A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 3008 (2016)

3008 1.5 eHDI Active AT8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Remek, nem tucat kinézetű SUV kék színben

Szöveges ítélet

Még csak 3 hónapos így átfogó itéletet egyenlőre nem tudok mondani.
Az autó megjelenése egyedi, jól kitűnik a nagyon hasonló kinézetű SUV tengerből.
Az autómata váltó megéri a pénzt, ez az első perctől nyilvánvaló volt. A 8 fokozat miatt nagyon egyenletes a gyorsulás s szerintem gyorsabb is mint kézzel váltogatva. A kormányon lévő fülekkel vezérelhető kézi üzemmódot még nem próbáltam mert nincs rá szükség. Mintha egy motorcsónakot gyorsítanék vizen, fokozatmentesen. A 130 lóerő és autómata kombinációja meglepően fürge mozgást biztosít. Előtte egy 136 LE-s kézi váltós Astra Sports Tourer-t vezettem s nem érzem, hogy menetdinamikában a Peugeot gyengébb lenne, városban dugóban pedig nagy könnyebbség az AT8.
Az autó pont az a méret ami egy 4 tagú családnak már kellően tágas és ebbe beletartozik az is, hogy a csomagtartó 520 literes. A népszerű Vitara, Duster, Qashqai, Captur stb méretű autóknál azért ez egy számmal nagyobb méretű autó. Ugyanakkor 26 cm-el rövidebb mint az Astra Sport Tourer-nél anélkül, hogy kisebb lenne a tengelytávja s ezzel a belső helykínálat (Az Astra ST 540 literes csomagtartóval rendelkezik), A rövidebb hossz parkoláskor illetve szűkebb helyeken mozgáskor előny . A magasabb hasmagasság (22 cm, egy tipikus nem-SUV-nál ez 14-15 cm) jobb kilátást, kényelmesebb beszállást s rosszabb útviszonyok között is használható autót eredményez. Az orra nem akad fel parkoláskor a magasabbra sikerült szegélyköveken, nem koppan az alja a fekvőrendőrön, könnyebb vele felhajtani a padkára stb. Az Active felszereltség öblösebb gumijai (215/65R17) a magyar útviszonyok mellett jó szolgálatot tesznek. Az autót gyárilag prémium Michelin nyári abroncsokkal szerelik. Az autó stabilitása elég jó eddig nem hozott kellemetlen helyzetbe, a SUV-ok magasabb építéséből eredő elvileg magasabb labilitása nem nagyon érezhető.
Az autó fogyasztása meglepően jó az Astra-val összevetve. A Peugeot 100+ kilóval nehezebb és autómata de vegyesben nem fogyaszt többet. Ahol viszont észrevenni a különbséget az az autópálya tempó (130-140 km/h-nál már érződik a magasabb építésből származó nagyobb légellenállás hatása) ott már 6,3-6,5 liter alatt nem úszható meg 100 km, az Astra ST itt olyan 5,6-5.8-at tudott.

A sportos kormány, a vezető előtti digitális kijelző mind szuperül használhatók. A hatalmas menetközben hűtött könyöktámaszban elhelyezett tároló is remek dolog. Az Android Autó remekül használható nem csak navigációra (Waze, Google) de egyébb AA kompatibilis alkalmazások is fokozzák a vezetési élményt. Nagyobb méretű mobilnak is van hely a középkonzol alatti részen. A wireless mobiltelefon töltő elég gyenge, kis teljesítménnyel tölt így csak hosszabb (több órás) utak alatt tölti fel a telefont. A beépített USB port egy fokkal jobb de az sem gyorstöltő ezért vettem egy szivargyújtóba helyzhető USB gyorstöltőt az autóhoz. Az Android Auto Wireless-t az autó nem tudja, csak kábelen működik.
A klíma és egyéb funkciók menüből kapcsolgatása nekem nem zavaró, egyedül a Start-Stop gomb hiánya idegesít mert az minden indításkor használom (amikor el nem felejtem kikapcsolni). +1 C és az alatt az SS indtáskor nem aktiválódik, de ha a kinti hőmérséklet emelkedik az út során akkor bizony igen. Ez azért zavaró mert ilyen esetben induláskor nem lehet deaktiválni manuálisan. Utólag deaktiválható de azt már menet közben kell majd megtenni de csak akkor lehet miután a külső hőmérséklet emelkedése miatt automatikusan aktiválódott.
Pozítívum még, hogy a kötelező nappali menetfény nem csak elől hanem a hátul is állandóan világít (a hátsó LED-es világítás amúgy alapáras) így hátulról is jól látnak olyankor is mikor még a tomított fényszóró bekapcsolása nem indokolt és az autómata világításkapcsoló még nem aktiválta.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Egy visszahívás okán volt eddig csak szervízben (szoftverupdate, az AdBlue adagoló idő előtt tönkremehet ha nem frissítik).

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 3008 2016 (2018)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)