A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 1.6 Limousine 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Időutazó

Szöveges ítélet

Az együtt töltött idő után azt hiszem, már elég tapasztalatom gyűlt össze, hogy ide is írjak az autómról…
Nos, a történet ott kezdődik, hogy volt egy másik francia autóm, amit szerettem, és meg akartam tartani még jó sokáig. Azt újonnan vettem, és 4 év alatt semmit nem kellett ráköltenem a kötelezőkön és saját hibámból történt károkon kívül. De sajnos egy esős júliusi napon csúnyán összetörték, és új autó után kellett néznem a biztosítótól nagy nehezen megszerzett pénzből.
Alapfeltétel volt a viszonylag jó felszereltség, a lehető legkisebb futásteljesítmény, a minimum alsó-középkategóriás méret, és – hogy ha már váltani kényszerülök, akkor lépjek előre ilyen téren – a minimum 1.6-os benzinmotor. Elsősorban Xsara II-ben és 307-ben gondolkoztam. Aztán megláttam egy kereskedőnél ezt a 306-ost, és elgondolkodtam, vajon miért nem volt a listán. Megtetszett, bár alapjában véve a 4ajtós kialakítást nem találom praktikusnak, és kicsit több kilométer volt benne, mint amit szerettem volna, de mivel nagyon untam már az autó nélküli életet, megvettem.

Külsőre mindig is tetszett a típus, bár a három- és ötajtós változatok persze szebbek (no meg a cabrio). Tudom, manapság közhely, de még éppen abból a korszakból származik, mielőtt elkezdték a mai egyen szappantartó-forma autókat gyártani. Van eleje, közepe, hátulja. Az egyik kedvenc részletem a homorú küszöb, szépek a fényszórók, a Shrek füleire hajazó, gömbölyded tükrök és a nagy, kör alakú ködlámpák. Egyszóval nem egy bonyolult forma, mégis szép. Én még egy garnitúra 15 collos 406-os alufelnivel csinosítottam.

Egyébként ahhoz képest, hogy a 90-es évek elején jelent meg, a dizájn még ma is elég jónak, frissnek hat, pedig csak néhány apróbb ráncfelvarrást hajtottak végre rajta. Ha valaki nem ért egyet, gondoljon csak bele, milyen autók voltak a 306 vetélytársai megjelenésekor, 1993-ban: F Astra, Golf III, az első ovál-hűtőrácsos Escort, a japánokról jobb nem is beszélni ebből a szempontból, de még a franciák fantáziájából is csak olyan modellekre futotta, mint a Renault 19 vagy a Citroen ZX.

Belülről azért már kicsit jobban érződik a régebbi tervezés, bár ha belegondolok, nem tűnik semmivel sem idősebbnek, mint mondjuk egy jó öt évvel később kijött G Astra.... Azért van néhány apró hiányosság: a légbeömlőket elég kis tartományban lehet állítani, csak elöl van beltér-világítás, tárolórekeszből sem jutott valami sok, a kesztyűtartó pedig viccesen pici. Emellett a kormány sajnos csak föl-le állítható (azért 93-ban ez is jónak számíthatott, ráadásul az ülésmagasság is állítható). Az anyagok jók, kivéve a középkonzol ezüstös részét, de annyira az se vészes. A fekete ülés- és ajtókárpit sajnos nagyon nehezen tisztítható, minden apró szösz meglátszik rajta. Ráadásul kicsit komor lesz tőle a beltér, az alacsonyabb felszereltségek színes, vidám anyagai jobban festenek.

2002-re az utolsó szériás darabokat már jól felszerelték, ebben a példányban van ABS, 4 légzsák, manuális klíma, elektromos ablakok és tükrök, ködlámpa, távirányítós központi zár, deréktámaszos első ülések, stb. Szóval minden lényeges. Legnagyobb sajnálatomra sok apróság, amiket későbbi francia autókban annyira kedvelek, itt nem kapott helyet. Ilyenek pl. a fedélzeti computer (főleg az zavar, hogy az ajtók nyitott állapotára nem figyelmeztet semmi), az automata ablakemelők és a sebességfüggő ablaktörlő (megállásnál folyamatosról visszaveszi szakaszosra a törlést). Állítható műszerfal-fényerő csak a legmagasabb felszereltségi szinthez járt. Viszont már itt is találunk kihajtható hátsó középső könyöklőt, a motorháztetőt pedig teleszkópok tartják. Nagy hiányosság viszont, hogy a klíma ellenére kimaradt a pollenszűrő.

