Üde színfolt
Szöveges ítélet
Az autó osztrák import, pár tulajt már látott előttem.
A vászontető mellett van egy keménytető is télre. A felszereltség elég fapados. Tél végén vásároltam, mondjuk úgy hogy reális áron, volt alkualap bőven.
Nagyon szeretem az autót, szép a forma, az arányok nagyon el vannak találva. A formaterv a Pininfarináé.
Nincs más autóm.
TETŐ:
A keménytető egy az autó értékének harmadát(felét) kitevő extra, elég ritka. A felrakás és levétel nehézkes (szó szerint is), tárolni vizszintesen lehet mondjuk hungarocell darabokon. E nélkül sem probléma a tél, de a vászonba belfagyó és kiolvadó víz fárasztja a textilt és sós latyak se jó neki. A hidegben a hátsó műanyag ablak is érzékenyebb, mert rideg. Apropó egy új vászontető kb 160e. Tipikus tévhit, hogy a kabrió télen hideg. A másik a beázás, ami nálam valamelyest megvalósul, de nem a tetőnél, hanem a visszapillantónál a gumikéder szét van mállva. Ez az összesen ilyen. Külföldi oldalon láttam új tömítést kb 150e-ért. Ragasztószalaggal vagy fekete sziloplaszttal orvosolható, de néha cserélni kell.
Az autó vászontetővel nagyon zajos, amúgy csak kicsit.
Lenyitott tetővel 80 az optimális, de nem is érdemes gyorsabban menni, ha süt a nap úgysem fogsz sietni sehova. Bár a mögötted levő managerwágenek idegesen tolnának le olyankor.
Papíron 4 személyes, hátul magasabb termettel kényelmetlen. Tető nélkül 2 személyes, olyankor hátul 50 fölött kinlódás.
A vászon tetőt speciális tisztítószerrel és impregnálóval kell kezelni időnként. ( kb 3x egy szezonban egy flakon impregnáló)
A hátsó ülésre elasztikus textilből applikáltam egy szélfogót. Sokkal kényelmesebb hosszú távon.
KASZNI:
Mivel osztrák import és a kemény tető miatt télen is használták, ezért rohad itt-ott. Főleg a motortérben, és a küszöb.
Összetörni nem érdemes, mert nincs utángyártott elem hozzá. Talán a motorház meg a hőtőrács ami pótolható nem kabrióról. Minen ami kabrió specifikus az drága és nehezen fellelhető.
Egyébként a kaszni nem túl merev, inog és az úthibákon minden zörög benne. Ez némi pepecseléssel javítható, itt ott kipárnázva az alkatrészeket gumival vagy filccel.
Az autó nehéz, főleg a keménytetővel. Viszont a súlypont alacsony.
A festés minősége nem jó, sok példányról mállik a lakk, ezen csak a tetővel érintkező részénél vannak kikopott helyek.
A csomagtartó mérete nem vészesen kicsi, csak ilyen L alakú, ezért kisebb bődöndnél nagyobb dolgok nem férnek el.
A kédergumik álalánosan rossz állapotúak.
MOTOR:
Ez az alap 1.6-os 8 szelepes 88Le. 12-13 mázsához egy rövidebb áttétellel okés, de 100 fölött nagyon pörög. Ezért zajos, olajat és benzint is jobban fogyaszt. Nyáron a nyugis tempó miatt 6 literre vihető a fogyasztás, de ilykor érdemes dobálni hátra a szanaxot a mögötted jövőnek.
Télen inkább 7-8 liter a fogyasztás, vidéken normális tempóban.
A motor is zajos (vagy a szétment kipufogó)
Van 1,8 és 2 literes motor is, de szerintem fölösleges, mert úgysem jó egy kabrióval túl gyorsan menni. Az 1,8-as lehet egyfajta optimum, a 2 literes túl sokat fogyaszt a sprintmonitor szerint.
ÖSSZEFOGLALÁS:
Nagyon szeretem, egy üde színfolt. Nem sugároz semmi agressziót, helyette inkább stílust. Sok ember hülyének néz, mert ilyen éghajlatra minek a kabrió, meg különben is a földön ülsz, se vonóhorog és egy kispályás focicsapat sem fér el, de még csak egy szerényebb hűtő sem. Ők jellemzően még csak nem is láttak ilyen autót és fogalmuk sincs az egészről.
A lényeg hogy én szeretem.
Ami előrelépést el tudok képzelni az a nyitható keménytető, az nagyon jó lenne, illetve ülésfűtést, esetleg légkondit.
Hibalista
- Hátsó híd kompletten felújítva, apróságokkal, fékbetéttel kb 80e Veresegyházán egy bontóban. (Érdemes ide vinni, mert sok autószerelő is ide küldi felújítani). Ez minden francia kiskategóriás autón előjön idővel. - Kuplung, apróságokkal kb 40e (barátilag). - Első lengéscsillapító kb 35e (barátilag). - Hátra van még a kupufogórendszer, gyakorlatilag kompletten. - Némi lakatos munka. - Jelentősebb olajfogyasztást tapasztalok télen (0,5l/1000 km)(ilyenkor gyorsabban járok, mert keménytető van fent).
Ide hordtam szervizbe
Barát (100%-ban megbízható)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Veresegyházi francia autókra szakosodott bontó.Nem túl vásárlóközpontú a hozzáállás, de ha nem sértődsz meg ezen és barátkozni kezdesz, akkor ők is barátságosabbá válnak. A munkájuk a többi versenytárshoz képest nem drága és jónak tűnik.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 306 CC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
