap is vezethető autót szeretne.
Hibalista
- MEgvásárlás után nagyszervíz,vezérműszíj,görgők stb. olajcsere,légszűrő...minden 70E Ft-ból megvolt,ez kellemes csalódás volt.
- Menet közben kidurrant egy cső az intercooler és a turbó között. 6.500.-Ft. Mikor cserélték a csövet,kiderült,hogy az EGR szelep nem jó,folyamatosan nyitva van ezért volt nagy a nyomás a csőben,ez 48.000.-Ft-ban fájt.
- Időközben optimalizáltattam az elektronikáját,Kb 160Le és 390Nm lett a teljesítménye.Fogyasztása normál használatnál 0.5 literrel kevesebb lett.
- Vásárlás után 1.5 évvel cserélni kellett egy mágnesszelepet és egy hőjeladót a turbónál....47.000.-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Qualite Szolnok
Bármi hiba volt az oroszlánnal gyorsan megtalálták.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 54000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 GTi | Következő autója? | 407 2.2HDi biturbó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
