A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 305 (1977-1990)

305 1,5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Francia rémálomautó

Szöveges ítélet

Amikor hozzám került az autó, 13 éves volt. Rendkívül örültem neki, mivel az első nyugati vasam volt, metál fénnyel. Később ez az öröm már csökkent, amikor szembesültem az autó valós műszaki állapotával. De a kocsi így is elképesztő menetteljesítményt produkált, 140 - es utazóval országúton, és a fogyasztása nem emelkedett 8 liter fölé. A kényelme, és a kezelőszervek ergonómiája messze az felett volt, amit a keleti vasaknál megszokhattunk. Nagyon jól kihasználható, nagy csomagterű, klasszikus limuzin kialakítású autó volt, beépített gyári sibedah - val, ami akkor már nem működött, amikor az autó hozzám került, de szerencsére nem is ázott ott be. Az autó hátborzongató konstrukció volt, a motor egybe volt építve a sebességváltóművel, és a kiegyenlítőművel, amelyek a forgattyúsházban helyezkedtek el. Egy komolyabb javításhoz az egész motor - váltó egységet a bölcsővel és afutóművekkel együtt el kellett távolítani a karosszériából, úgy, hogy gyakorlatilag le lett emelve a kaszni a gépészetről.

Használni igen szerettem az autót, de iszonyatos meghibásodásokat produkált. Nem véletlen, hogy mára ezek a 305 - ösök szinte teljesen eltűntek az utakról, már mutatóba sem látni belőlük. Egy jó állapotú példány igazi ritkaság lehet!

Hibalista

- Hátsó rugótányér közepe kiszakadt, ez véleményem szerint típushiba volt, oka pedig a rugótányér korróziója, Csattogó hang a motorból: Egyszer hidegindítás közben véletlenül gázt adtam neki, (nem szivatóval, gáz nélkül indítottam a motort) és megszólalt valami, valószínűleg a vezérműtengely környékén, de az is lehet, hogy a főtengelycsapágy. Olyan hangja lett, mint egy öreg varrógépnek, tak, tak, tak, tak, és ez később már soha nem múlt el. Minden fordulaton, és hidegen is, melegen is produkálta. A kattogás sűrűsége a fordulatszámmal arányosan változott. Megjavíttatva nálam már nem lett, annak költséges, és bonyolult módja miatt, mivel az autó olyan konstrukció volt, amelyben a motor meglehetősen nehezen szerelhető. Így elmentem vele még vagy 10000 km - t, és szétbontásra került a gépjármű.
- Korrózió: Rendkívül imádta a francia vas a rozsdát. A karosszéria alsó része olyan mértékben szétrohadt, amire az autó bontásra került, hogy lemez helyett a főtartó elemeket már a jófajta erős, gyári pvc alapú alvázvédelem tartotta egybe. A pvc alól szabályosan eltűnt a lemez!
-
- Ezen kívül még félidőnél, kb. másfél év használat után a lengéscsillapítók hibásodtak meg, gyakorlatilag elment a csillapítás. Nem volt, ami úton tartotta volna a kocsit. Gátlócserével 4 db. lett orvosolva a probléma. Monroe gátlókat kapott az autó.
-
- A motort és a futóművet tartó bölcső (igazság szerint segédalvázkeret, ilyen téren a konstrukció előfutára volt a mai modern konstrukcióknak, azzal a különbséggel, hogy a mai modern autók bölcsői nem rohadnak olyan iszonyatos mértékben, mint ez.)a korrózió miatt hibásodott meg, szétrohadt, és több helyen eltört. (A hátsó felfüggesztő pontoknál.) Bölcsőcserével lett orvosolva a hiba.

Ide hordtam szervizbe

Nagyrészt magam javítottam.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1978
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Lada 2103 Következő autója? Skoda 105 L
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 305 1977

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)