A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 3008 (2016)

3008 1.5 HDi A8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Főtt krumpli

Szöveges ítélet

Céges autó, magamnak eszembe se jutott volna ilyet venni. Eddig szinte kizárólag alsóközepes kombikat használtunk, így első ízben ültem be tartós használatra egy SUV-be.
Hogy milyen? Röviden: borzalmas. Ennek az autótípusnak egyszerűen nincs értelme. Annyit tudok elképzelni, hogy ha valaki egészségügyi okokból igényli a magasabb ülést, és semmiféle racionális vezetéstechnikai, logisztikai vagy gazdasági szempont nem érdekli, akkor ez megfelelő lehet - minden más esetben viszont rosszabbul jár, mintha egy kombival közlekedne.
Hol is kezdjem...?
Minden baj gyökere a szerencsétlen karosszéria-koncepció, ami sznob veretésen kívül semmire nem alkalmas igazán. Az autó hajtáslánca erős hasonlóságot mutat a dízel Ford Focus-szal, amit volt szerencsém tartósabban is használni. Ez a motor a kombiban egészen elfogadható, itt viszont a nagyobb önsúly és a fölöslegesen magasra húzott kaszni megnövekedett légellenállása miatt leginkább csak szenved. Autópályán szabályos sebességnél nem nagyon lehet 8 liter alatt fogyasztani vele úgy, hogy 8-ik fokozatban a fordulatszám 2000 körül mozog. Egy dízellel... A Focus 5.5-6 körül evett átlagosan. Az eredmény a folyamatos túlfogyasztás és megnövekedett használati költség, bármiféle előny nélkül.
A futóműnél is kénytelenek voltak kompromisszumot kötni: a csillapítás meglehetősen kemény, a kaszni mégis billegős és nem ad biztos úttartás-érzést - más szóval a káposzta is megrohadt és a kecske is éhen halt.
A karosszéria - nyilván szándékosan, a piac igényeire reagálva - kívülről baromi nagynak tűnik, hogy a júzer büszkén feszíthessen a személyi tankjában. Csakhogy a valóságban szinte minden dimenziójában szűkös, kényelmetlen, így folyamatos tetriszezésre kényszeríti az embert. Hogy ebben miképp fér el egy négytagú család nyaralásának cucca, az számomra rejtély; még szerencse, hogy rendszerint csak ketten használjuk. Problémát így is tud azért generálni; a csomagtartó szerencsétlen alakja miatt pl. hosszabb tárgy sem hosszában, sem keresztben nem fér el; marad az utastér, vagy az ülések előrehajtása. Olyan tárgyak szállításával gyűlt meg a macera ebben az autóban, amiket korábban egy gondolat nélkül dobtunk a kombi csomagtartójába. Az ülések kényelmetlenek, kakasülő-szerűek, és meg kell gondolni, mennyire toljuk hátra őket, ha mögöttünk akár egy középtermetű ember is ül, mert hamar megkapjuk a panaszos tiltakozást az illetőtől.
Mindezek nézetem szerint még nem a Peugeot elbaltázásai; egy 308-asban máris sokkal jobb lenne a helyzet. Egyszerűen a SUV koncepciója kényszeríti a gyártókat zsákutcába. Vannak azonban dolgok, amiket kifejezetten a franciákra jellemző, idült és kényszeres különbözni vágyás tesz tönkre. Ilyen pl. a fénykürt/reflektor kapcsolója, ami minden normális autóban úgy működik, hogy fénykürtölésnél magad felé húzod a kart, reflektor kapcsolásnál viszont a műszerfal felé tolod, és az ott rögzül is. Itt nem: csak magad felé húzhatod a kart, és ha túlhúztad egy határon, rögzül, ha nem, akkor nem. Az eredmény kitalálható: 10-ből hatszor fölkapcsolt reflektorral mégy tovább fénykürtölésnél. Kis dolog, de néhány eset után az ember fölteszi a kérést: ugyan ki és miért gondolta, hogy ez így jó?
