A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 301 (2012)

301 1,6 HDI Actív 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis - nagy villám

Szöveges ítélet

A 2012. évi teszteket nézegettem. Használt autóm volt már vagy tíz, az utolsóval jól megjártam, így döntöttem egy új autó mellett. Mivel dieselt szerettem volna, ez tűnt a legjobb választásnak a sok megnézett közül.
Áprilisban jött meg, azóta használom. Eleinte furcsa volt, nagyon könnyű az autó, és ez a motor így a 90 Le-vel is nagyon dinamikus benne. Nagyok a terek, hátul is tágas. Öt személlyel is még elég fürge. A motorjában szinte nem létezik turbo-lyuk, azonnal reagál a legkisebb pedál mozdulatra. (A Renault-ban ez volt a legrosszabb, az 1,5 dci egy alvó lajhár ehhez.) Még a 90-es évek elején volt Citroen BX TRD Turbom, az volt hasonló adottságú (1000 kg / 90 LE, és nagy belső tér), ehhez nagyon hasonlít, csak sokkal kisebb fordulaton kezd menni és nagyobb nyomatékkal - a technika ennyit fejlődött. Valamint sokkal több lett a műanyag, de ez szerintem általános a többi gyártónál is.
Hátrány a viszonylag egyszerű kivitel. Sok a rideg műanyag, a hangszigetelés nagyon átlagos, hátul nincs 3 fejtámla (2 is csak szükség érzetű), a csomagtartó hatalmas, de a nyílás kényelmetlen ebben a formában. Csak ennyi a negatívum, a többi dologgal elégedett vagyok, megfelelő.
Egyenlőre csak jó tapasztalatom van vele.
Update
Az autó elmúlt egy éves, és 10 ekm-en túl van. Továbbra is jó vezetni – nem csak a szlogen szerint, valójában is. A fogyasztása 4,5 – 5,8 l/100 km vérmérséklettől függően. Hibája egyáltalán nincs, minden normálisan működik, ez egy új autótól talán nem meglepő.
Update 2.
Már 2 éves is elmúlt. Semmi gond nincs vele, talán a váltó az, amire figyelni kell. A váltásoknál nem szabad sietni, a kettőstömegű lendkerék miatt van egy "holtidő", és egy rántás érezhető, ha a motor fordulat nincs a közelében a szükségesnek a következő fokozatban. Erre figyelni kell, különben előre-hátra lengések lesznek a hajtásláncban váltáskor.
Vezetni még mindig élvezet - nem csak a reklám szerint.
Mellékelem a kipufogó vég fényképét 20 ekm után - diesel euro 5!
Update 3.
3,5 éves, a 40 ekm-t elhagyta. A tiszta kipufogónak érdekes hozadéka van. A részecske szűrő kb. 34 ekm után megtelt. Az M6 kivezetőn, az érdi emelkedőn tempomat 130-al tele füstölte magát (lehet, hogy még nem volt elég meleg - Bp-i gyors kijutás után). Hibajelzés, és a szervízben azt a választ kaptam, hogy többet kell autópályán használni. Ebben az a valós gond, hogy eddig nem szoktam állandóan kihasználni a 130-at a pályán, 110 - 120-al is szoktam menni a pályán is, ha ráérek. A fogyasztás nem is annyira növekszik, inkább a zajszint a mérvadó ebben. Amióta ez történt, már kevesebbet megyek lassabban, hogy kiégjen a részecske szűrő. Ez mondjuk fura, hogy nincs egy normális előjelzése, és a leírásokban sincs semmi arra utaló, hogy mikor kell kiégetni.
Hát ennél nagyobb gond ne legyen vele. Új autó - jó autó - ez még egy alapmondás marad.
Update 4.
Továbbra sincs gond az autóval. A részecskeszűrő okoz hibajelzéseket kb. 10 ekm-enként. Utoljára végre a szervízben elmondták, hogy meleg motorral 3000 1/perc fordulat felett kell menni 5-10 percet, hogy kiégjen. Ez azért egy kicsit nevetséges, mivel 130 km/h mellett nincs még 3000 a fordulat, majd 150 felett lesz ennél nagyobb. Így marad a pályán a 4. fokozatban a 130 néhány percig, hogy megtörténjen a regenerálás. Ezt mondjuk le kellene írni a kezelési utasításban.
Ami még zavar, az a jelenlegi diesel ellenes hangulat. Ha a mellékelt fotót megnézitek, ami még midig ilyen, akkor mi jön ki ebből a kipufogóból? Ha eredeti gyári állapotban van ez a diesel, akkor ez nem a legnagyobb szennyező. Az öreg, behozott 20 éves agyondicsért 1,9 tdi az valóban büdös, füstöl és szennyez a 300 ekm- 1 mkm között. Továbbra is azt kell mondani, hogy aki megteheti, vegyen új autót, és ne dédelgesse a régi lestrapált álma autóját.
2021.08. Túlment a 100 ekm-en, hirtelen elhatározásból eladtam... Semmi baja nem volt, de nemsokára jöttek volna a kötelező költések - vezérléscsere, gumik stb.
Nem vártam meg, és nem bántam meg, hogy megvettem. Utólag tovább szépül az emléke.

Hibalista

- semmi, csak a kötelező szervízen volt, remélem így is marad egy ideig

Ide hordtam szervizbe

nem kellett

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 2
Megbízhatóság (10) Vezetett km 103000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Megane II GrandTour 1,5 majd 1,9 dci Következő autója? Corolla SD Hybrid
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 301 2012 (2013)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)