Olajkályha Francia módra
Szöveges ítélet
Az autó 2001 06-i gyártású. Utolsó széria.
Legrosszabb tapasztalatom a Magyarországon tankolt üzemanyag miatt volt vele (kutat nem említenék). Tankolás után kb 10 km-rel kigyulladt a diagnosztikai lámpája, az elektronika tiltott 2000rpm-nél, majd kb 20 km után végleg ne továbbot parancsolt. Az autó megállt és kész. Kb 200 km-re voltam a garázsomtól úgyhogy tréler. Otthon vakarózás aztán laptop és diagnosztika, utána pedig kissebbfajta szívinfarktus következett... A kód a magasnyomású szivattyút hozta ki b?nösnek és a nyomástartó szelepet. Telefon márkaszervízbe ahol azt mondták hogy nem javítják, csere, kb 1 hét és 550ezer fötö...azonnali gutaütés és idegroham...
Telefon m?helygurukhoz akik vállalták a felujítását és közölték hogy a Hdi-sek 70%-a ezzel a hibával keresi ?ket. (felujítás alatt értend? a szivattyú takarítása és a dugók cseréje - 80E fötöért) - egyébként hiánycikk alkatrészr?l van szó.
Otthoni garázsajtó becsuk, villany fel, szétszed saját felel?sségre, magasnyomású szelep kioperálás, lesz ami lesz. A szelep végén van egy alig látható nagyon finom fém sz?r? ami tele volt apró kis fémdarabokkal, úgy nézett ki mint egy sündisznó. Gázolajsz?r? kiszed, olaj leenged - tiszta gané. Ezután az egész üzemanyagrendszert szétszedtem, a tanktól a csövekig mindent átmostam, sz?r?csere stb. Összerak, elindít... és kész.
Ha valaki hasonló helyzetbe kerülne vele és takarítás után továbbra is ég a diagnosztika az menjen pár kilométert vele és a következ? induláskor már rendben lesz. Nem kell rögtön százezreket költeni rá. Ha útközben áll meg és haza akarsz érni vele de folyamatosan tilt az elektronika, akkor a szelep végén van egy elektromos csatlakozó, húzd le, és akkor mehetsz tovább - de csak saját felel?sségre, én most sem merném bevállalni.
Ezen kívül semmi bajom nem volt vele, nagyon szeretem az autót és ezért elfogultsággal írok róla...DE...
A bels? m?anyagok zizegése és zutyogása idegesít? lehet aki pl egy Passatból ül át egy Francia autóba. Ahhoz képest hogy kombi autó a hátul ül?knek kevéslem a helyet. Az autó üres csomagtartóval 4 emberrel is húzza a valagát az úttesten...megpakolni csak vállalkozó szellem?eknek ajánlott.
5 ember semmiképpen ne induljon vele hosszú útra. Sokan szidják a peugeot váltókat, nekem nem volt rossz tapasztalatom vele.
Összességében meg vagyok elégedve vele, a motorja dinamikus, elégnek érzem a kis turbós Hdi-t ehhez a kasznihoz. A fogyasztása kedvez?, 5,5 literre jön ki vegyes használat mellett, ha hosszútávon használod akkor még jobb eredményt produkál. A fékeket bitang jónak tartom rajta. Apu, anyu és két kis lurkó konfigurációjú családnak ajánlható de ha a kölkök megn?nek akkor csere nagyobbra.
Nagyon kényes az üzemanyag min?ségére ezért oda kell figyelni rá.
Nekem bejött..használom...semmi bajom vele.
Hibalista
- Magasnyomástartó szelep és szivattyú hibájának gyanuja - kés?bb derült ki hogy az üzemanyag volt a ludas...
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervízbe nem hordom - a közelébe sem megyek...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Nissan Sunny | Következő autója? | Peugeot 607 2.2 Hdi, Toyota Avensis D4D |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
