Mindent kibír
Szöveges ítélet
Már a második 306-ost nyúzom, mint céges autót és speciel szeretem. Kicsi, agilis, kényelmes és bírja a gyűrődést. Az első 260e-nél halálozott el, amikor is a lógó hátsó híd cseréje 300e fölött lett volna a szakszervízben (csak ide hordhattam), így a cég azt mondta, inkább adnak egy másikat, ez meg kuka. Ekkor a könyvi értéke olyan 600e körül lehetett. Később találkoztam vele a használtautó.hu-n, mint "kevesett futott, garázsban tartott, második, hölgy tulaj., nagyon megkímélt, stb... futott km: 140e." Muhhahaha! SOHA NE VEGYETEK HASZNÁLT 306-ost, 1.6, fehér, HRZ rendsz. sorozatból!!!
Azóta a második gépem is 210e fölött van, most haláloztak el az első lengőkarok, de ez nem csoda, egy t-34-es tanknak is szétmenne a futóműve attól, amit ez kap. Terepen használom úgy 10%-ban, persze csak okosan. Bár találkoztam egy Pajeroval egy hegytetőn, amikor nem hittek a srácok a szemüknek, hogy hogy a fenébe jöttem föl a 306-al, amikor a Pajero is felező 1-ben kapaszkodott néhol. Hát igen.
Koccanás is volt egy pár, de valahogy mindig a másik húzta a rövidebbet. Láttam teljesen leamortizálódott Suzuki swift elejét, miközben nekem csak a sárvédőt gyűrte össze egy kicsit...valahogy masszív az egész érzetre és a valóságban is (persze csak a kategóriájához képest).
A belseje kényelmes, bár full extrás felszereltségű, de még ez sem jelent túl sok mindent. Inkább olyan semilyen. Az ülésfűtés kellemes dolog, a klíma gyengécske, de szokható, a gyári magnó meg hangszórók gyorsan cserések valami értelmesebbre, bár így a kormányról vezérlés felejtős. A fűtése egy rémálom: a levegő áramoltatásához mindenképpen járatni kell a belső ventillátort (olyan nincs, hogy csak ´simán´ beengedi a friss levegőt, a rohadéknak ´szívni´ kell) így a - ráadásul radiális - ventillátor hamar csapágyas lesz és onnantól cicereg. Kb. 60e a cseréje a szakszervízben alkatrészestől.
A motor (1.6 benzines) meglehetősen erős a kis kasztnihoz, lehet vele "döngetni", hamar "ugrik", a vége 184 volt (GPS szerint, az órája 10-15Km/h-val csal felfelé olyan 120 után), de persze ott már izzad az ember tenyere. Viszont a 140-150-et kényelmesen tartja 4000-es fordulaton és akkor nem is eszik még olyan vészesen, meg a motor sem üvölt annyira.
A váltó a megtett kilométerekkel arányosan "elfogy", a 2-ből 3-ba váltáskor már jellegzetes csuklómozdulatot kell tenni a sima váltáshoz (Zorro-váltás), illetve 200e km-nél a váltóból érkező sivítás csapágysor cserét jelent (tiszta olcsóság). Ennek ellenére inkább jónak mondanám, mint rossznak.
A hűtőventillátort az idióta franciája a hütő ELÉ tervezte, ráadásul kettőt, ráadásul egy műanyag keretbe. Ergo ha sár kerül a keret és a lapát-keret közé, az "ütni" kezd (vagy kapásból megszorul) és szépen megeszi a ventillátor-csapágyat. Szakszervízben 40-50e darabja, bontóban 15-20 körül lehet szerezni, ha lehet, mert roppant kurrens egy alkatrész.
Hibalista
- hűtőventillátor - 80e
- Hátsó híd csere - 300e
- Első lengőkarok csere - 300e
- Fék(tárcsák+betétek) - 40e
- Hűtőgomba(jeladó) - 20e
- Kipufogódob(szétrohadt) - 40e
-
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián,Bp. Jászóvár u.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 306 XR 1.6 | Következő autója? | Toyota Hilux D4D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
