A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 1.6 XR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem kell, szeretem, utálom, csak ilyen kell!

Szöveges ítélet

A történet 2003-ban kezdődött, amikor körvonalazodott egy viszonylag korszerü auto vásárlása. Nem volt konkrét elképzelés, egyedül az ár volt fix. Max. 1millio forint volt a rá szánt összeg. Szinte az összes márka valamennyi tipusának a főbb paraméterei a fejemben voltak/vannak/, hiszen 1989-től napjainkig valamennyi katalogust foszlányokig olvastam. Ma már tudom, hogy ez bizony nem elég. Szoval nekiálltam autot keresgélni. Az adott öszegből csodát nem vártam, egy közepesen felszerelt kompakt auto volt a cél, benzines és az sem baj, ha ráadásul néz is ki valahogy. A 306-ost valahogy nem is vettem figyelembe.. Találtam sok F Astrát nevetséges "Start" felszereltséggel 60 lóerővel, Ford Escortot hasonló adottságokkal és aranyáron kinált 3-as Golfokat, szintén fapados verziokban. Aztán kaptam az infót: van egy 306-os 900 000-ért. Megnéztem. Szép ezüstmetál 5ajtos, benzines 1.6-os 90lóerővel. A felszereltsége jónak mondhato, különösen a német kategoriatársakhoz képest. Klima, elektromos ablak, centrál, riaszto és még jo minőségi cd is volt benne 6 hangszoroval. Tudom, van Golf is jobb felszereltséggel, de akkor ennyi pénzért nem volt. Kivül belül csilli-villi, a probaut alatt meggyőző dinamizmus, kényelem... Nem is kellett több, elhoztam. Talán 1 hónapig tartott a gondtalan együttlét, amikor nyikorgo hangokat hallatott a hátsó futómű. Gyors szemle a szervizben, a diagnozis: elfáradt a torzios futómű. Tipushiba, vigasztalt a szerelőm, cserét ajánlott bontóból, ha szerencsém van kifogok egy fiatal donort. Szerencsém volt. Kaptam egy hibátlan darabot, ráadásul egy kombiét, aminek még az 5ajtosnál nagyobb fékdobjai is rajta voltak, potom 45000-ért. A futómű egyébként nagyon rendben van! Kényelmes, a magyar utakon is stabil, mindössze két gázos Kayaba gátlot kapott a sportosság jegyében, valamint ferrodo fékbetéteket, többet nem láttam szükségesnek. Ujabb fél év felhőtlen boldogság következett. Aztán menet közben csikorgo hangok, meg-megtorpant az auto, végül megálltam és onnantól csak 3.dik sebesség volt! Váltócsere 50000-ért. A válto meghibásodásáért részben felelősnek érzem magam, mert elöl feleannyi idő alatt vált csereéretté a gumi, mint hátul, tehát nem mindennapi terhelést kapott néha a hajtáslánc. Lámpától lámpáig még a barátom E30 320i-je sem mindig tudta kamatoztatni többletteljesitményét. A szürke hétköznapokban még elöjöttek apro, de igen bosszanto hibák, zörög itt-ott, müszerfal világit-nem világit, de ezeket egy kitaro délutáni bütykölés alkalmával itthon is meg tudtam szüntetni. Szép lassan kiforrta magát az auto, most megbizhato /kopp-kopp/. A kezdeti szerelem a hibák sulyátol függően váltott utálatra, majd mindig a megbocsájtás következett. Mára a rendszeres és lelkiismeretes szervizelésnek köszönhetően stabil a kapcsolatunk:-) Mostanában azonbal ujabb auto vásárláson töröm a fejem. Gondoltam veszek egy kicsit ujabb, szebb, erősebb, kényelmesebb autot. Sokmindent megnéztem és kiprobáltam már. A helyzet kisértetiesen hasonlit a 4évvel ezelöttiekhez, csak most a felszereltségekkel kapcsolatos hiányosságok megszüntek. a mostani kiszemeltek a G Astrák, 4-es Golfok és a Focusok. De most már van népitélet és tudom, hogy azok sem hibátlanok. Végül legnagyobb meglepetésemre a Feleségem segitett dönteni. Ugyhogy most egy utolsó szériás 2002-es 306-os keresünk! Mi nagyon megszerettük, még ma is megfelel a kinézete és ha egy limitált szériás példányt sikerül találni, bátran felveheti a versenyt a szomszéd tucat G Astrájával.

Hibalista

- -Vezetőoldali ajto kábelkötegtörés
- -Hátsó torzios futómű
- -Válto
- -Irányjelző bajuszkapcsolo
- -Generátor

Ide hordtam szervizbe

Helyi autoszerelő, gyerekkori jobarát.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 128000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Kadett E Következő autója? Peugeot 306
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)