Egyszer?en jó!
Szöveges ítélet
Az autó nem újonnan került hozzám, de eddig is családban volt, úgyhogy teljes elöéletét követhettem. (Nem vagyok helyesírási antitálentum, csak nincs hosszú ö és ü)
Ha az ember ránéz egy autóra, elsö benyomása a külsö. Kicsit elfogult vagyok, de a második generációs 4 ajtós 306 látványát csak régi olasz autó überelheti. Az ajtók finom homorulata kecsessé teszi az összképet és szélesnek mutatja a sárvédöt. De a hátulja a legszebb. Sok neves tuningcég 306-osát megnéztem már, de rendszeresen "rajtafelejtették" a gyári hátsót.
Na jó, üljünk be! Nem rosszak a formák, legalábbis volt már aki megdícsérte, de sajnos a müanyagokon megreszelhetjük a körmünket, ha hosszúnak találjuk. Az üléspozíció franciásan jó, mindent gyorsan elérek, bár elég hosszú kezem van.
A müszerfal azonban újabb meglepetésekre ad okot: hol a fordulatszámmérö? Talán a bontóban egy másik müszeregységen, de azt sajnos meg kéne venni. Egy ideig legalábbis így gondoltam, de a használat során rájöttem, hogy felesleges. A motor úgyis a közepes fordulatokat szereti, alatta elmegy és keveset fogyaszt, felette pedig semmi különös a hangon kívül. Szóval nem kell pörgetni, legyünk tisztában a jármü határaival. Azok pedig nincsenek túl messze, mert talán 13,5 másodperc alatt megvan a 100 egy gyári tesztpilótának. Ez persze nem jelenti, hogy a 306 lomha autó lenne, egyszerüen csak nem versenyautó.
A váltó megérdemel egy külön bekezdést. Az áttételek tökéletesek, városban szépen viszi négyesben az 50-et, még gyorsíthatunk is. Az ötödik pedig ott fogy el, ahol a sebességmérö. Nem vicc, kétszer is próbáltam, egyszer három független tanú is volt. Az óra 180ig van skálázva, és a gyári végsebesség 175, ha hozzávesszük, hogy az óra kicsit mindíg többet mutat, megvan a 180. Persze itt még vannak kívánnivalók. A váltó normális úton jár, nem is lötyög, mint néhány újabb, de sajnos a gyors váltásoknál akadással kelletlenkedik. Nem csúszik ki a kezemböl, de én is vezettem már Hondát... Átlagos használatnál nem zavaró,én pedig elfogult vagyok, de ez az autó megérdemli, söt kell hozzá.
Ennyit az elméletröl, indítsuk be! Ja harmatos reggel van, nem indul. Forgat az indító, de mintha nem lenne szikra. Elö a hajszárítót, ahogy egy ladás tenné, 15 másodperc a gyújtáselosztónak és indul, mint a kisangyal. Ez a bosszantó jelenség 3 évente elöáll. Elöször a gyújtáselosztót cserélték, mert látszott is rajta egy pici repedés, biztos ott ázott be. Ha jól emlékszem 25000 volt az új. Újabb három év után megint otthon kellett maradni egy harmatos reggelen és hozni a hajszárítót. Az elosztón most már nem volt külsérelmi nyom. Egy másik szerelö is megpróbálkozott a javítással, mert a cserét inkább hanyagolni akartam. 4000 forint és semmi eredmény. Bosszantott a dolog, úgyhogy némi gondolkodás után megcsináltam otthon és azóta is hibátlan. A gyújtáselosztónak TISZTÁNAK kell lennie, mert a mocsokban megülö nedvesség elviszi az áramot. Azóta a fogyasztás is jobb, egyszer csináltam egy hihetetlennek tünö 5 literes autópályás átlagot.
Vezetni nagyon egyszrü az autót. A méretes üvegeken mindenfelé kilátunk, még szinte hátra is. Kaptam már dícséretet a kormány müködéséröl is, talán egy picit kevesebb a szervóhatás a megszokottnál, ezért precízebbnek tünhet. Már megszoktam. A futómü kényelmes, puhácska, épp annyit tud, amennyit a motor, de akár játszhatunk is vele. Nem nagy baj, ha néha meghaladjuk a képességeit, mert barátságosan engedi el az orrát, megpördülni nem szeret. Ja, ABS nincs, de a fék elég jól fog, kellemesen adagolható.
Hibalista
- Elektronika jellegzetes hibája: leállt. Ha ért hozzá a szerelö gyorsan és eredményesen orvosolható.
-
- Gyújtáselosztó: házilag ingyen van.
Ide hordtam szervizbe
A Peugeot Fábián (Pb. Jászóvár út 1.) nem rossz, csak drága.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 306 S16 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
