A mi "Gyulánk"
Szöveges ítélet
Gyula már több, mint tíz éve a miénk és nagy becsben van tartva. A második iksz "megkezdése" óta már itt-ott érződik rajta a kora, egyre hangosabb, és egyre gyengébb is. Mivel használt autóként értéke szinte semmi, ezért megtartjuk addig, amíg gazdaságosabb a fenntartása egy új(abb) autóénál.
Legnagyobb hibája még mindig a központi computer, ill. a trafósor tönkremenetele volt. Aki 1999 utáni 1.4-es 306-os vásárlásán töri a fejét, érdemes megnézetni szakival, hogy javították-e már a Sagem computert. Ha elromlik, szerintem semmi esetre sem cserélni kell (márkaszervíz megoldása), hanem javíttatni, amit anno nekünk fix áron, ötvenezer forintért csináltak meg (plusz alkatrészek, persze).
Az autó változatlanul kényelmes és keveset fogyaszt. Az utazó olyan 130, afelett már aránytalanul ugrik a fogyasztás, 150 felett pedig már érezhetően nincs jól. A csomagtér rendben van, mi el tudunk menni a tengerre négyen tetőbox, utánfutó, stb. nélkül.
Van pár visszatérő probléma, például a fűtőventilátor motorja. Használattól függően évente-kétévente ki kell szerelni és kontaktspray-vel kicsit megfújkálni. Azután ott van az ablaktörlő-motor, ha nincs az esőelvezető csatorna rendesen és rendszeresen kitisztítva, a motor berozsdásodik és egy szép napon nem indulnak el az ablaktörlő lapátok. Ezeknek az apróbb javtásoknak viszont egy Haynes könyvvel, vagy az interneten olvasottakkal még én is neki merek állni. Sok tulajdonosi oldal létezik magyarul, angolul és -természetesen- franciául.
Az autó sokmindenben megegyezik a Citroën ZX-el, olykor-olykor érdemes lehet csereszabatos alkatrészeket átrakni a 306-osba, mert extrákat tudnak, például az ablakmosó "spriccelője".
Érdekes történet még, hogy az annyi Peugeot-ot sújtó hátsó híd terpesztést, kopogást követő "kötelező" felújítást én is a jó hírű Harcon végeztettem el (a szerelést végzik ott, a felújított alkatrész Kakasdról jön), egy év elteltével azonban a jobb oldal botrányosan zörgött és mozgott is, kiderült, hogy nem rakták össze rendesen (valahol egy gyári méret 205 mm, ők csak 190 mm-re rakták vissza). Tanulságként mindenkinek azt ajánlom, hogy ha oda mennek, kérjenek valamilyen nyugtát, mert természetesen egy év elteltével senki sem emlékezett semmire. Végül itt, helyben csinálta meg a szerelő, akire nálunk mindenki esküszik.
Rozsda sehol.
Összességében JÓ AUTÓ, különösen a francia autók, a Peugeot-k magyarországi híréhez képest. Aki reális elvárásokat támaszt vele szemben, nem csalódhat.
Hibalista
- elektronika (műszerfal itt-ott, központi computer) - ablaktörlő-motor berozsdásodik (szétszed, wd40) - bal-első ajtóban a zárszerkezet, átvezető kábel eltörött (javítószett Franciaországból) - fűtőventilátor nyikorog (wd40) - hátsó ablak fűtőszál, ülésfűtés - hátsó híd felújítás (Harc, Tolna megye) - kopó alkatrészek cseréje (fékek, gömbcsuklók, hengerfej-tömítés, stb.)
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Autósziget Pécs
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
ismerős (hozzá viszem)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Chevy Nova | Következő autója? | 301 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
