Örök francia szerelem: Peugeot 306
Szöveges ítélet
Hosszas nézelődés után feladtam, hogy 306-os Peugeot -t vegyek. Egyszerűen nem találtam olyat, ami megmozgatta a fantáziámat. Igazából soha nem voltam francia autó párti, de ellenes sem. A franciákat tartom a mai napig a legkényelmesebb autóknak, szerető gazdával megbízható társak is maradnak hosszú éveken át! Tehát már-már ott tartottam, hogy nem lesz Peugeot-om, mégis rátaláltam egy fehér, 1.4-es 5 ajtós akkor 8 éves 306-osra. Sok kilóméter volt benne, de ez engem egyáltalán nem zavart, inkább az állapotát igyekeztem felmérni, a későbbi közös km-ek igazolták döntésem helyességét. :)
Végül is áron alul sikerült hozzájutni, tudtam, hogy lesz mit rajta csinálni, de összességében a piaci árában kijöttem a végelszámolásban és ezért a pénzért tudtam, hogy átesett a kocsi egy alapos átvizsgáláson és felújításon. A karosszéria a horganyozásnak köszönhetően teljesen rozsdamentes volt, még az elején is, ahol már nem gyári elemek voltak.
A motor: Mindig mondják, hogy a japán motorok megölhetetlenek és a világból ki lehet velük menni. Ha más modellnél nem is, de ezzel a motorral eltalálták ezt a franciák is! a kis 1.4-es 5,5-7,5 literes fogyasztással eljárt télen-nyáron, városi-vidéki használattal. Rekordom Horvátország, 2 személy, csomagok a hátsó ülések lehajtva, ablakig telepakolva, 5,2L ! Győzködni nem akarok senkit, aki nem hiszi, annak úgy kell! :) Tele tankkal mérve, "kattanástól" "kattanásig", igaz nem ugyan annál a kútnál.
A motorral abszolút semmi bajom nem volt, ahhoz képest hogy 1.4i egész jól ment, de 2-3 személyt már érezte... 110 feletti előzéseknél pedig gondolkodni kellett, mikor mehetek...
A belső teret lecseréltem, a típus legfelszereltebb példányából (XT) került át a komplett belső (ülések+kárpitok) az én gyöngyszemembe. (Plüss, kagylósított)
Komfortra nagyon elégedett voltam vele, fűtése kiváló, úttartása az átlagnál jobb, világítása is remek.
A közhiedelemmel ellentétben, ha gondos gazdája van, akkor a francia autó is hálás és megbízható. Ennek ellenkezőjét többnyire olyanok terjesztik, akiknek soha nem volt francia autójuk, de valószínűleg a sajátjukon kívül más más típusban sem ültek még...
Azt esetleg aláírom, hogy az elektronikájuk kicsit érzékenyebb, de az meg pont német bennük :)
Nekem a legnagyobb elektromos problémám az ajtóátvezető kábelekkel volt, amik kétszer megszakadtak, amíg végül a gyárit kiváltva más megoldással lettek átvezetve a kábelek.
A magyarországi tulajdonosok ráadásul a típus mellé egy remekül működő közösséget is kapnak, hiszen a Peugeot306 klub (www.306klub.hu), az országban működő egyik legnagyobb TÍPUS klubja, ahol rengeteg segítőkész 306 tulajdonossal találkozhatnak!
Remélem érdemben segítek ezzel az ítélettel azoknak, akik most gondolkodnak a típus valamelyik példányának megvásárlásán!
Remek autó, alacsony fenntartási költségekkel, vonzó külsővel, formatervezett belsővel.
Gege
Hibalista
- hátsó futómű
- lamda szonda
- ajtóátvezető kábelek (vezető- és anyósoldali)
- szellőző ventilátor (200ft-os hőbiztosíték)
- csomagtartó teleszkópok
- néhány, filléres apróság, ami elkopott, elöregedett
Ide hordtam szervizbe
Após és én.
+ egy autóvillamossági ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 200 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia 1.2 MPI | Következő autója? | Honda civic 1.6 ESi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
