A kis nagy autó. A feleségpótló.
Szöveges ítélet
Az Alfa33 után tágas, de az ülése széles, lapos, derékban nem támaszt. Legrosszabb a primitív konstrukciójú hátsó futómű, mely a magyar városi utak aszfaltfolytonossági hibáit lórúgással közvetíti. Lehetne a guminyomásom kisebb? Viszont nagy a hátsóhíd keresztstabilitása, amire a kocsi magassága miatt szükség is van. Hasonlóan szükség van kissámlira az alacsony termetűeknek, ha a tetőt kézzel, szivaccsal mossák. A hatalmas első ablakot belül alul nehéz tisztítani. A kocsi nehéz, lassan gyorsul (az Alfához képest). Hajlamos belül párásodni, a klímát ilyenkor is üzemeltetni kell. A hátulja az alakja miatt porosodik (vákumtér), a hátsóajtó alatt sok por gyűlik össze, a víz is megáll (persze nem folyik be). A túl nagy ablaktörlők vége ugrál használat közben, vizes ablakon is. Körülményes az ablak tisztítása, mert a poros ablakon nem szívesen állítom szervízállásba a lapátokat, anélkül pedig nem emelhetők fel, hogy az alatta felgyűlt port kitörölhessem (elcseszték). A nagy ablakot nehéz kívül is tisztítani és már látszik rajta pontszerű sérülés, annak ellenére, hogy alig ment a kocsi és egyébként a nagyon lapos szélvédő a szembejövő szemetek alatt átsiklik, azok felemelkednek, nem utköznek (pl bogarak gyakran haláloztak az Alfa szélvédőn). A pedálok női lábhoz méretezettek, túl alacsonyan vannak, a cipő orra már a fékkaron felütközik, mielőtt a fék, vagy kuplung elérné az alsó helyzetet. Hasonlóan női méret a kormány előtti karok és a kormány távolsága, párszor beleakadt az ujjam az ablaktörlő karba és sikerült szárazon letörölni a poros szélvédőt és káromkodni. A sofőrülés hidraulikusan állítható magassága helyett olcsóbb lett volna egy szereléssel állítható magasság, persze így kényelmesebb és lehet vele dicsekedni. Ha többen vezetik a kocsit, még előnyös is lehet. Az ajtón levő textil éppen a megfogásnál van és emiatt a legnagyobb gondosság ellenére is koszolódik. Nem sikerült komplett fejvédő huzat készletet kapni, mert a hátső fejvédők egyedi formájúak (ez nem a Peugeot hibája). Hátratolt első ülés esetén a tetőoszlop esősen belelóg a látványba és kitakar fontos részeket, de megszokható. Hasonlóan megszokható, hogy az ülésből a kocsi orra nem látszik. Akku nélkül a csomagtér ajtó nem nyitható, valószínűleg a hátsók sem, de ez nem gond.
Pro: kívülről kicsi, belülről hatalmas. Sok rekesz, nagyon formás karosszéria, mindenki büntetlenül és jogdíj nélkül másolja!!!!! Jó CD-rádió, szép belső, jó fűtés, nagyon halk, nőies hangú motor. Az autó fara igen nőies, jó érzés belekerülni (férfiaknak). A látszat ellenére tágas, a lehajtható/kivehető ülésekkel és nagy hátsó ajtóval jólhasználható, tágas csomagtér adódik (kerékpár, egyebek elfért benne...). Nagy sebességen (170) is stabil, nagyon jól irányítható, fékei hatásosak (ugyanakkor a féktárcsák jobban kopnak, mint az Alfánál, pedig a betéteket könnyebb cserélni). Szép a Lucifer piros színe. Kényelmes az ügyes első elektromos ablakemelő. Nagyon jó, főként hölgyeknek, hogy van tükör mindkét napellenzőben. Finom a fékezett kesztyűtartó-ajtó lenyílás. Szuper a kesztyűtartó hűtés nyáron. Ügyes a tanksapkaakasztó a tankfedélen. Egyszer majdnem elhagytam a tanksapkát az Alfánál, mert nem volt ilyen... Jó a sok elektronikus szolgáltatás (automata klíma, elhalványodó belsőfény, automatikus visszazárás, stb, remélem, nem fog elromlani).
Hibalista
- Fékled a hátsó ajtó felső részén, akku a ritka és rövidtávú 2*8 km/nap használattól. A bolt javított lakkozást adott el újként, egy Budapesti üzlet.
Ide hordtam szervizbe
csak kötelező szervíz, korrekt, udvarias, Peugeot Miskolc
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Alfa 33 6-12 éves koráig | Következő autója? | egyelőre minden OK, nem veszek mást |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
