A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 XN 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zsófi

Szöveges ítélet

Életem első normális autója volt. Miután megelégeltem a boldogtalan öreg Citri útszélre tologatásait, őt néztem ki Üllőn a Peugeot Márkakereskedésben. Az ügyintézés 3-4 napot vett igénybe, ezután boldogan távozhattam a 4,5 éves, 19500 km-t futott Zsófival (PöZsófi, ugye), valamint a kereskedés tulajdonosának az autó hibátlanságára és eddigi futásteljesítményére vonatkozó személyes garanciájával :)

Igazat beszélt. Négy és fél év alatt 100.000 km-t mentünk együtt, és váratlan esemény egyetlenegyszer következett be: miközben indultam volna a ház elől, elszakadt a kuplungbowden. Ezen kívül kizárólag a rendszeres szervizek alkalmával láttuk a műhelyt belülről. Ilyenkor természetesen bekövetkezett a futómű különféle alkatrészeinek menetrendszerinti cseréje. A sort a stabilizátorrúd nyitotta, kb 45.000 km-nél. Ezután úgy 90.000-ig a többi alkatrész cseréjére is sor került - gömbcsuklók, lengőkarok, kormányösszekötők, kerékcsapágyak.

Ebben az időszakban vált sportossá a hangja is: a hátsó kipufogódob adta fel a küzdelmet.

A fékkel kapcsolatban egyetlen probléma volt, amit soha nem sikerült orvosolni: a nyikorgás. No de nem ám fékezéskor nyikorgott, hanem menet közben. Általában melegben. Minél melegebb volt, annál jobban ordított. A szerviz a fejét csóválta, azt mondták, sajnos ilyen vackok a gyári fékbetétek. Lehet, hogy eredményes lett volna más betéttel próbálkozni, de nem mentem másik szervizbe, és a sufniban sem tuningoltam az autót.

A központi zár viszont a hideget nem kedvelte: téli kinyitáskor villámgyorsan vissza is zárta az ajtókat. Ekkor ugye manuális kulcstekergetéssel próbálkozik az egyszerű halandó - ez sem ment könnyen, mivel a kulcsot az ajtónyitáshoz elfordított állapotban kellett tartani, hogy nyitható legyen. Ha ez sikerült, beültünk, aztán jól be is zárt minket. (Nem, ez nem az automatikus zárásra programozás miatt volt, azzal sohasem próbálkoztunk, nem is tudom, volt-e ilyen opciója.) A probléma egy lezúzás kapcsán nyert megoldást, mivel összetörték a bal első ajtómat, és vele együtt a központi zár egységet is.

Még egy típusproblémácska: a légzsák ülés alatt elhelyezett jeladója. Időnként szeretett bevillogni, akkor össze kellett nyomkodni a csatlakozót. Ezt egy idő után meguntuk, akkor a szervizben forrasztást javasoltak, és ennek megfelelően meg is tették. Probléma megszűnt.

Az 1,4-es motor teljesíményéről nem tudok ódákat zengeni. 75 lóerőből nem jöttek ki nagy csodák. Egyéb menettulajdonságaiban kiváló autó volt, bár sosem akartam ralizni vele. Kényelmes volt, fűtés jó, zörgés kevés, 150-et vígan tartotta, annál többet nem vártam tőle soha.

Összességében bőven megérte az árát, kiváló volt a szervizháttér, a márkaszervizekhez képest egészen barátságos áron. Üllőn mindig villámgyors volt a kiszolgálás, korrekt a hibafeltárás, a költségekről minden esetben egyeztettek, és mindig jó lett, ami addig nem volt jó. (Ezzel arra célzok, hogy érzésem szerint mindig benne volt az az új alkatrész, ami a számlán szerepelt.) Nem volt találgatás, fejvakarás, karszéttárás. Az osztályozás során azért kapott "csak" kilencest a szerviz, mert egyszer azért benéztek kicsit valamit. Váltóolajcsere után eltűnt a kettes fokozat az autóról. Másnap mentem vissza, mondtam, lehet, hogy én hülyültem meg 15 év kocsikázás után, de nem lelem a kettes fokozatot. Azonnal bevitték az autót, 45 percig vizsgálgatták, majd kihozták. Azt mondták, nem találtak semmi problémát, próbáljam ki, még mindig rossz-e. Kipróbáltam, tökéletes volt :) Egy forintot sem fogadtak el. Szóval korrigálták a hibát egyből. Még egy pozitív szervizélményem volt náluk, ezúttal a karosszériások esetén. Bal ajtó cserés lett a már említett zúzás kapcsán, és központból küldött ajtó nem passzolt tökéletesen. NEM TETTÉK FEL. Tény, hogy két hetet csúszott a munka az eredetileg tervezetthez képest, de másik ajtót rendeltek. Még véletlenül sem mondták, hogy jó lesz az, majd beáll a helyére, vagy csak meg kell emelni kicsit, húzni kell kicsit, tolni kell erősebben, ilyesmi. Tökéletes ajtót kaptam, tökéletes fényezéssel.

Eladására azért került sor, mert szerettünk volna egy nagyobb teljesítményű kombit. Egy 2002-es Mondeo TDCI-re esett a választás, rosszul. Azóta ismét Peugeot-ban ülök, ezúttal egy 206 SW-t hajtok, erről bővebben a megfelelő helyen olvashatnak az érdeklődők (Zsombi a neve, PöZsombi)

Hibalista

- Futómű kopóalkatrészei (ez francia autó esetében minden, ugye)
- Fék kopóalkatrészei (100 ezer km esetén ez is körülbelül minden, úgymint betétek, tárcsák, csövek, dobszabályozás)
- Kuplungbowden elszakadt
- Központi zár nem szereti a hideget
- Hátsó kipufogódob

Ide hordtam szervizbe

Frédi-Béni Peugeot, Üllő

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 19500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? BX Következő autója? Ford Mondeo TDCI (nem kellett volna)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)