Az enyémben a 8 szelepes 1.6-os motor szolgál. Ez általában 89 lóerős minden PSA-autóban, de a 306-osban létezett egy késői, 10 lóerővel megtoldott változat, az enyém ilyen. Így egy híján 100 lóerőt tud, ami a kereken 1,1 tonnás tömeget egész fürgén képes mozgatni. Persze nem versenyautó, a futómű - jó francia szokás szerint – finoman szólva sem sportos hangolású, viszont igen kényelmes. A váltó francia származásához képest meglepően jó. A fogyasztással pedig igazán meg vagyok elégedve: Ha nincs ólomlába az embernek, városban 7-7,2 literből el lehet járni, országúti használatban pedig (nagyjából 120-as utazót tartva) 6 liter alatt maradtam. Persze ezek az értékek klíma nélkül értendők…
Jut eszembe: nem vészes a helyzet ilyen téren, de azért ártani nem ártott volna hátra is a tárcsafék.
A kormányszervó nem valami határozott. Én nem szeretem a túlzott rásegítést, de egy leheletnyivel azért lehetne erősebb. Egyébként a kocsi fordulékonyságával nincs gond.

Annak ellenére, hogy nem kimondottan kímélő üzemmódban autózom (bár nem is vagyok kifejezetten autógyilkos), 95% városi használattal, a 306 szinte meg se nyikkant. Mindig pöccre indul, egyenletesen jár, jól húz, a vízhőfok-muatató oda van szögezve a 90-re, olajat nem eszik. Egyetlen bosszantó bajom volt vele: a kábelköteg-zárlat (leírás lentebb).

Összefoglalva: Én ugyan hiányolok néhány apróságot a felszereltségből, és a belső tér is lehetne kicsit modernebb, no meg a 4ajtós kialakítás sem lopta be magát a szívembe, mégis szeretem az autót. Az árát pedig simán megérte. Azt kell mondanom, a 306 egyáltalán nem zsákbamacska. Az ember azt kapja, amit lát: egy szép, stílusos, kényelmes francia masinát elég nagy helykínálattal (napjaink átlagos alsó-közepes autói sem tágasabbak), jó motorokkal (bár az 1.1-es benzinestől azért tartózkodnék). Az ezredforduló után is itt ragadt, 90-es évek eleji konstrukció, annak sok előnyével és néhány hátrányával. A francia autókkal szembeni buta előítéleteket pedig nyugodtan félre lehet tenni.

Hibalista

- -Középső kipufogódob (fölakadások eredménye lehet): 24ezer munkadíjjal együtt
- -Gyújtótrafó: 39ezer
- -Kábelköteg-zárlat. (Vicces jelenséget okozott: nem lehetett a motort leállítani. Gyújtás le, kezemben a kulcs, és még mindig járt.): 52ezer
- -Futóműben kopó alkatrészek, bár ez igazából nem az autó hibája... 36ezer
- -A központi zár távirányítója nem működik. Mára kiderült, hogy a vevőegység rossz. Megoldás folyamatban

Ide hordtam szervizbe

Citroen Ádám, Görcsöny, Rákóczi u. 54 - Jól felszerelt, tapasztalt Citroen-Pug műhely. Normális áron és emberi határidőre dolgoznak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Fószer Kft. - Gomorka Gábor, Pécs, Szigeti út 124 - Jó autóvillamossági szervíz. A fentebb leírt kábelköteg-zárlatot is nekik sikerült felderíteni/javítani. A minőségnek két hátulütője van: mivel sok a munkájuk, időbe telik a javítás, és meg kell fizetni.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xsara Következő autója? Peugeot vagy Citroen
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)