Az is kevéssé érthető, hogy álló helyzetben miért kell folyamatosan nyomni a féket? Ez értelmes automatáknál már régen meg van oldva, rögzítőfék formájában, amivel itt nem tartották érdemesnek bíbelődni. Ha leveszed a lábad a fékről, az autó elindul. 20 éve ez még biztos elfogadható volt, nekem így 2024-ben nem az.
Egy másik anakronizmus: képesek voltak egy elvileg családi autót kiadni egy, azaz egy darab USB bemenettel. 2022-ben. Hogy az utastársad hol tölti a telefonját - a hátul ülőkről nem is beszélve -, vagy hogy ha egy pendrive-ot csatlakoztatsz, akkor hogy használod az Android Auto-t vagy az Apple car-t - ilyesmivel a tervezők nem fájdították a fejüket.
A fedélzeti rendszer elképesztően átgondolatlan és nehézkesen használható. Egy folyton izgő-mozgó, billegő kaszniban kellene ujjal pontosan eltalálni apró dolgokat a kijelzőn. Lespórolták a tekerőgombot a scrollozáshoz (pl. telefonkönyvben, zenetárban, rendes autókban van ám ilyen is), így bárminek a megtalálása, ami nem A betűvel kezdődik, kifejezetten balesetveszélyes. Böködheted a kijelzőt, ami hármasával ugrálgat a listaelemek között. Agyrém. Azt tán nem is kell külön mondanom, hogy a rendszer zenei hangzása katasztrofális, ez szinte minden típus esetében így van - bár kivételt ez alól is tudok, de inkább ne menjünk ebbe bele.
Vannak jól működő dolgok is - ilyen pl. a váltó, ami simán vált, a sok fokozat közül pedig általában talál olyat, amivel elhiteti, hogy az autó vehemensen gyorsul - pedig nem -, és még kézzel is kapcsolgathatsz kormányfülekkel, bár értelme ennek vajmi ritkán van; esetleg havon, vagy ónos esőben. A kocsi elég csöndes is dízel létére, bemelegedve nincs sok zavaró kerregés meg vibráció - ebben jó munkát végeztek a tervezők.
Nehéz megemészteni viszont az autó fogyasztását, különösen úgy, hogy semmiféle érdemi előny nem származik a túlsúlyos, krumpli formájú karosszériából. Megkapod a dízel összes nyűgét az érdes karaktertől a nehézkes bemelegedésen át az AdBlue-val való szerencsétlenkedés kényszeréig - egy turbós benzines fogyasztásával. Hát köszönöm. Sok százezer km-t tettem meg pl. Golf TSI DSG-kkel, valamennyivel 7 liter volt a hosszú távú átlagom. A 3008-cal még csak nem is álmodhatok ilyesmiről. Tudom: mit rinyálok, a cég fizeti, de az a helyzet, hogy ez ellen egyszerűen az ember általános műszaki lelkiismerete tiltakozik. Nem tudom, hogy a többi SUV esetében mi a helyzet, de annak tudatában, hogy a mai új autók gyakorlatilag abban különböznek, hogy merre kanyarítják a lámpatestet meg milyen hűtőrácsot szerelnek az orrára, sok jóra nem számítanék.
Összefoglalva: ne vegyetek ilyet! Mondanám, de hát van-e valójában választásunk? Az a képtelen helyzet ugyanis, hogy a gyártók sorra szüntetik meg az értelmes modelljeiket - jobb esetben esetleg csak perifériára szorulnak -, mert ezekre a banyatankokra van igény. Személy szerint fölháborítónak tartom, hogy a silány ízlésű többség miatt a használható autóra vágyókat immár nem szolgálják ki, de sajnos ez a valóság.

Hibalista

- Nem volt meghibásodás.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2022
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 23000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus kombi 1.0T A8 Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 3008 2016 (2018)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)