9 éve megbízható és ráadásul még mindig tetszik! :-)
Szöveges ítélet
Sokáig válogattunk a használt autó piacon míg (végre) rátaláltunk a "Kis-Oroszlánra". Első látásra nagyon megtetszett, szép az eleje nagyon eltalálták a formáját és hátulról is nagyon jól néz ki.Mindemellett sok extrával van felszerelve (az árához képest) pl.: ABS, ülésfűtés, elektromos ablakok, klíma, esőérzékelő (ami remekül működik) stb. Nem volt ismeretlen számomra a Francia típus, az előző egy Renault 19-es volt és az is nagyon megbízható kis autó volt.Hibája nem sok volt, mondhatni csak a kopóalkatrészek és a kötelezők(olajok, szűrők)80000km-nél gyertyák, 115000Km-nél vezérlés első fékbetétek és tárcsák, 128000km-nél hátsó kipufogó dob csere.Ami kicsit sűrűbben előfordul az a fényszóró izzók cseréje kb.5x cseréltem eddig, de már lassan 1 éve nem kellett.Az 1.4-es motor kicsit gyenge, de viszont ha kell akkor nagyon fürge tud lenni! A "lassúságát" ellensúlyozza a fogyasztása ami ha nagyon vadul tapossuk neki akkor sem megy 9 liter felé, normális vezetési stílusnál pedig 5-5,5L simán elég neki.Nekem átlagosan 7-7,5l szokott elfogyasztani. A belső teret is nagyon eltalálták, szép a középkonzol és a műszerfal, kényelmesek az ülések, és hely is van elég.Ami még pozitív, hogy nem kopogós műanyaggal van tele mindenhol, hanem kellemes érintésű plüss kárpitot raktak oda ahova lehetett. A csomagtartója is elég nagynak mondható (sedan), lehet bele pakolni rendesen.Hátránya,hogy hosszabb dolgokat nem nagyon lehet bele rakni mivel a hátsó ülések nem síkban dönthetőek és az a kis ovális rész is igen szűkös a nagyobb dolgokhoz.
Őszeségében nagyon jó kis autó.
Update (2017.05.13):
Lassan 9 éve van nálam a kicsi-kocsi.
Még mindig nem bántam meg hogy ezt a típust választottam.
Ahová el szerettem volna jutni oda mindig elvitt és egyszer sem hagyott cserben az út szélén.Remélem ez így is marad.
Az 1.4-es motort még mindig (kicsit) kevésnek tartom,hosszabb utakon az előzést jól meg kell fontolni/tervezni.De városban elég fürge.
Hibalista
- Fényszóró izzó, Első fékek, hátsó kipufogó dob, gyújtógyertyák. - Update(2017.05.13. 199526km): - -Gyújtótrafó csere (VALEO 23EFt) - -Komplett hengerfej felújítás (194EKm-nél,85EFt) - -Vízhűtő csere (17EFt) - -Komplett első fék felújítás (45EFt) - -Hátsó lengéscsillapítók cseréje (26EFt) - -Középdob csere (16EFt) - -10EKm-ként olaj+szűrő csere,30EKm-ként gyertya csere - -Alapjárati motor (14EFt)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 156000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | R19 1.9TDI | Következő autója? | 308,407, 508/Mazda6/Honda Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
