Kék oroszlán 1.4 XN
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem?!
Ott voltam,hogy 20. évem,melóm is volt,akartam egy kocsit,mert egy autónk volt és sose volt szabad mikor nekem kellett volna,így eldőlt venni kell valamit.
Mivel már volt előtte pár évvel egy 306 brake-ünk,ami bőrt leszámítva fullos volt,jó emlékeim voltak vele,más autóval meg nem nagyon volt tapasztalatom,így egy ferde hátú 5-ajtós választottam.Jól is döntöttem,meg nem is,el is mondom az okokat.
Amit szeretek:
Olyan remekül fekszi az utat és a kanyarokat,mint a mercik és BMW-k.
Csomagtartója a lehajtható és okosan dönthető ülések miatt szerintem tökéletes,vagy legalább is közel áll hozzá.
A franciák híresek a kényelmes autóikról,nos ez alól a 306 sem kivétel.
A futómű jól elnyeli az úthibákat,bár így gyakran kell szilenteket,stb.-ket cserélni.
Nem rozsdásodik a galvanizált karosszériája miatt,ahol rozsda van,ott valszeg törve volt.
A formája még mindig fiatalos és bátran ajánlom első autónak.
Amit nem szerettem:
Előző tulajok hanyagságát nálam bosszulta meg,sokat költöttem rá,bár egész jó autó lett mostanra.
A hátsófutómű egy időzített bomba,illetve hajlamos főzni a vizet a motor.
Az előbbi konstrukciós hiba(a kényelem oltárán) a másik meg gyári hibás a fos anyagok miatt.
A bal hátsó kerékdob betétje gyárilag hiányzik az összes 306-osból,így a felvert kövek lassan leverik a festéket,a galvanizált elem sérül és tenyérnyi rozsda át is lyukad!(Ha eső után visszatérő vizet/nedvességet találsz a csomagtartóba,jobb,ha kibontod ott a kárpitot,valószínű ez lesz az oka.
Ajánlom figyelmedbe:
Ha veszed lehetőség szerint próbálj felszerelt(ebb) autót nézni,mert a "fapados" XN-t később megbánod.
Ha fiú vagy azért nem árt,ha legalább 1.6-os motor van benne,bár első kerekes,azért az erő jól jön.
Fogyasztása 100km-en:
nálam olyan 5,8-6 liter volt az alja,500km-es egyenletes úton,
a plafont eddig 11,75 liter volt télen parkolóban driftelgetéssel,de itt már 5-6.000-en forgott a motor,szóval gyilkolva volt.
Így olyan durván 8,5literre el lehet járni,aki ilyen átlagba 5-6 litereket mond az hazudik,vagy csak néha beindítgatja.
Az autó nem lesz eladva mert jó kis gép,átadom más családtagomnak. Sokat költöttem rá,így már jó lesz pár évig,ezt mi szeretnénk kiélvezni.14 éves autó,még 3-4 évet elmegy,utána vagy egy fanatikus megkapja,vagy egy bontó.
Hibalista
- 2010.- No problem,csak 2 hangszóró kábel lett behúzva hátra. - 2011.- Hátsó fék csere + kézifék kábelek kb.25.000Ft - 2012.- kuplungozás 32.000Ft - első fékbetét csere a tárcsával együtt 35.000Ft - hőgomba (nem emlékszem,olyan 3-4.000 Ft lehetett) - 2013.- lehet,hogy hátsó futómű javítás? - - -
Ide hordtam szervizbe
Ismerősöm szépen elsajátította az autószerelés trükkjeit,e mellett a szomszédaim között 3 is autószerelő,szóval elvagyok látva :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 126800 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 318i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.9/10) |
