A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 Cabriolet 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Üde színfolt

Szöveges ítélet

Az autó osztrák import, pár tulajt már látott előttem.
A vászontető mellett van egy keménytető is télre. A felszereltség elég fapados. Tél végén vásároltam, mondjuk úgy hogy reális áron, volt alkualap bőven.
Nagyon szeretem az autót, szép a forma, az arányok nagyon el vannak találva. A formaterv a Pininfarináé.
Nincs más autóm.

TETŐ:
A keménytető egy az autó értékének harmadát(felét) kitevő extra, elég ritka. A felrakás és levétel nehézkes (szó szerint is), tárolni vizszintesen lehet mondjuk hungarocell darabokon. E nélkül sem probléma a tél, de a vászonba belfagyó és kiolvadó víz fárasztja a textilt és sós latyak se jó neki. A hidegben a hátsó műanyag ablak is érzékenyebb, mert rideg. Apropó egy új vászontető kb 160e. Tipikus tévhit, hogy a kabrió télen hideg. A másik a beázás, ami nálam valamelyest megvalósul, de nem a tetőnél, hanem a visszapillantónál a gumikéder szét van mállva. Ez az összesen ilyen. Külföldi oldalon láttam új tömítést kb 150e-ért. Ragasztószalaggal vagy fekete sziloplaszttal orvosolható, de néha cserélni kell.
Az autó vászontetővel nagyon zajos, amúgy csak kicsit.
Lenyitott tetővel 80 az optimális, de nem is érdemes gyorsabban menni, ha süt a nap úgysem fogsz sietni sehova. Bár a mögötted levő managerwágenek idegesen tolnának le olyankor.
Papíron 4 személyes, hátul magasabb termettel kényelmetlen. Tető nélkül 2 személyes, olyankor hátul 50 fölött kinlódás.
A vászon tetőt speciális tisztítószerrel és impregnálóval kell kezelni időnként. ( kb 3x egy szezonban egy flakon impregnáló)
A hátsó ülésre elasztikus textilből applikáltam egy szélfogót. Sokkal kényelmesebb hosszú távon.

KASZNI:
Mivel osztrák import és a kemény tető miatt télen is használták, ezért rohad itt-ott. Főleg a motortérben, és a küszöb.
Összetörni nem érdemes, mert nincs utángyártott elem hozzá. Talán a motorház meg a hőtőrács ami pótolható nem kabrióról. Minen ami kabrió specifikus az drága és nehezen fellelhető.
Egyébként a kaszni nem túl merev, inog és az úthibákon minden zörög benne. Ez némi pepecseléssel javítható, itt ott kipárnázva az alkatrészeket gumival vagy filccel.
Az autó nehéz, főleg a keménytetővel. Viszont a súlypont alacsony.
A festés minősége nem jó, sok példányról mállik a lakk, ezen csak a tetővel érintkező részénél vannak kikopott helyek.
A csomagtartó mérete nem vészesen kicsi, csak ilyen L alakú, ezért kisebb bődöndnél nagyobb dolgok nem férnek el.
A kédergumik álalánosan rossz állapotúak.

MOTOR:
Ez az alap 1.6-os 8 szelepes 88Le. 12-13 mázsához egy rövidebb áttétellel okés, de 100 fölött nagyon pörög. Ezért zajos, olajat és benzint is jobban fogyaszt. Nyáron a nyugis tempó miatt 6 literre vihető a fogyasztás, de ilykor érdemes dobálni hátra a szanaxot a mögötted jövőnek.
Télen inkább 7-8 liter a fogyasztás, vidéken normális tempóban.
A motor is zajos (vagy a szétment kipufogó)
Van 1,8 és 2 literes motor is, de szerintem fölösleges, mert úgysem jó egy kabrióval túl gyorsan menni. Az 1,8-as lehet egyfajta optimum, a 2 literes túl sokat fogyaszt a sprintmonitor szerint.

ÖSSZEFOGLALÁS:
Nagyon szeretem, egy üde színfolt. Nem sugároz semmi agressziót, helyette inkább stílust. Sok ember hülyének néz, mert ilyen éghajlatra minek a kabrió, meg különben is a földön ülsz, se vonóhorog és egy kispályás focicsapat sem fér el, de még csak egy szerényebb hűtő sem. Ők jellemzően még csak nem is láttak ilyen autót és fogalmuk sincs az egészről.
A lényeg hogy én szeretem.
Ami előrelépést el tudok képzelni az a nyitható keménytető, az nagyon jó lenne, illetve ülésfűtést, esetleg légkondit.


Hibalista

- Hátsó híd kompletten felújítva, apróságokkal, fékbetéttel kb 80e Veresegyházán egy bontóban. (Érdemes ide vinni, mert sok autószerelő is ide küldi felújítani). Ez minden francia kiskategóriás autón előjön idővel. - Kuplung, apróságokkal kb 40e (barátilag). - Első lengéscsillapító kb 35e (barátilag). - Hátra van még a kupufogórendszer, gyakorlatilag kompletten. - Némi lakatos munka. - Jelentősebb olajfogyasztást tapasztalok télen (0,5l/1000 km)(ilyenkor gyorsabban járok, mert keménytető van fent).

Ide hordtam szervizbe

Barát (100%-ban megbízható)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Veresegyházi francia autókra szakosodott bontó.Nem túl vásárlóközpontú a hozzáállás, de ha nem sértődsz meg ezen és barátkozni kezdesz, akkor ők is barátságosabbá válnak. A munkájuk a többi versenytárshoz képest nem drága és jónak tűnik.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? 306 CC
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)