A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 1,6 XR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindent kibír

Szöveges ítélet

Már a második 306-ost nyúzom, mint céges autót és speciel szeretem. Kicsi, agilis, kényelmes és bírja a gyűrődést. Az első 260e-nél halálozott el, amikor is a lógó hátsó híd cseréje 300e fölött lett volna a szakszervízben (csak ide hordhattam), így a cég azt mondta, inkább adnak egy másikat, ez meg kuka. Ekkor a könyvi értéke olyan 600e körül lehetett. Később találkoztam vele a használtautó.hu-n, mint "kevesett futott, garázsban tartott, második, hölgy tulaj., nagyon megkímélt, stb... futott km: 140e." Muhhahaha! SOHA NE VEGYETEK HASZNÁLT 306-ost, 1.6, fehér, HRZ rendsz. sorozatból!!!
Azóta a második gépem is 210e fölött van, most haláloztak el az első lengőkarok, de ez nem csoda, egy t-34-es tanknak is szétmenne a futóműve attól, amit ez kap. Terepen használom úgy 10%-ban, persze csak okosan. Bár találkoztam egy Pajeroval egy hegytetőn, amikor nem hittek a srácok a szemüknek, hogy hogy a fenébe jöttem föl a 306-al, amikor a Pajero is felező 1-ben kapaszkodott néhol. Hát igen.
Koccanás is volt egy pár, de valahogy mindig a másik húzta a rövidebbet. Láttam teljesen leamortizálódott Suzuki swift elejét, miközben nekem csak a sárvédőt gyűrte össze egy kicsit...valahogy masszív az egész érzetre és a valóságban is (persze csak a kategóriájához képest).
A belseje kényelmes, bár full extrás felszereltségű, de még ez sem jelent túl sok mindent. Inkább olyan semilyen. Az ülésfűtés kellemes dolog, a klíma gyengécske, de szokható, a gyári magnó meg hangszórók gyorsan cserések valami értelmesebbre, bár így a kormányról vezérlés felejtős. A fűtése egy rémálom: a levegő áramoltatásához mindenképpen járatni kell a belső ventillátort (olyan nincs, hogy csak ´simán´ beengedi a friss levegőt, a rohadéknak ´szívni´ kell) így a - ráadásul radiális - ventillátor hamar csapágyas lesz és onnantól cicereg. Kb. 60e a cseréje a szakszervízben alkatrészestől.
A motor (1.6 benzines) meglehetősen erős a kis kasztnihoz, lehet vele "döngetni", hamar "ugrik", a vége 184 volt (GPS szerint, az órája 10-15Km/h-val csal felfelé olyan 120 után), de persze ott már izzad az ember tenyere. Viszont a 140-150-et kényelmesen tartja 4000-es fordulaton és akkor nem is eszik még olyan vészesen, meg a motor sem üvölt annyira.
A váltó a megtett kilométerekkel arányosan "elfogy", a 2-ből 3-ba váltáskor már jellegzetes csuklómozdulatot kell tenni a sima váltáshoz (Zorro-váltás), illetve 200e km-nél a váltóból érkező sivítás csapágysor cserét jelent (tiszta olcsóság). Ennek ellenére inkább jónak mondanám, mint rossznak.
A hűtőventillátort az idióta franciája a hütő ELÉ tervezte, ráadásul kettőt, ráadásul egy műanyag keretbe. Ergo ha sár kerül a keret és a lapát-keret közé, az "ütni" kezd (vagy kapásból megszorul) és szépen megeszi a ventillátor-csapágyat. Szakszervízben 40-50e darabja, bontóban 15-20 körül lehet szerezni, ha lehet, mert roppant kurrens egy alkatrész.

Hibalista

- hűtőventillátor - 80e
- Hátsó híd csere - 300e
- Első lengőkarok csere - 300e
- Fék(tárcsák+betétek) - 40e
- Hűtőgomba(jeladó) - 20e
- Kipufogódob(szétrohadt) - 40e
-
-

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Fábián,Bp. Jászóvár u.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 306 XR 1.6 Következő autója? Toyota Hilux D4D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)