A kis - nagy villám
Szöveges ítélet
A 2012. évi teszteket nézegettem. Használt autóm volt már vagy tíz, az utolsóval jól megjártam, így döntöttem egy új autó mellett. Mivel dieselt szerettem volna, ez tűnt a legjobb választásnak a sok megnézett közül.
Áprilisban jött meg, azóta használom. Eleinte furcsa volt, nagyon könnyű az autó, és ez a motor így a 90 Le-vel is nagyon dinamikus benne. Nagyok a terek, hátul is tágas. Öt személlyel is még elég fürge. A motorjában szinte nem létezik turbo-lyuk, azonnal reagál a legkisebb pedál mozdulatra. (A Renault-ban ez volt a legrosszabb, az 1,5 dci egy alvó lajhár ehhez.) Még a 90-es évek elején volt Citroen BX TRD Turbom, az volt hasonló adottságú (1000 kg / 90 LE, és nagy belső tér), ehhez nagyon hasonlít, csak sokkal kisebb fordulaton kezd menni és nagyobb nyomatékkal - a technika ennyit fejlődött. Valamint sokkal több lett a műanyag, de ez szerintem általános a többi gyártónál is.
Hátrány a viszonylag egyszerű kivitel. Sok a rideg műanyag, a hangszigetelés nagyon átlagos, hátul nincs 3 fejtámla (2 is csak szükség érzetű), a csomagtartó hatalmas, de a nyílás kényelmetlen ebben a formában. Csak ennyi a negatívum, a többi dologgal elégedett vagyok, megfelelő.
Egyenlőre csak jó tapasztalatom van vele.
Update
Az autó elmúlt egy éves, és 10 ekm-en túl van. Továbbra is jó vezetni – nem csak a szlogen szerint, valójában is. A fogyasztása 4,5 – 5,8 l/100 km vérmérséklettől függően. Hibája egyáltalán nincs, minden normálisan működik, ez egy új autótól talán nem meglepő.
Update 2.
Már 2 éves is elmúlt. Semmi gond nincs vele, talán a váltó az, amire figyelni kell. A váltásoknál nem szabad sietni, a kettőstömegű lendkerék miatt van egy "holtidő", és egy rántás érezhető, ha a motor fordulat nincs a közelében a szükségesnek a következő fokozatban. Erre figyelni kell, különben előre-hátra lengések lesznek a hajtásláncban váltáskor.
Vezetni még mindig élvezet - nem csak a reklám szerint.
Mellékelem a kipufogó vég fényképét 20 ekm után - diesel euro 5!
Update 3.
3,5 éves, a 40 ekm-t elhagyta. A tiszta kipufogónak érdekes hozadéka van. A részecske szűrő kb. 34 ekm után megtelt. Az M6 kivezetőn, az érdi emelkedőn tempomat 130-al tele füstölte magát (lehet, hogy még nem volt elég meleg - Bp-i gyors kijutás után). Hibajelzés, és a szervízben azt a választ kaptam, hogy többet kell autópályán használni. Ebben az a valós gond, hogy eddig nem szoktam állandóan kihasználni a 130-at a pályán, 110 - 120-al is szoktam menni a pályán is, ha ráérek. A fogyasztás nem is annyira növekszik, inkább a zajszint a mérvadó ebben. Amióta ez történt, már kevesebbet megyek lassabban, hogy kiégjen a részecske szűrő. Ez mondjuk fura, hogy nincs egy normális előjelzése, és a leírásokban sincs semmi arra utaló, hogy mikor kell kiégetni.
Hát ennél nagyobb gond ne legyen vele. Új autó - jó autó - ez még egy alapmondás marad.
Update 4.
Továbbra sincs gond az autóval. A részecskeszűrő okoz hibajelzéseket kb. 10 ekm-enként. Utoljára végre a szervízben elmondták, hogy meleg motorral 3000 1/perc fordulat felett kell menni 5-10 percet, hogy kiégjen. Ez azért egy kicsit nevetséges, mivel 130 km/h mellett nincs még 3000 a fordulat, majd 150 felett lesz ennél nagyobb. Így marad a pályán a 4. fokozatban a 130 néhány percig, hogy megtörténjen a regenerálás. Ezt mondjuk le kellene írni a kezelési utasításban.
Ami még zavar, az a jelenlegi diesel ellenes hangulat. Ha a mellékelt fotót megnézitek, ami még midig ilyen, akkor mi jön ki ebből a kipufogóból? Ha eredeti gyári állapotban van ez a diesel, akkor ez nem a legnagyobb szennyező. Az öreg, behozott 20 éves agyondicsért 1,9 tdi az valóban büdös, füstöl és szennyez a 300 ekm- 1 mkm között. Továbbra is azt kell mondani, hogy aki megteheti, vegyen új autót, és ne dédelgesse a régi lestrapált álma autóját.
2021.08. Túlment a 100 ekm-en, hirtelen elhatározásból eladtam... Semmi baja nem volt, de nemsokára jöttek volna a kötelező költések - vezérléscsere, gumik stb.
Nem vártam meg, és nem bántam meg, hogy megvettem. Utólag tovább szépül az emléke.
Hibalista
- semmi, csak a kötelező szervízen volt, remélem így is marad egy ideig
Ide hordtam szervizbe
nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 103000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane II GrandTour 1,5 majd 1,9 dci | Következő autója? | Corolla SD Hybrid |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
