Nem kell, szeretem, utálom, csak ilyen kell!
Szöveges ítélet
A történet 2003-ban kezdődött, amikor körvonalazodott egy viszonylag korszerü auto vásárlása. Nem volt konkrét elképzelés, egyedül az ár volt fix. Max. 1millio forint volt a rá szánt összeg. Szinte az összes márka valamennyi tipusának a főbb paraméterei a fejemben voltak/vannak/, hiszen 1989-től napjainkig valamennyi katalogust foszlányokig olvastam. Ma már tudom, hogy ez bizony nem elég. Szoval nekiálltam autot keresgélni. Az adott öszegből csodát nem vártam, egy közepesen felszerelt kompakt auto volt a cél, benzines és az sem baj, ha ráadásul néz is ki valahogy. A 306-ost valahogy nem is vettem figyelembe.. Találtam sok F Astrát nevetséges "Start" felszereltséggel 60 lóerővel, Ford Escortot hasonló adottságokkal és aranyáron kinált 3-as Golfokat, szintén fapados verziokban. Aztán kaptam az infót: van egy 306-os 900 000-ért. Megnéztem. Szép ezüstmetál 5ajtos, benzines 1.6-os 90lóerővel. A felszereltsége jónak mondhato, különösen a német kategoriatársakhoz képest. Klima, elektromos ablak, centrál, riaszto és még jo minőségi cd is volt benne 6 hangszoroval. Tudom, van Golf is jobb felszereltséggel, de akkor ennyi pénzért nem volt. Kivül belül csilli-villi, a probaut alatt meggyőző dinamizmus, kényelem... Nem is kellett több, elhoztam. Talán 1 hónapig tartott a gondtalan együttlét, amikor nyikorgo hangokat hallatott a hátsó futómű. Gyors szemle a szervizben, a diagnozis: elfáradt a torzios futómű. Tipushiba, vigasztalt a szerelőm, cserét ajánlott bontóból, ha szerencsém van kifogok egy fiatal donort. Szerencsém volt. Kaptam egy hibátlan darabot, ráadásul egy kombiét, aminek még az 5ajtosnál nagyobb fékdobjai is rajta voltak, potom 45000-ért. A futómű egyébként nagyon rendben van! Kényelmes, a magyar utakon is stabil, mindössze két gázos Kayaba gátlot kapott a sportosság jegyében, valamint ferrodo fékbetéteket, többet nem láttam szükségesnek. Ujabb fél év felhőtlen boldogság következett. Aztán menet közben csikorgo hangok, meg-megtorpant az auto, végül megálltam és onnantól csak 3.dik sebesség volt! Váltócsere 50000-ért. A válto meghibásodásáért részben felelősnek érzem magam, mert elöl feleannyi idő alatt vált csereéretté a gumi, mint hátul, tehát nem mindennapi terhelést kapott néha a hajtáslánc. Lámpától lámpáig még a barátom E30 320i-je sem mindig tudta kamatoztatni többletteljesitményét. A szürke hétköznapokban még elöjöttek apro, de igen bosszanto hibák, zörög itt-ott, müszerfal világit-nem világit, de ezeket egy kitaro délutáni bütykölés alkalmával itthon is meg tudtam szüntetni. Szép lassan kiforrta magát az auto, most megbizhato /kopp-kopp/. A kezdeti szerelem a hibák sulyátol függően váltott utálatra, majd mindig a megbocsájtás következett. Mára a rendszeres és lelkiismeretes szervizelésnek köszönhetően stabil a kapcsolatunk:-) Mostanában azonbal ujabb auto vásárláson töröm a fejem. Gondoltam veszek egy kicsit ujabb, szebb, erősebb, kényelmesebb autot. Sokmindent megnéztem és kiprobáltam már. A helyzet kisértetiesen hasonlit a 4évvel ezelöttiekhez, csak most a felszereltségekkel kapcsolatos hiányosságok megszüntek. a mostani kiszemeltek a G Astrák, 4-es Golfok és a Focusok. De most már van népitélet és tudom, hogy azok sem hibátlanok. Végül legnagyobb meglepetésemre a Feleségem segitett dönteni. Ugyhogy most egy utolsó szériás 2002-es 306-os keresünk! Mi nagyon megszerettük, még ma is megfelel a kinézete és ha egy limitált szériás példányt sikerül találni, bátran felveheti a versenyt a szomszéd tucat G Astrájával.
Hibalista
- -Vezetőoldali ajto kábelkötegtörés
- -Hátsó torzios futómű
- -Válto
- -Irányjelző bajuszkapcsolo
- -Generátor
Ide hordtam szervizbe
Helyi autoszerelő, gyerekkori jobarát.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Kadett E | Következő autója? | Peugeot 306 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
